Crafters, agenția de comunicare pentru antreprenori, este partenerul oficial de PR pentru Romanian Design Week, cel mai amplu festival dedicat industriilor creative locale, și partenerul de comunicare integrată pentru DIPLOMA, festivalul dedicat noii generații de creatori români. Ambele proiecte sunt organizate de The Institute și prezentate de UniCredit Bank.
„E o mare bucurie să lucrăm și anul acesta cu The Institute. Pentru noi, e important să facem echipă cu oameni și organizații care, dincolo de cifre și exceluri, își propun să aducă o schimbare în bine în societate, în oraș, în comunitatea din care fac parte. Iar The Institute face acest lucru din plin prin toate proiectele sale din cei 20 de ani de activitate de până acum, dar mai ales prin cele două festivaluri unice în România, Romanian Design Week și DIPLOMA, pe care anul acesta avem onoarea de a le promova către publicul larg”, a declarat Oana Odobescu, Fondator & Managing Partner Crafters.
Romanian Design Week 2022 se află la a X-a ediție anul acesta și va avea loc între 13 și 22 mai. În context aniversar, Crafters coordonează relațiile cu mass-media, crearea de conținut și proiecte editoriale dedicate presei, precum și realizarea unor proiecte speciale pentru lideri de opinie implicați în RDW.
„Ediția din acest an a Romanian Design Week este extrem de specială pentru noi. Ne pregătim să marcăm 10 ani de când ne-am conturat o misiune importantă cu RDW: să schimbăm în bine societatea românească, contribuind la dezvoltarea și promovarea industriilor creative locale. În acest context, ne-am dorit alături de noi un partener de comunicare implicat, care să înțeleagă foarte bine misiunea și contextul în care comunicăm și care să ofere organizațiilor, oamenilor și proiectelor creative pe care le aducem sub umbrela RDW expunerea și promovarea pe care le merită”, a declarat Andrei Borțun, CEO The Institute.
Printre cele mai importante noutăți și evenimente comunicate de Crafters în contextul RDW 10 ani se numără: deschiderea celui mai mare concept store de design românesc din țară, redeschiderea pentru publicul larg a ansamblului de patrimoniu Așezămintele Ion I.C. Brătianu, expoziția-manifest cu instalații și experiențe interactive Noul Bauhaus European, programul RDW outdoor de la Combinatul Fondului Plastic, respectiv implicarea a peste 65 de alte studiouri și hub-uri în circuitul Design GO și organizarea lor în cartiere-creative.
„Ne bucurăm să fim alături de The Institute într-un moment atât de important cum este acesta. În cei 10 ani de activitate, RDW a schimbat modul în care arată industriile creative locale. Pentru ediția specială din acest an, ne-am propus să arătăm toată desfășurarea de forțe din spatele festivalului și toți oamenii din comunitatea RDW care contribuie an de an la existența acestuia, să surprindem stadiul de maturitate la care au ajuns industriile creative locale și să deschidem dialogul despre subiecte pe care designul le înglobează astăzi ca discurs: sustenabilitate, inovație, incluziune”, a comentat Alexandra Enăchescu, Project Manager RDW & DIPLOMA 2022 și Partener la Crafters.
Echipa responsabilă pentru promovarea RDW 2022 este formată din: Alexandra Enăchescu (Project & PR Manager), Oana Odobescu (Communication Strategist), Ruxandra Cosma (Content Writer) și Adriana Filip (PR Specialist & Freelancer).
Pentru DIPLOMA, Crafters continuă parteneriatul cu The Institute, început odată cu ediția de anul trecut a festivalului. Pe lângă serviciile de relații cu presa, creare de conținut, proiecte speciale și managementul canalelor de social media – deci coordonarea unei comunicări integrate –, în 2022 comunicarea DIPLOMA intenționează dezvoltarea unei comunități a noii generații de artiști, designeri și arhitecți, care să se manifeste, să dialogheze și să se reunească pe tot parcursul anului. Așadar, evenimentele realizate sub umbrela Art In Progress by DIPLOMA devin un nou context pe care comunicarea îl explorează și care oferă noilor creatori și curatori oportunități de expunere.
The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. De 25 de ani, inițiază și organizează evenimente și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România. Este fondator al Romanian Design Week, al festivalului DIPLOMA, al Galei Societății Civile, Internetics, Cartierul Creativ, combinat.ro și inițiator al ASAP România.
Crafters este agenția de comunicare pentru brandurile antreprenoriale. Din 2015, Crafters face echipă cu antreprenorii care își doresc o comunicare conectată în profunzime la businessurile lor, prin servicii complete de comunicare strategică și implementare. De-a lungul timpului, din portofoliul echipei Crafters au făcut parte clienți cum ar fi: Allied Engineers, Arcady Studio, ALÁO, Blue Point, EuroTriade, Gauss Clinics, Ioana Romanescu, Leverage, Lofty Pets, Metabeta, M Flower Lab, Narada, Sector Gurmand, Sixense România sau SOS Planet.
În 2022, Crafters a fost numită Small Consultancy of the Year la Romanian PR Award. Agenția mai are în portofoliu alte două premii obținute la cea mai importantă competiție dedicată industriei de PR și comunicare: Silver PR Award, categoria Comunicare internă (Romanian PR Award 2020), respectiv Diploma de excelență pentru cel mai bun newsletter intern (Romanian PR Award, 2021). Crafters este și inițiatoarea primului newsletter lunar dedicat comunicării pentru antreprenori, .COMM (#punctCOMM).