Performance și muzică live, reciclare poetică și artistică și o expoziție colectivă la Celula de Artă

Performance și muzică live, reciclare poetică și artistică și o expoziție colectivă la Celula de Artă

Luna mai vine cu evenimente multe și variate în micuța galerie neconvențională Celula de Artă, din B-dul Carol nr. 53, dar și la Kulterra Gallery, unul dintre spațiile în care artiștii săi sunt invitați. Până pe 16 mai sunt programate trei vernisaje cu două performance-uri artistice și unul muzical live, expozițiile de mixed media ale artiștilor Chimie și Ștefan Matei și expoziția colectivă  a artiștilor emergenți din cadrul UNArte, în parteneriat cu Intuit.fm.

Pe 7 mai, de la ora 19:00, va avea loc primul vernisaj al lunii în care artistul Chimie aduce atât o expoziție de mixed media, cât și un live performance alături de Dhope.

Chimie, pe numele său Mihai Adamescu, se exprimă prin rap, genul de care s-a îndrăgostit, de aproape 20 de ani. A crescut în Constanţa cu muzica de la Beatles, Queen şi Pink Floyd pe casetă iar pe la 15 ani s-a apucat de scris versuri şi de cântat prin diferite găşti de la malul mării. În 2008 a început să fie văzut ca un artist de referință, după colaborarea cu Dragonu' 47 şi Kazi Ploae în proiectul Specii, care a reprezentat un punct de cotitură în rapul autohton, iar alături de ei a scos trei albume: Ameninţarea Maimuţei, Imperiul lianelor şi Uşile Vol. 1. Despre Specii, mărturiseşte Mişu, "atunci i-am inspirat şi pe alţii să facă muzică bună. Am făcut ceva nou şi am stârnit un nou val".

Evenimentul de pe 7 mai îl are ca invitat pe Dhope (sau Andrei Ionuț George), artist pentru care e imposibil de ales între artă vizuală și muzică - a studiat timp de 8 ani Arte Plastice la Școala de Arte Regina Maria din Constanța iar la bass cântă de la 15 ani. După ce a explorat Imagine de Film și TV, a absolvit cu First Class secția de Graphic Design la Coventry University din Marea Britanie iar 2022 îl găsește ca graphic designer, tatuator și basist al trupei CRIZE. Expoziția va putea fi văzută până pe 13 mai. 

Între 14 și 28 mai, la Celula de Artă și Carol 53, va avea loc evenimentul IN-TO-IT, organizat de A S U N A B - Asociația Studenților UNArte București în colaborare cu Celula de Artă, proiect desfasurat în cadrul festivalului Fiți cu-Minți Creative. Conceptul proiectului provoacă tinerii creatori să se lase ghidați de al 6-lea simț (tema expoziției) pentru a oferi publicului o atmosferă contemplativă iar publicul este provocat, pe toată durata expoziției artiștilor emergenți din cadrul UNArte, să ia parte alături de ei la o lucrare comună, care va fi creată sub forma unui performance live.

Vernisajul de pe 14 mai, de la ora 18:00, va cuprinde elemente atât din sfera artelor vizuale, cât și muzică live oferită de Intuit.fm. Scopul evenimentului este de a alătura mai multe forme de artă și de a oferi publicului șansa să experimenteze simultan mediile artistice prezente. De asemenea, artiștii își vor putea vinde lucrările, iar publicul va avea posibilitatea de a cunoaște autorii operelor. Proiectul IN-TO-IT va avea o serie de invitați surpriză, ce vor fi anunțați ulterior.

Cea de-a doua expoziție a lunii din Celula de Artă este Sense of order, în care artista Diana Pătrașcu a pornit pe drumul căutării de sine și are la bază inspirația provenită din natură - alb, negru, siluete, umbre, forme preluate din floră și peisajele cotidiene.

„ De ce? Pentru că din natură îmi preiau energia și echilibrul atunci când am ocazia și este cea mai bună modalitate de a mă îndepărta de stres. În ochii mei plantele sunt perfecte și rezistente, constituind un adevărat exemplu. Ce reprezintă structurile pe care le găsim în natură pentru noi? Texturi, straturi, repetiție și liniște. Fragilitate și rezistență în același timp. Ce reprezintă plantele la un nivel emoțional pentru noi și cum ne poziționăm față de ele? ”, povestește Diana.

Diana Pătrașcu face parte din comunitatea Săfițicuminți, este o tânără absolventă a Universității Naționale de Arte din București și își dorește să creeze experiențe prin tehnicile preferate în domeniul artelor vizuale. Expoziția Sense of order va avea vernisajul pe 15 mai, de la ora 19:00 și va putea fi văzută până pe 28 mai.

