E seara marelui meci. Joacă echipa ta preferată, îți chemi toți prietenii la tine și vă bucurați împreună de joc în timp ce dați pe gât o bere. Lasă-mă să ghicesc, în scenariul pe care tocmai l-am descris, toate persoanele imaginate sunt bărbați.
La asta m-aș fi dus și eu cu gândul până să văd noua reclamă de la Heineken implementată de Publicis Italy/Le pub. „Cheers to all fans” e campania care îi celebrează pe toți microbiștii. Pentru mine a fost revelatoare și neașteptată pentru că m-a făcut să îmi pun întrebări și să chestionez de ce, încă de când primul personaj din spot intră într-un bar ca să se uite la meci, așteptarea mea era ca el să fie bărbat.
Jumătate din fanii fotbalului sunt femei și cu toate astea microbistele nu sunt niciodată reprezentate în media. Așa ajungem să masculinizăm anumite sporturi și activități: fotbal, bere. De asta mesajul celor de la Heineken mi se pare atât de simplu, dar totuși atât de puternic: Cheers to all fans. Men included.