[Digital Trends] Nicoleta Radu: Una dintre cele mai mari transformari este cresterea zonei de automatizare, in special Machine Learning. Multe dintre task-urile care in trecut erau manuale, acum sunt automatizate

[Digital Trends] Nicoleta Radu: Una dintre cele mai mari transformari este cresterea zonei de automatizare, in special Machine Learning. Multe dintre task-urile care in trecut erau manuale, acum sunt automatizate

Cu background în vânzări, Nicoleta Radu a trecut în digital pentru că a atras-o ascensiunea continuă și dinamica noului domeniu. A urmat mai multe cursuri pentru a înțelege mai bine noua zona de interes, dar Nicoleta crede că una dintre cele mai importante modalități de învățare a fost să îi privească pe ceilalți. Acum este Team Leader Canopyst și tocmai pentru că știe cât de importante sunt exemplele practice, împărtășește cu drag din knowledge-ul ei celor curioși.

Consider ca una dintre cele mai mari transformari este cresterea zonei de automatizare, in special Machine Learning. Multe dintre task-urile care in trecut erau manuale, acum sunt automatizate, schimbare care a atras rezultate mult mai bune in conturi si a oferit oamenilor mai mult timp care sa fie investit in alte actiuni importante, de exemplu in strategie.

Despre cum arăta domeniul atunci când și-a început ea călătoria, uneltele de care a avut nevoie în munca ei și continua învățare ne-a povestit mai multe în rândurile de mai jos.

 

Ce te-a atras la digital

Aveam 23 ani, background-ul meu era in zona de vanzari si pot spune ca experienta de vanzari in offline m-a ajutat sa inteleg mai bine acest domeniu.

Inca de la inceput m-a atras dinamica acestui domeniu, faptul ca era (si inca este) in continua crestere, in continua cautare de solutii noi de promovare si de imbunatatire a solutiilor actuale. Cumva era locul in care era imposibil sa te plictisesti si in acelasi timp locul cu multe posibilitati de crestere profesionala.

Se intampla in anul 2017, iar sentimentul meu ca junior la acea vreme era ca deopotriva consumatorii si business-urile inca priveau aceasta zona cu neincredere. Ne aflam intr-o perioada in care business-urile mari descopereau timid puterea digitalului, iar business-urile mici erau inca sceptice si preferau sa se focuseze mai mult pe partea offline.

 

Ce însemna atunci “digital”

Simtim cu totii din propria experienta de consumatori ca semnificatia termenului “digital” creste de la an la an. Evident, in acea perioada, instrumentele PPC nu erau atat de dezvoltate si ne bazam in principiu pe promovarea in Facebook Ads & Google Ads (cu precadere Search si Display). Youtube era in plina ascensiune si incepea sa prinda avant, la fel cum era si cazul Influencer Marketingului.

 

Asteptarile & prejudecatile industriei de comunicare

Inca de la inceputuri au existat multe prejudecăți despre campaniile PPC si sincer ne confruntam si astazi cu o parte din ele. Pentru noi este un subiect important si chiar am scris si un articol pe blogul Canopy in acest sens, in speranta ca putem oferi mai multa claritate clientilor.

 

Cum ai învățat 

Am inceput clasic, prin cursurile si certificarile de la Google si am incercat sa raman la curent cu trendurile prin diferite articole/bloguri din domeniu. Insa, acesta este un domeniu care se invata si prin “viu grai”, prin impartasirea cunostintelor si experientelor, de aceea am fost si inca sunt genul de persoana care absoarbe informatii de la oamenii din jur si care iubeste sa impartaseasca knowledge. Programul de internship de la Canopy este dovada ca ne place sa ajutam tinerii la inceput de drum si sa le oferim toate instrumentele necesare pentru o cariera de succes in industrie.

 

Relația cu clienții

Relatia cu clientii este foarte importanta si in general un client multumim este acela care simte ca nevoile business-ului ii sunt intelese. Uneori, insa, provocarile vin din faptul ca nevoile unui business nu sunt neaparat corelate cu strategia si bugetul investit, de aceea este foarte important sa oferim clientului claritate asupra directiilor in care promovarea ar trebui sa se indrepte.

La inceputul pandemiei a avut loc o migrare masiva a business-urilor din offline in online. Si cum orice schimbare are si o parte pozitiva, desi migrarea a fost fortata de context, clientii au imbratisat digitalul si by default a devenit parte obligatorie a strategiilor de promovare.

 

Skill-uri necesare în digital

Curiosity is the key :) si ca in orice domeniu, este suficient sa fii pasionat ca sa faci fata oricarei provocari. Ca si skill-uri, as zice ca este nevoie de atentie la detalii, spirit analitic, o buna organizare si abilitati de lucru in echipa.

Conectarea la update-uri este mult mai simpla atunci cand faci parte dintr-o agentie Google Premium Partner, cu acces premium la informatii, resurse, suport. :D

 

Schimbări

Consider ca una dintre cele mai mari transformari este cresterea zonei de automatizare, in special Machine Learning. Multe dintre task-urile care in trecut erau manuale, acum sunt automatizate, schimbare care a atras rezultate mult mai bune in conturi si a oferit oamenilor mai mult timp care sa fie investit in alte actiuni importante, de exemplu in strategie.

 

Ce se intampla acum in digital in Ro

Asa cum spuneam, automatizarea aduce beneficii reale deopotriva clientilor si oamenilor din digital, asadar viitorul arata promitator si sunt nerabdatoare sa testez noi produse. In acelasi timp, topicul privacy este un subiect care se afla pe buzele tuturor si care uneori genereaza neliniste in randul business-urilor, insa speram ca adaptarea la noul context va fi rapida si eficienta.

 

Sfaturi pentru cei aflați la început :)

Sa fie curiosi, sa aiba rabdare si sa invete din propriile greseli fiindca doar asa poti creste :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related