[Account Life] Elena Pomărac: La 20 de ani ai impresia că poți orice și oricând. 12 ore la birou pe zi, weekenduri pline de evenimente și pitch-uri și lunea o luai de la capăt

[Account Life] Elena Pomărac: La 20 de ani ai impresia că poți orice și oricând. 12 ore la birou pe zi, weekenduri pline de evenimente și pitch-uri și lunea o luai de la capăt

La 20 de ani ești pus pe fapte mari, nu te sperie un brief care cere să muți munții, ai energie și motivație să muncești fără oprire. Așa era și Elena Pomărac, Account Director Sonica Works, în 2010, când s-a angajat într-o agenție de publicitate, deși în facultate se pregătise pentru un viitor în PR. 

La 20 de ani tuturor ni se pare că lumea se învârte în jurul flyerelor pe care le corectăm de 10 ori pe zi. Și asa este, pentru că orice lucru mic te face mare până la urmă, își amintește Elena.

Important e să păstrezi curiozitatea, să îți educi entuziasmul și să transformi energia și motivația de la 20 de ani, chiar și când intervine rutina și experiența. Elena a învățat din greșeli - așa cum se învață cel mai bine în acest domeniu, a experimentat și a evoluat. Ea povestește în rândurile următoare cum s-a schimbat munca de account și perspectiva ei asupra industriei, despre rolul social al companiilor, din ce în ce mai vizibil, și noua generație de accounți din echipa ei. 

 

Începutul

Anul 2010 venea cu începutul sfârșitului crizei economice și o generație de tineri absolvenți specialiști în comunicare puși pe fapte mari.

Desi mă pregătisem în timpul facultății pentru un viitor glam în agențiile de PR mioritice, internshipurile făcute pe perioada studiilor și micile job-uri avute m-au făcut să îmi dau seama cât de mult mi-aș dori să fac altceva. Total întâmplător a venit oportunitatea de a mă angaja într-o agenție de publicitate și astfel a început saga vieții de publicitar – care continuă și astăzi.

La 20 de ani tuturor ni se pare că lumea se învârte în jurul flyerelor pe care le corectăm de 10 ori pe zi. Și asa este, pentru că orice lucru mic te face mare până la urmă.

 

Ce a urmat

Au urmat ani de învățat, experimentat, evoluat, dar mai ales greșit – etapa pe care o consider cea mai importantă în primii ani.

Oricine lucrează în industria asta știe că din greșeli înveți cel mai rapid și cel mai temeinic. Teoria este doar baza, însă experiența se câștigă în timp. Iar cine spune că nu mai are ce învăța după 5/10/20 ani în industria asta pur și simplu se minte singur.

 

Primele proiecte la care ai lucrat

Norocul a făcut să fac parte din echipe și proiecte care m-au format încă din primii ani.

Evenimentele Provoked by Grolsch sau platforma de evenimente Ursus Evolution sunt doar câteva exemple de campanii care m-au învățat într-un timp extrem de scurt cum să gândesc, să mă dezvolt, să găsesc soluții acolo unde nu te-ai gândi din prima, dar mai ales cum să mă bucur de job-ul pe care îl am.

 

Rolul industriei din care faci parte

La 20 de ani ai impresia că poți orice și oricând. Și da, chiar așa era! 12+ ore la birou în fiecare zi, weekenduri pline de evenimente și pitch-uri și o luai mereu lunea de la capăt. Lumea se învârtea în jurul job-ului iar wishlist-ul se rezuma la ce oamenii mișto aș mai putea întalni la evenimentele din industrie sau în ce proiecte să mă mai implic.

Acum perspectiva e în concordanță cu vârsta și experiența; calitativul vs cantitativul câștigă în cele mai multe dintre cazuri. Nu pot spune că e mai rău sau mai bine – e doar modul firesc de a mă raporta la același gen de proiecte și situații, dar dintr-o perspectivă mult mai complexă și profundă.

 

Ce ai învățat

Că oamenii sunt mereu cei care contează cel mai mult. Fără echipele cu care am lucrat de-a lungul timpului nu aș fi ajuns în acest punct și lor le datorez faptul că în fiecare zi am mai pus o cărămida la ceea ce sunt astăzi.

 

Ce s-a schimbat 

Sarcinile nu s-au schimbat, ci au evoluat, așa cum este și normal. Funcția, experiența, nivelul pieței și tipurile de proiecte mă determină să evoluez zilnic.

Munca în sine este una din ce în ce mai complexă, a evoluat în timp pentru a ține pasul cu însăși societatea. Și chiar acest lucru este cel care încă mă determină să vin zilnic la birou cu drag – pentru că nicio zi nu seamănă cu cealaltă, pentru că învățăm continuu forțați fiind de ritmul nebun a lumii în care trăim. Cu bune și cu rele.

 

Ce nu știu oamenii despre munca de account

Prejudecăți au fost și vor fi destule, ceea ce e și normal – până nu practici așa cum ar trebui nu ai cum să înțelegi.

A fi account nu e atât de ușor pe cât pare din exterior. Înseamnă a avea enorm de multă răbdare și întelegere pentru toți oamenii cu care lucrezi, fie ei colegi, parteneri, clienți. Înseamnă  psihologie, îndemânarea de a citi oamenii, arta de a spune “nu” cu zâmbetul pe buze, știința de a manipula elegant atunci când e nevoie, tăria de a-ți asuma o decizie, îndemânarea de a  negocia, flerul de a-ți crește oamenii din echipă și de a fi un lider pentru ei.

 

Schimbări relevante

Tineri mai puțin determinați să crească organic și sănătos. Cu toții vor glam din prima zi și se rezumă la partea superficială a acestui domeniu.

În acelasi timp generația nouă este plină de creativitate și motivație, atribute care îi vor ajuta pe cei la început de drum să ajungă acolo unde își doresc, mai repede decât se intampla acum 10 ani.

Iar eu nu pot decât să mă bucur de prezența lor în echipa mea!

 

Ce îți plăcea la început

Oamenii cu care lucram.

Ce imi place acum? Că în continuare iubesc oamenii cu care lucrez.

 

Marcomul în pandemie

Piața e evoluat organic, o dată cu societatea, iar ultimii ani ne-au arătat că atunci când societății îi este rău puterea de a face bine, de a repara, de a susține stă în mana companiilor. Pentru că dacă oamenilor le este bine, și nouă celor din marcomm ne va fi la fel de bine.

 

Rolul social al companiilor

Din fericire acum, mai mult ca în urma cu 10 ani, putem influența cu adevărat societatea. În bine. Și doar așa ar trebui să fie.

Companiile au nevoie de curaj pentru a continua să se implice POZITIV în viața societății.

Puterea de a face bine stă în mainile fiecăruia dintre noi. În fiecare zi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Oameni

Sectiune

Dictionar



Branded


Related