Detaliile schemei de tratament pentru „Insuficiența de Leadership”

Detaliile schemei de tratament pentru „Insuficiența de Leadership”

Etapa 0 – Conștientizarea

Managerii dispuși pentru a urma “tratamentul” sunt cei care pot vedea și înțelege beneficiile trecerii la următorul nivel de dezvoltare. Aceștia pot accepta și sunt determinați să aloce timp și resurse umane, timp de minim 7 -9 luni.

Acceptul apare în urma declanșării unei nevoi psihologice și se manifestă ca o compensare a uneia din situații:

  • managerii s-au săturat de activitățile de micro-management;
  • au ajuns la o vârstă și-și doresc să transfere unei alte echipe (copiilor lor în cazul organizațiilor private) businessul;
  • vor să scaleze businessul la nivelul următor de dezvoltare;
  • au declanșate alte motivații de dezvoltare profesională și personală;

Aceste nevoi se pot declanșa și ca urmare a unui curs de Leadership, unde participantul conștientizează situația în care se află și beneficiile situației implementării unui plan de Leadership. Această diferență, la unii participanți, se manifestă ca un “șoc emoțional” ca urmare a conștientizării timpului mare și a resurselor pierdute în execuția activităților de micro-management.

Etapa 1 – Diagnoza

În această etapă, o echipă de consultanți, împreună cu top managementul, coordonatorii de departamente și cei care sunt în operațional documentează organigrama, procesele principale care aduc valoare și fluxurile operaționale așa cum se desfășoară acestea.

Pe baza fluxurilor operaționale existente, a rezultatului unui chestionar privind climatul de lucru intern, a interviurilor realizate de consultanți rezultă o analiză SWOT cu evidențierea direcțiilor strategice și propunerile temelor de lucru a planurilor de Leadership ce pot fi implementate pentru a ajunge la următorul nivel de dezvoltare. Informațiile din această etapă reprezintă un punct de pornire, de referință, de la care plecăm și ne oferă informații suplimentare în documentarea obiectivelor pe termen scurt, mediu și lung pe care organizația/instituția le va adopta.

Etapa 2 – Proiecte cu implementare

În urma etapei de Diagnoză, Top Managementul aprobă derularea proiectelor, alocă resursele de timp și oameni pentru documentarea și implementarea lor.

Se urmărește în aceste planuri documentarea unei viziuni cu o structură informațională tip ADN, instrument de construcție a noilor fluxuri operaționale și decizionale care să fie optimizate și continuu adaptate la schimbările de mediu de business.

Planurile urmăresc filozofia modelelor de Leadership, o legătură mai mult sau mai puțin matematică, între competențele asociate fiecărui rol din organigramă, sistemele de motivare, sistemele KPI (Key Performance Indicators) și obiectivele organizaționale.

O componentă importantă este alocată psihologiei organizaționale, unde împreună cu psihologi experimentați, “pacienții” pot depăși traumele aduse de activitatea practicată pe termen lung, de micro-management.

Etapa 3 – Prezentarea și certificarea rezultatelor

În urma documentării și implementării planurilor, Managerii de Proiecte prezintă rezultatele muncii lor. Vor constata că și-au antrenat și certificat în acest fel competențele esențiale de Leadership.

Organizația va constata că s-a produs o schimbare esențială în agenda și comportamentul de lucru a fiecărei persoane implicate în proiect și că se află la alt nivel de dezvoltare, unul în care în mod sistemic procesele se adaptează la schimbările mediului de lucru/business.

Corolar

Mi-a revenit în minte Discuția cu Managerul General al importantului spital din România.

  • “Complicat este ce-mi spui! Într-un spital dacă nu ești pe fază, problemele se transformă în tragedii!
    Sincer? Leadershipul este folosit ca teorii menite să vândă cărți! Trăim și vom trăi într-un context nefavorabil!”

Sunt acum mai motivat să revin către toți Managerii nevoiți să facă preponderent activități de micro-management, cu acest articol și cu o concluzie a experiențelor în implementarea a peste 300 de proiecte transformaționale:

  • Leaderul, în accepțiunea leadershipului modern, este persoana care poate crea și valida contexte de bună practică!

Țin pe această cale să-i mulțumesc domnului Director General al unui Spital din România pentru oportunitatea discuției.

Așa a apărut ideea înființării unui “Spital” în care acum putem trata Managerii cu “insuficiență de Leadership!”

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related