Ne-am dezvoltat o rezistență la reclame care ne face să identificăm în timp record butonul de skip ads atunci când ele apar agresiv în călătoria noastră din online. Ca să ne luăm din timp și să fim receptivi la o altă campanie din marea de campanii existente, ea trebuie să fie specială, diferită și totuși ancorată în prezentul nostru. Mai jos, câteva exemple recente despre cum pot brandurile să facă asta.
Terapie prin gaming
În gaming, dincolo de grafică, poveste și personaje, mai există ceva care transformă toată experiența într-una foarte personală: sentimentul că faci parte dintr-o comunitate. Împarți cu cineva toată experiența de a râde de momentele amuzante în care mașina pe care o controlezi merge în contrasens și frustrarea de a nu ieși pe primul loc. Printre toate astea se strecoară conversațiile care te fac să te simți înțeles și auzit.
Într-o campanie sensibilă de la Xbox, jocurile video devin o sursa de speranță pentru Jordan, un adolescent de 14 ani care suferă de o boală extrem de rară din cauza căreia nu poate să experimenteze așa cum și-ar dori activitățile care îl pasionează. Ce îl ajută sunt jocurile video, acolo unde diferențele dintre el și ceilalți jucători nu contează. Pornind de la câteva studii care arată cum jocurile video și conectarea cu o persoană care suferă de o afecțiune asemănătoare pot accelera procesul de recuperare pentru oamenii ca Jordan, campania e ilustrativă pentru cum brandurile pot susține cauze complexe.
Într-unul din cele 300 de spitale în care Xbox a facilitat dispozitivele necesare pentru ca pacienții să se poată bucura de gaming, Jordan o cunoaște pe Meghan care suferă de aceeași boală. Suntem martorii unei conversații la finalul căreia Jordan înțelege un lucru important – că e mai mult decât diagnosticul lui.
Awareness done right
Îmi place tot la campania asta! E simplă, fresh și eficientă, fix materializarea expresiei fă rai din ce ai. În cazul ăsta, cei de la Mccan Chile aveau în brief provocarea de a determina conștientizarea cancerului testicular, boala din cauza căreia în Chile mor 100 de bărbați cu vârsta peste 20 de ani. S-au folosit de ce aveau la îndemână: un grafitti răspândit în toată lumea, nu doar în Chile.
O campanie care abordează un subiect sensibil într-un fel atât de natural încât nu jenează targetul, ba din contră, îl face să se simtă cool. Big up!
Secretul din AirMax-uri
Pentru cine are ochi să vadă și libertate ca să-și imagineze, în snearkersii airmax se ascunde o lume în care totul e posibil. Altfel spus, Nike a lansat prima campanie care se adresează unui target tânăr, early sneakerheads. Unde? În Roblox, acolo unde trăiesc ele.
Parteneriatul dintre Nike și Roblox a început acum câțiva ani, există chiar și un Nikeland în joc, iar acum brandul construiește acolo, cu ajutorul copiilor, Airtopia.