Prima din seria de trei expoziții online – Time Lines: Ignacio Uriarte – se desfășoară între 18 aprilie și 29 mai pe site-ul galeriei.
Gaep lansează Time Lines, cu o expoziție online ce prezintă în profunzime o selecție de desene noi și recente ale lui Ignacio Uriarte. Time Lines: Ignacio Uriarte (18 aprilie – 29 mai) va fi urmată de alte două expoziții online – Raluca Popa (30 mai – 10 iulie) și Răzvan Anton (11 iulie – 21 august) –, toate în spațiul virtual Viewing Rooms de pe site-ul galeriei. Un proiect hibrid, Time Lines va propune, pe lângă cele trei expoziții online, o serie de evenimente colaterale, online și offline, prin care publicul va putea intra în dialog direct cu artiștii.
Deși lucrează cu mijloace diverse de exprimare, desenul se află în centrul vocabularului vizual al celor trei artiști. Time Lines se axează pe practicile lor în acest mediu și le explorează prin prisma timpului înscris în lucrări. Ignacio Uriarte, Raluca Popa și Răzvan Anton combină caracterul imediat și direct al liniei desenate cu temporalitatea implicită în procese de producție artistică lente sau laborioase. Totodată, ei acționează într-un câmp extins, în care desenul poate fi nu doar o compoziție de linii pe o suprafață plată, ci poate lua formă în spațiu sau asimila strategii din alte medii.
Fiecare expoziție online va oferi o privire în profunzime asupra unei selecții compacte de lucrări, majoritatea prezentate în premieră.
Cele șase lucrări din Time Lines: Ignacio Uriarte acoperă perioada 2016-2022 și evidențiază câteva dintre particularitățile practicii artistului. Într-o eră marcată de instantaneitate și de imperativul productivității, desenele lui Uriarte sunt rezultatul unor gesturi repetitive care presupun efort și timp. Amintind prin rigoarea intelectuală și discreția lor formală de arta conceptuală și minimalistă, lucrările sunt realizate cu materiale obișnuite de birou (pixuri, foi de dimensiuni standard, markere, ștampile, rigle ș.a) și prin acțiuni aparent banale (trasare de linii drepte, scribbling, ștampilare). Repetarea sistematică a acestor gesturi conform unor reguli autoimpuse de către artist le transformă în meta-rutine. Astfel, rutina asociată în mod curent cu biroul supraviețuiește, iar privitorul o poate recrea mental.
„Alegând destul de explicit mijloace care presupun un efort vizibil și gesturi repetitive, Uriarte oferă un comentariu asupra muncii în artă. Lucrările lui de-romantizează o teorie încă populară, care leagă arta numai de plăcere și o separă de muncă și timp”, notează Mihaela Chiriac, curatorul prezentării.
Time Lines continuă seria de expoziții online prezentate pe gaepgallery.com începând cu 2020.
IGNACIO URIARTE (n. 1972, trăiește și lucrează în Berlin) a studiat artele la Centro de Artes Audiovisuales în Guadalajara, Mexic, după studii inițiale în Administrarea afacerilor. Gaep a prezentat două dintre expozițiile sale personale: Sequential Operations (deschisă până pe 7 mai 2022 în galerie) și Three Ways to Draw and One Way to Call for Attention (2019). Printre numeroasele lui expoziții se mai numără: Campos de texto (NoguerasBlanchard, Madrid, 2021), Secuencias (La Ciudadela, Pamplona, 2020), 210 x 297 mm (Kunstraum Lakeside, Klagenfurt, 2019), x, y, z (Museo ABC, Madrid, 2018), Apropos Papier: Ignacio Uriarte Bürokünstler (Leopold Hoesch Museum, Düren, 2018), Divisions and Reflections (i8 Gallery, Reykjavik, 2018), How to Define Space (White Space, Beijing, 2017), Acht Stunden zählen (Berlinische Galerie, Berlin, 2015) și Line of Work (The Drawing Center, New York, 2013).
MIHAELA CHIRIAC (n. 1984, Brașov) este curator, autoare de texte despre artă și co-fondatoare a spațiului expozițional STATIONS din Berlin-Kreuzberg.
Ignacio Uriarte, Black Stamped Monochrome, 2021, cerneală permanentă pe hârtie, 100 x 69,8 cm (107 x 76,8 x 4,5 cm înrămat), prin amabilitatea artistului și a galeriei Gaep
Time Lines este un proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național.
Parteneri media: igloo, Curatorial, IQads, Radio România Cultural, Revista ARTA
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.