12 tendințe și sfaturi în Content Marketing pentru 2022 de la speakerii conferinței Content Marketing PRO. Ce tip de conținut funcționează și cum poate fi aplicat

12 tendințe și sfaturi în Content Marketing pentru 2022 de la speakerii conferinței Content Marketing PRO. Ce tip de conținut funcționează și cum poate fi aplicat

Content Marketing PRO, conferință full day dedicată specialiștilor în comunicare digitală aflați la orice nivel de pregătire, se întâmplă pe 31 martie, online, începând cu ora 09:30, pe site-ul ContentMarketingPRO.ro. Toată informația este 100% practică, putând fi pusă în aplicare imediat pentru business sau brand.

Înainte de discuțiile și prezentările aplicate de la conferință, speakerii oferă câteva tendințe și sfaturi în Content Marketing pentru 2022.

Mugur Pătrașcu, Fondator @Screen Native, speaker în cadrul panelului gratuit “Content Marketing: trecut, prezent și viitor”:

“Toate brandurile sau afacerile produc în fiecare zi zeci de elemente sau materiale care se pot transforma în conținut. De la procesul de fabricație, până la garanție și post vânzare, conținutul este util, interesant și ieftin. Efortul constă în a-l adapta în limbaj video și de a găsi un ritm și stil cu care să-l emită permanent către actualii și viitorii clienți. La fel cum social media și-a făcut loc prin departamentele de marketing, cred că este nevoie și de acest departament de conținut pentru foarte multe afaceri.”

Corina Scheianu, Head of Social Media @Digital Star, speaker în cadrul panelului gratuit “Content Marketing: trecut, prezent și viitor”, susține și un workshop în cadrul track-ului de Planificare, cu tema “Rolul conținutului în planul de marketing”:

Tendințele în Content Marketing de anul acesta, din punctul meu de vedere, sunt: Autenticitatea, Empatia, Neutralitatea. Consider că un mix între acestea trei ar face o treabă foarte bună - să nu uităm că la final de zi cu toții avem frici, neliniști și apropiați pe care îi vrem safe - despre asta au fost ultimii doi ani. Când vine vorba de conținut, mereu mă gândesc la ce spunea unul dintre profesorii din facultate: "vorbește-mi despre brandul tău ca și cum aș fi bunica ta: nu încerca să îmi pari superior, arată-mi cu ce mă poți ajuta și cu ce ești diferit. Altfel ești doar încă unul într-o mulțime." Din punct de vedere vizual, nu am preferințe și nu consider că video e mai bun decât imaginea sau invers. Pur și simplu fă-ți treaba bine și încearcă să ieși din "regula e să postezi la 9 dimineața și musai să fie video". Cum ieși din zona de confort descoperi că ești așteptat de oameni dornici să îți fie alături.”

Robert Tatoi, CEO @FollowArt Production, susține o sesiune gratuită de Q&A cu tema “Creează conținut video care captează atenția”:

TikTok dictează arhitectura de conținut video pentru toate platformele relevante B2C. Înțelegerea tehnicilor care declanșează stop-scroll și retenția userilor vor determina succesul sau eșecul brandurilor de a crește comunități în online și de a optimiza costurile reclamelor plătite.”

Andreea Chiuaru, Content Strategist & Digital Storyteller, susține un workshop despre “Digital Storytelling” în cadrul workshopului de Scriere Conținut :

Înainte să te gândești la orice material de comunicare, cred că e important să investești resurse în a obține claritate - cine ești tu, ce e special la produsul/serviciul tău, cine e avatarul tău de client și ce are nevoie să audă de la tine. Abia după ce faci asta poți să te gândești serios la cum va suna textul din postare sau cât de lung să fie următorul articol de pe blog. Cred că ce diferența între un conținut slab și unul valoros este atenția acordată pregătirii terenului.”