Iar pe 16 mai, de la ora 19:00, la Kulterra Gallery (str. Știrbey Vodă nr. 104 – 106), este deschisă cu un vernisaj expoziția Quelque Chose a tânărului artist Ștefan Matei prin care orașul, fabricile, producția în serie, toate aceste lucruri ce alcătuiesc țesutul cotidianului modern susținut de producția în masă, vor fi puse sub lupă de către artist, devenind într-adevăr o sursă de poezie, inspirație și limbaj.

Confruntat cu abundența și consumerismul secolului al XXI-lea, artistul este determinat să descopere frumusețea față de industrial. Această revoluție industrială corespunde cu revoluția sensibilității artistice. Printr-un proces de reciclare poetică și artistică a realității urbane, industriale și publicitare, artistul poate înnobila obiectele ce au fost preluat din viața de zi cu zi. El le supune unor modificări și procese, reușind astfel să înnobileze materialele, transformându-le în ceva mai mult decât suma părților lor. Lucrările sunt create printr-o improvizație calculată, artistul dorind să acceseze inconștientul. Materialul întins pe pânză este rearanjat și amestecat. Evoluând, întotdeauna, cu scopul final de a permite subconștientului să dicteze rezultatul final al picturii.

„Nouveau Realiștii au descoperit și cercetat natura modernă, iar natura modernă nu este un frumos peisaj romantic, și nici o compoziție renascentistă, ci este în esență orașul. Acest spațiu stimulant, masiv, realist și în același timp uman.

Mă folosesc de diferite materiale și tehnici pentru a încerca să recreez un tip de aspect infinit pe care un fel de obiect ce a fost îngropat sub moloz după un eveniment apocaliptic sau găsit pe suprafața unei planete nou descoperite ar putea sa-l aibă. Dezgropat după secole de descompunere și alterare. ”, spune artistul.

Ștefan Matei a absolvit Universitatea Națională de Arte București, Specializarea Pictură și și-a completat studiile în Franța la Institut Supérieur des Beaux Arts de Besançon. El găsește inspirație în cotidian, obiectele din viața de zi cu zi căpătând un nou sens prin lucrările sale. Subiectul disecat prin această serie de lucrări este rezultatul unei călătorii artistice ce începe în Paris, mai exact, în timpul șederii artistului de un an în Franța în timpul căreia a fost în contact direct cu lucrările și stilul de viată al Nouveau Realiștilor, o perioadă care a lăsat o amprentă profundă în expresia lui artistică.

Expoziția continuă programul Feat. Kulterra, exponent al filozofiei Kulterra Gallery:  deschidere și dialog marcat de curiozitate și de spirit de aventură. Feat. Kulterra este o ușă deschisă, este vitrina dedicată invitaților; coridorul care duce spre Kulterra Art Store ce va găzdui ”artă în vizită”, atât propuse de alte galerii cât și de către artiști în mod direct. Vitrinele culoarului care dau înspre curte, vor avea un chip nou în fiecare lună, atrăgând atenția vizitatorilor cu privire la artiști care nu sunt în mod necesar reprezentați de Kulterra Gallery, ba chiar dimpotrivă. De asemenea, alte galerii de artă vor putea ieși din propriile spații, ”migrând” simbolic, selectiv și temporar în vitrinele dedicate proiectului.

Celula de Artă este reprezentată de un spațiu cu deschidere stradală, ce își propune să permită lucrărilor să evadeze din spațiul clasic al galeriei pentru a interacționa cu un public nou, care nu obișnuiește să participe la vernisaje și astfel, pentru ca nu mai există o barieră fizică și temporală între obiectul de artă și privitor, se crează un dialog liber, direct și nonconformist.

Galeria vine în sprijinul creaţiei contemporane în ariile tematice ale artelor vizuale și încurajează dezvoltarea de noi forme de expresie artistică accesibilă la orice oră pentru publicul stradal. Cu o prezență de ~ 5 ani (2017 - 2022) pe scena artei din București, Celula de artă a susținut peste 100 evenimente (expoziții, performance-uri, live-uri) și a influențat modul de percepție în ceea ce privește expunerea obiectelor sau actelor artistice în fața publicului.

Partener strategic: Casa Carol (Carol 53)
Parteneri media: Radio România Cultural, Radio București FM, Spotmedia, IQads, Zile și Nopți, Propagarta, Ziarul Metropolis, Observator Cultural, The Institute, Zeppelin, Modernism, PRwave, Bookblog, 4arte, Iqool, Munteanu, SMARK.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related