Primul brand de vopsea lavabilă românească susține proiectele de relocare în România, parte din fenomenul social al migrației de la oraș la sat, „De la început cu SPOR!”

Primul brand de vopsea lavabilă românească susține proiectele de relocare în România, parte din fenomenul social al migrației de la oraș la sat, „De la început cu SPOR!”
  • Neo-ruralii sunt noua generație de adepți urbani ai relocării la sat sau oraș mai mic, fenomen care ia avans față de migrarea inversă spre marile orașe
  • O casă veche, un cadru de pat cu tăblie de lemn, un scaun de fier ruginit își recapătă valoarea, sunt renovate sau restaurate de urbani
  • În spatele fiecărui proiect de noi începuturi stă câte o poveste

Vopsești ușor cu SPOR continuă cu o nouă provocare – De la început cu SPOR!, campanie de cercetare, documentare și informare a fenomenului de relocare de la oraș la sat, lansată astăzi.

Un nou început

Poveștile care ne definesc sunt cele construite cu pasiune, iar cele mai multe dintre ele se scriu între pereții caselor noastre. Ultimii ani ne-au arătat cum viața se schimbă, iar Policolor S.A. și SPOR urmăresc cu atenție dorințele românilor, pentru a rămâne partenerul de încredere alături de care să-și scrie poveștile proprii, fie la oraș sau la sat.

„Fenomenul mutării de la oraș la sat și neo-ruralii - adepții relocării - fac parte din realitatea noastră și pot fi cheia pentru a determina românii să rămână în țara lor și sa-și scrie aici istoriile personale, cu parteneri de construcție pe care se pot baza pentru mulți ani de aici înainte, așa cum este SPOR.  Studiul pe care îl realizăm alături de D&D Research reprezintă o importantă și necesară radiografie a României de azi, ca să înțelegem acum ce putem face pentru un viitor mai bun, așa cum ni-l imaginăm de fiecare dată când le propunem clienților noștri produsele SPOR și Policolor. De aici și susținerea unei campanii care își propune să afle motivele celor care s-au relocat, să deruleze primul studiu de piață reprezentativ, dedicat fenomenului social al migrației interne și să contribuie cu materialele necesare - vopsea lavabilă de interior și exterior, lacuri și emaiuluri pentru lemn, piatră și metal -  la finalizarea multor proiecte aflate în derulare acum”, spune Elena Curelaru, directorul de Marketing și Comunicare al Policolor S.A.

Migrăm intern în ruralul izolat

Schimbarea fluxului de migraţie internă a început în 1997 iar în ultimii ani, fenomenul s-a accentuat. Mai mult, o bună parte din plecările din urban în rural au fost făcute în ruralul izolat, conform evaluărilor Băncii Mondiale în România, contrar trendurilor europene în care destinațiile de relocare sunt direct corelate cu existența unei puterice infrastructuri de transport, sănătate și educație.

Poveștile orășenilor mutați la sat

Poveștilor celor care s-au mutat deja vor fi aflate în cadrul competiției organizate în Social Media pe canalele proprii, în parteneriat cu pagini și grupuri de Facebook create în jurul fenomenului de relocare (printre care Niște Orașeni, Oltenia de sub munte, De la Sat, Case și terenuri la țară) și cu ajutorul partenerilor de comunicare. SPOR oferă materialele necesare lucrărilor de finalizare a proiectelor de relocare celor care parcurg drumul de la vorbe la fapte, de la dorința de a avea casa în care să îi fie bine, la concretizare.

Alături de SPOR au venit creatori de conținut, personal implicați în acest fenomen. Ei au propriile lor povești, de la visul împlinit de a avea o căsuță cu ponton în Maramureș, la restaurarea căminului-zestre de nuntă din Jurilovca și la refacerea casei străbunicii din Slătioara, Vâlcea. Scriitorul Marius Chivu, DIY expert Gabi Ralea, creatorul de conținut cultural Ana Rubeli, fotograful  Marian Sterea,  jurista Amalia Martiniuc sunt doar câteva dintre vocile campaniei.

Campania se desfășoară în parteneriat cu Lovedeco.ro, platformă editorială concepută să-i vină în ajutor cititorului ca acesta să se simtă bine acasă, indiferent dacă locuiește în apartamentul său, cu chirie, dacă are casă cu grădină sau stă în cămin, dacă locuiește la oraș sau s-a mutat recent la sat. Lovedeco.ro este despre case, dar și despre povestea celor care stau în ele, așa cum își propune întreaga campanie dedicată poveștii neo-ruralilor. Storytelling-ul proiectului va avea secțiune specială pe site-ul Lovedeco.ro, rubrica - De la început cu SPOR”.

Odată cu mutatul la sat, trendul DIY crește

Noua casă vine la pachet, de cele mai multe ori, cu provocări și oportunități. Sunt necesare recondiționări, renovări și modernizări, care, adaptate la specificul local, generează adevărate comori. Neo-ruralii sunt adepții acestui trend. Prispa sau cerdacul casei au potențialul să devină cea mai modernă și tihnită terasă, lada de zestre și mobila veche pot fi transformate în obiecte de mobilier autentice, iar tapiseriile și covoarele au șansa să revină la gloria originală, toate sub semnătura proprie a noilor locatari.

„Dintre toate lucrurile pe care le iei cu tine când te muți de la oraș la sat, cele mai importante sunt mintea deschisă și convingerea că două mâini stângi nu există. Cu acestea în minte, vezi soluții creative și sustenabile acolo unde alții se blochează și îți poți transforma casa cum și cât îți trebuie. Așa consumi mai puțin, te costă mai puțin și faci mai mult pentru tine, dar si pentru lumea în care trăiești”, afirmă Gabriela Ralea, blogger și DIY expert.

Nu doar pereții, lemnăria și obiectele mai vechi capătă o nouă viață odată cu noii veniți la sat, ci și comunitatea locală. După mirarea inițială a sătenilor fața de interesul manifestat de orășeni pentru dulcețuri și sucul de roșii sau natură, comunitatea locală începe să se autovalorizeze și să protejeze producția locală.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related