O strategie de branding (a.k.a. strategie de dezvoltare a imaginii unei companii) este planul pentru atingerea unei serii de obiective pe termen lung care au ca rezultat identificarea și preferarea brand-ului tău de către consumatori. O strategie de branding de succes cuprinde misiunea companiei, promisiunile sale față de clienții săi, modul în care acestea sunt comunicate și desigur, identitatea vizuală.
Concepută adesea greșit, o strategie de branding nu este doar suma logo-ului, paletei de culori sau a site-ului web; deși aceste elemente creative sunt parte integrantă a unei strategii de branding de succes. O strategie de branding se învârte în jurul tuturor elementelor intangibile care de-a lungul timpului conduc la conștientizarea și echitatea brand-ului.
Elaborarea unei strategii de succes de dezvoltare a brand-ului începe prin a îți pune întrebările potrivite. Iar noi te ajutăm să le descoperi prin acest articol menit să te îndrume către creșterea brand-ului tău.
Ce include o strategie de brand de succes?
Scopul principal al unei strategii de branding de succes este acela de a arăta lumii că brandul tău există, ce scop are și ce îl definește. O strategie de branding este o strategie fluidă, pe termen lung, care necesită adesea să fie revizuită în timp pe baza succesului (sau a lipsei acestuia).
Succesul unei strategii de dezvoltare a brand-ului nu este întotdeauna ușor de măsura, implică adesea elemente intangibile, nu ușor de cuantificat și, atunci când planifici acest tip de strategie, este important să decizi de la început cum va fi măsurat succesul.
Fiecare companie va aborda modul de măsurare a succesului în mod diferit, dar toate vor include în general aceleași elemente în strategiile lor. Răspunsul la următoarele întrebări poate fi primul pas în elaborarea unei strategii de brand de succes:
Care sunt obiectivele brand-ului și cum ar trebui comunicate?
Ce probleme va rezolva brand-ul tău și de ce vor beneficia clienții săi?
Cum îți identificii clienții ideali? Cum se simt acești clienți și cum ar dori să se simtă?
Cum îți identifici concurenții care le oferă deja clienților potențiali ceea ce își doresc și cum?
Cum implici în poveste potențialii clienți? Ce personalitate și ton al vocii va avea brand-ul tău pentru a-și atinge obiectivele?
Cum te deosebești vizual de concurență? Care va fi identitatea ta vizuală și cum te vei face remarcat?
Care este numele pe care brand-ul tău îl va purta și ce semnifică acesta?
Ce face brandul tău diferit pentru a putea fi ușor de înțeles și recognoscibil?
Pe lângă toate aspectele ce țin de valorile și misiunea companiei, trebuie să ții cont de faptul că un brand puternic este vizibil. Așadar, ne întoarcem puțin la identitatea vizuală și te sfătuim să fii atent chiar și la cele mai mici detalii. Ai grijă la numărul de elemente din logo, la cum sună numele pronunțat, alege cu grijă culoarea care va fi asociată cu brand-ul tău și asigură-te că poate fi implementat cu ușurință atât în mediul online cât și offline.
De la bannere stradale, la sigle de magazin, colantare auto etc., până la implementarea identității în strategia digitală: Social Media, campanii de promovare Google Ads sau Email Marketing.
Pro Tip: Dacă business-ul tău va avea magazine fizice, îți sugerăm și un branding olfactiv. Oferă o întreagă experiență clienților tăi cu fiecare detaliu.
Brandingul reprezintă întreaga poveste a unei companii. De la valori, la misiune, imagine, comunicare și poziționare. Asigură-te că toate acestea sunt prezentate într-un mod frumos, să reprezinte brand-ul și în același timp să-l diferențieze.