Un nou raport realizat de specialiștii GroupM arată că în numai zece ani - până în 2032 - publicitatea susținută de Inteligența Artificială ar putea ajunge la 1,3 trilioane de dolari, adică peste 90% din investiția totală în publicitate. Marketingul bazat pe Inteligență Artificială înseamnă în acest moment 370 miliarde de dolari, adică 45% din publicitatea globală, și este în continuă creștere.
Folosirea Inteligenței artificiale (AI) nu este un scenariu de viitor îndepărtat, ceva din Ready Player One, Terminator sau Wall-e. AI există deja în realitatea noastră de acum și este implicată în aproape toate formele de publicitate din prezent. În curând va fi implicată și mai mult, după cum arată raportul realizat de Kate Scott-Dawkins, Global Director of Business Intelligence al GroupM, și echipa sa.
În majoritatea cazurilor actuale, Inteligența Artificială este digitală, în special Search. Pe viitor, specialiștii se așteaptă ca mediile OOH și TV să devină semnificativ mai digitalizate si implicit să se bazeze mai mult pe AI. Inteligența Artificială din publicitatea viitorului va face posibilă și eficientă personalizarea. Mesajele și targetarea vor fi personalizate într-un mod care va respecta drepturile de proprietate ale utilizatorilor asupra datelor personale.
Așteptările consumatorilor se vor schimba și ele. Vor fi apreciate mesajele de marketing relevante, personalizate, care nu întrerup și care simplifică deciziile zilnice. Bineînțeles, aceste așteptări nu se vor concretiza întotdeauna. Brandurile si platformele care vor reuși să le îndeplinească se vor bucura de un avantaj în ceea ce privește atenția, preferința și loialitatea consumatorilor.
Prin folosirea AI va fi nu doar posibil, ci și eficient să furnizezi fiecărui individ un mesaj, o ofertă sau chiar un produs personalizat. În unele cazuri, puterea va duce la „ecosisteme închise”, unde toate datele consumatorilor vor putea fi agregate și analizate de către companii. În alte cazuri, consumatorii vor fi cei care vor avea controlul și vor putea să elimine mesaje și sugestii de produse care nu îi interesează. Ar putea chiar să aibă opțiunea de a modifica produsele în sine și a le adapta propriilor nevoi.
În acest context, Victor Rotariu, Head of Strategy&Insights la GroupM România, are câteva recomandări pe care companiile ar trebui să le aplice acum, pentru a obține beneficiile și a evita riscurile asociate cu transformarea publicității prin Inteligenta Artificială:
- Folosirea uneltelor de planificare media bazate pe AI pentru a se adapta schimbărilor de comportament media. Platforme precum GroupM Maximize vor ajuta departamentele de marketing ale organizațiilor să obțină cele mai bune rezultate posibile.
- Reexaminarea obiectivelor, ținând cont de scăderea reachului TV și de adresabilitatea crescută. Evaluarea mesajului de marketing: este același pentru toți consumatorii sau este individualizat?
- Pregătirea pentru schimbări organizaționale. Inteligența Artificială poate însemna mai multe oportunități în creație, producție, dar și în planificare și execuție media.
- Extinderea perspectivei în afara granițelor sectorului de activitate. Parteneriatele si modelele de business din viitor vor depăși granițele de industrie pe măsură ce comportamentul de cumpărare va fi amplificat de Inteligența Artificială
- Evaluarea felului în care compania poate contribui la crearea AI responsabile și etice, luând în calcul securitatea și responsabilitatea în algoritmi, transparența deciziilor Inteligenței Artificiale.
GroupM este liderul global de management al investițiilor în media, care gestionează peste 60 miliarde USD în investiții anuale de media, prin intermediul agențiilor Mindshare, MediaCom, Wavemaker, Essence, m/SIX și Xaxis. Portofoliul GroupM include Data&Technology, Investiții și Servicii, toate unite sub umbrela noii ere media în care comunicarea aduce valoare adăugată omenirii. Prin eficientizarea beneficiilor de volum, compania inovează, se diferențiază și generează valoare sustenabilă pentru clienții din toată lumea.