[Account Life] Ioana Teodorescu: Experienta de lucru “la client” a fost o etapa semnificativa si am invatat extrem de multe lucruri “de cealalta parte”

[Account Life] Ioana Teodorescu: Experienta de lucru “la client” a fost o etapa semnificativa si am invatat extrem de multe lucruri “de cealalta parte”

Spre deosebire de multi dintre colegii ei, Ioana Teodorescu, Chief Growth Officer, MRM Romania, început să lucreze în publicitate cu o perspectivă destul de pragmatica. Fascinatia fata de aceasta industrie s-a dezvoltat pe parcurs, odata cu oamenii pe care i-a intalnit si proiectele in care s-a implicat. Ioana crede ca publicitatea trebuie sa isi asume un rol educativ, sa arate o lume inclusiva si sa renunte la familiile traditionale-cliseu, trase la indigo. De altfel, in ultimii ani, se vede din ce in ce mai bine responsabilitatea sociala a acestei industrii si faptul ca reclamele incep sa vorbeasca despre oameni reali, diversi, de diferite etnii, orientari sexuale, religii.

Ma bucur ca a inceput sa se intample asta, vad un real efort si din partea companiilor in a educa societatea in acest sens (daca ne gandim la Ikea sau Coca Cola, de exemplu) si cred ca datoria noastra, in industrie, sa contribuim la acest efort, spune Ioana.

Parcursul Ioanei in industrie a fost asa cum a trebuit sa fie, crede ea: agentie integrata - agentie integrata - client - agentie digital - agentie integrata - agentie digitala. Despre etapele de formare, amintiri din primii ani de CS si cum s-a schimbat acest domeniu, povesteste Ioana mai jos:

 

Amintiri din primii ani de CS

Era prin 2006 cand am ajuns in prima agentie de advertising, dupa vreo 3 ani de PR si presa. Aveam 22 de ani ne-inpliniti, primii clienti pe care am lucrat au fost L’Oreal si Danone si tin minte 2 lucruri din primele luni de agentie:

1/ cand am luat pe telefon primul feedback (complex si prelung) in timp ce ma duceam la metrou sa iau merdenele pentru tot biroul si la final mi-am dat seama ca nu notasem nimic si nu aveam habar ce sa ma duc sa spun in creatie :) Don’t try this at home, kids!

2/ cand am vazut prima data pe raft in supermarket primul packaging pe care lucrasem (chiar proiectul cu feedbackul ne-notat, scos la capat cumva)

 

Ce a urmat

Parcursul a fost, uitandu-ma in urma, exact ce am avut nevoie, si lucrurile s-au intamplat asa cum trebuia sa se intampla incat sa invat din fiecare experienta ce mi-a trebuit. Apreciez fiecare etapa si mai ales toti oamenii cu care m-am intalnit si reintalnit de-a lungul drumului.

Schematic, ar fi asa: agentie integrata - agentie integrata - client - agentie digital - agentie integrata - agentie digitala.

Experienta de lucru “la client” a fost o etapa semnificativa si am invatat extrem de multe lucruri “de cealalta parte”,  m-a ajutat sa fiu mai empatica si sa inteleg mai bine nevoile si provocarile oamenilor cu care lucram.

 

Primele proiecte la care ai lucrat

Am lucrat, relativ la inceputuri, cu o fundatie din Africa pentru o campanie care incuraja circumcizia ca masura profilactica anti-HIV. A fost fascinant fiindca am descoperit o lume complet diferita de a noastra, o realitate foarte dura, am discutat cu oameni incredibil de interesanti si am descoperit insight-uri surprinzatoare.

 

Rolul industriei din care faci parte

La inceputuri, priveam industria cu curiozitate, dar destul de pragmatic. Poate invers fata de alti oameni, nu a fost la inceput o fascinatie neaparat, poate fascinatia s-a dezvoltat pe parcurs mai degraba, odata cu oamenii foarte tari pe care i-am cunoscut si alaturi de care am lucrat.

Rolul ei intotdeauna l-am perceput ca o parte din angrenajul care face lucrurile sa functioneze, o rotita importanta in traseul de la ce gandesc si construiesc unii oameni (produsul) la cei care se bucura de el.

 

Învățături

Sa zicem 3, mai de baza, si puse in aplicare frecvent:

  1. Pune-te intotdeauna in pielea celui cu care lucrezi (client, om din creatie, strateg, manager, coleg, etc)
  2. Ia-ti intotdeauna cu tine la o filmare mai multe haine decat crezi ca ar trebui 
  3. Cauta solutii, nu vinovati (in orice problema)

 

Cum s-a schimbat munca de account

Sarcinile si responsabilitatile s-au schimbat in timp, odata cu rolurile pe care le-am preluat. Acum, preocuparea mea majora este in zona de crestere a business-ului si a echipei, deci evident ca focusul e diferit fata de alte momente din trecut.

Generic vorbind, cred ca munca de account nu s-a schimbat fundamental, chiar daca viata de zi cu zi arata altfel, o traim pe Teams sau Zoom, lucram hybrid sau remote. Insa la baza, trebuie sa fim aceiasi problem-solveri care fac lucrurile sa se miste si sa se intample, indiferent de unde si cum o facem.

 

Ce nu stiu oamenii despre munca de account

Am facut o data o prezentare catre o asociatie de studenti cu „10 mituri despre viata de CS”.

Prejudecatile sunt in general legate de mitul „un account face doar forward la mailuri”, cel mai daunator, atat pentru oameni care sunt la inceput in CS si isi inchipuie ca la atat se va rezuma munca lor, deci auto-limitant, cat si pentru colegii care ii privesc asa.

 

Schimbari relevante in bine si in rau

O schimbare in bine: hybrid si remote work. E minunata schimbarea de perspectiva si de energie pe care ti-o ofera munca din alte locatii, si la fel de buna reintalnirea cu colegii la birou din cand in cand.

O schimbare in rau: nu stiu, incerc sa nu tin evidenta lucrurilor rele, le adresez pe moment si trec peste.

 

Ce iti place la munca ta

La inceput imi placea la nebunie tot ce insemna productie  (ppm-uri, nopti pe la filmari, etc).

Acum imi place foarte mult sa recrutez, sa descopar oameni cu potential si sa ii vad crescand in echipa.

 

Ce ai descoperit despre marcomul din Romania in pandemie

Ca e adaptabil, ca are potential, ca suntem capabil de schimbare si ca gandim „on our feet”. M-am bucurat sa vad ca transformarea digitala a devenit dintr-un buzzword un lucru atat de rapid un lucru atat de real si palpabil, si, mai mult, ma bucur ca am avut ocazia sa fim alaturi de unii dintre clientii nostri in acest proces.

 

Rolul social al companiilor

Cred ca publicitatea are si trebuie sa isi asume un rol educativ, sa faca eforturi reale in a arata o oglinda societatii asa cum ne dorim sa fie. Indiferent de targetul comunicarii, cred ca trebuie sa aratam o lume mult mai inclusiva, sa renuntam la cliseele de familii trase la indigo, traditionale, cu 2.5 copii si 1/3 de caine si sa vorbim cu si despre oameni reali, diversi, de diferite etnii, orientari sexuale, religii.

Ma bucur ca a inceput sa se intample asta, vad un real efort si din partea companiilor in a educa societatea in acest sens (daca ne gandim la Ikea sau Coca Cola, de exemplu) si cred ca datoria noastra, in industrie, sa contribuim la acest efort.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Sectiune



Branded


Related