Școli creative. Revoluţia de la bază a învăţământului - Lou Aronica, Sir Ken Robinson | Editura Publica, 2015

Școli creative. Revoluţia de la bază a învăţământului - Lou Aronica, Sir Ken Robinson | Editura Publica, 2015

În Școli creative Ken Robinson dezvoltă ideile din celebra sa prezentare de la TED, „How Schools Kill Creativity“, și prezintă soluții inovatoare și practice la o problemă critică pentru națiunea noastră: cum să ne transformăm sistemul de învățământ.

Într-o perioadă în care afacerile testărilor standardizate adună profituri uriașe în timp ce multe școli au mari dificultăți financiare, iar elevii și pedagogii de peste tot suferă sub presiune, Robinson arată calea pentru a merge înainte. El susține renunțarea la sistemul nostru educațional demodat și propune o abordare foarte personalizată, organică, care se bazează pe resursele tehnologice și profesionale fără precedent pentru a-i implica pe toți elevii, pentru a le dezvolta dragostea de învățare și pentru a le permite să se confrunte cu provocările reale ale secolului XXI.

Plină de anecdote, observații, studii de caz, cercetări inovatoare și recomandări de la profesioniști aflați în prima linie a educației transformatoare – și scrisă cu istețimea specifică lui Robinson și în stilul său captivant –, Școli creative îi va inspira în egală măsură pe profesori, părinți și politicieni să re-gândească adevărata natură și scopul educației.

"Fă-mă să-mi pese. Robinson și Aronica transformă aceste cuvinte într-o mantra pentru viitorul educației. Nu îi educăm pe elevi, ci facem educație cu ei. Sper ca fiecare profesor și fiecare părinte să citească această carte."
Seth Godin, autorul cărții Stop Stealing Dreams

"Ken Robinson este cel mai convingător susținător la nivel mondial al transformării globale a sistemului de învățământ; claritatea lui, pasiunea și înțelegerea sa profundă au inspirat milioane de oameni, inclusiv pe mine. Această carte nu este numai un catalizator sau un apel la acțiune; este un manifest; o explorare practică și o celebrare a ceea ce este posibil."
Richard Gerver, autorul cărții Creating Tomorrow's Schools Today

"Aceasta este cartea pe care o așteptam de la Sir Ken Robinson – cea care expune ce este fundamental greșit la sistemele noastre educaționale și arată corespondentul pentru ce și cum ar trebui să fie diferit. El face creativitatea, și nu numai, să prindă viață. Nu începeți să citiți această carte decât dacă aveți în continuare trei ore libere, pentru că s-ar putea să vă fie dificil să o lăsați din mână. Apoi gândiți-vă la ce ați putea face și citiți din nou cartea împreună cu alții pentru a începe să faceți schimbările. Școli creative cu adevărat! Sincronizarea este perfectă."
Michael Fullan, autor al cărții The Principal

Educația: opt competențe necesare

Şcoli creative este un proiect al Editurii Publica susținut de Banca Comercială Română şi Erste Asset Management.

 

Sir Ken Robinson este doctor în educație și autor al cărților The Element, Descoperă-ți elementul (Publica, 2014) și O lume ieșită din minți (Publica, 2011). A fost considerat de Fast Company „unul dintre gânditorii de elită ai lumii în ceea ce privește creativitatea și inovația“.

A colaborat cu guverne din Europa și Asia, cu agenții internaționale, cu firme din Fortune 500, cu sisteme educaționale naționale și statale și cu unele dintre cele mai mari organizații non-profit sau culturale. Timp de doispezece ani a fost profesor de educație la Universitatea din Warwick, Marea Britanie, iar acum este profesor emerit. Celebra sa prelegere din 2006 din cadrul prestigioaselor conferințe TED este cea mai urmărită din istoria TED și a fost vizionată de milioane de oameni din mai mult de 150 de țări. Locuiește la Los Angeles.

 

Video: Autorul despre carte

 

 

Cartea a apărut în România la Editura Publica.

 

Info:

Titlul original: Creative Schools: The Grassroots Revolution That's Transforming Education
Ediția I 2015, paperback
Traducător: Emilia Vasiliu
Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
352 pagini
ISBN: 978-606-722-056-8

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related