Cosmin Daraban, Cosmin Dărăban - CEO & Co-Fondator @Gomag, speaker în cadrul panelului gratuit “Boost your content: tactici care funcționează”, susține și un workshop în cadrul track-ului de Scriere Conținut, cu tema “Articole de blog care îți aduc clienți”:

“Fiecare acțiune pe care o realizăm într-o strategie de content marketing are obiectivul prioritar de a răspunde intereselor, comportamentului, nevoilor și momentului în care se află segmentele de public targetate. Accentul se află pe relevanță și utilitate. Nu e cea mai ușoară sarcina să oferi continuu un astfel de conținut, însă în contextul anului 2022 e cu atât mai necesar. Content Marketing PRO este o ocazie remarcabilă în care să înțelegi tendințele, precum și aspectele de bază a unei strategii ce îți poate propulsa proiectul și atrage clienți profitabili.”

Ștefan Asafti, Fondator @Librăria de design, susține două worskopuri în cadrul track-ului de Design pentru Social Media: “Kitul de materiale vizuale pentru Social Media” și “Visual Branding 101”:

“Măsoară pulsul comunității tale cu mare atenție și servește-le membrilor ceea ce au nevoie și le este util, nu ce ți-ar plăcea ție.”

Mihaela Lemnaru, Social Media & Creative Specialist, speaker în cadrul panelului gratuit “Boost your content: tactici care funcționează”, susține și un workshop în track-ului de Design pentru Social Media, cu tema “Design online pentru non-designeri. Canva PRO Demo”:

"Cred că unul dintre trendurile din acest an legate de content marketing este interactivitatea. E nevoie nu doar să atragi atenția oamenilor prin conținutul realizat, ci și să îi incluzi activ în povestea ta. Cum faci asta? Prin instrumentele de engagement clasice (polls, quizz-uri, etc.), dar și prin landing pages, e-books, infografice și orice materiale pot fi engaging pentru oameni, cu scopul de a le menține atenția cât mai mult. Și apropo de menținerea atenției, un alt trend (și cred că este cel mai vizibil și durabil) este video-ul scurt (ex: Insta & Facebook Reels, TikToks) de tip "bits of information" (unde oferi în mod creativ informații valoroase) sau cel entertaining (cum sunt diferitele trenduri). Această formă de content captează atenția și o menține pentru puțin timp, dar suficient cât să ajuți potențialul client să ia o decizie sau să-și formeze o părere despre ceea ce faci/ vinzi."

Claudiu Jojatu, Co-Fondator & Strategy Consultant @Milk & Cookies Studio, speaker în cadrul panelului gratuit “Content Marketing: trecut, prezent și viitor”, susține și un workshop în track-ului de Vânzări, cu tema “Brieful de la A la Z”:

"Unii zic că video-ul este viitorul și că vremea articolelor scrise a apus. Alții zic că, de fapt, podcastul e viitorul. Sau video-urile de 20 de secunde. Sau caruselurile pe Instagram. În realitate umbrela asta mare de Content Marketing este în continuare una dintre tacticile de atragere de lead-uri cu cel mai mare return. Pe cât de bine sunt create și implementate materialele, pe atât de performante sunt mediile pe care sunt generate sau încărcate materialele respective."

Lidia Berteșteanu, Head of content @DWF, speaker în cadrul track-ului de SEO, susține un workshop cu tema “SEO pentru website-uri”:

“Înainte de a investi timp și resurse într-o strategie pe care noi o considerăm importantă și de succes, este crucial să întrebi clientul care sunt direcțiile principale de dezvoltare.

  • Putem investi sute de ore în research și identificarea cuvintelor cheie perfecte, dar, în cele din urmă, experiența utilizatorului este factorul decisiv în succesul unui articol, chiar al unui site.
  • Cele mai bune articole sunt cele asupra cărora revii constant, modificându-le pentru a se mula pe cerințele și intențiile publicului țintă.”

Mădălina Vasiu, Marketing Consultant & Non-Executive Partner @Grai Ventures, speaker în cadrul track-ului de Podcast & Vlog, susține un workshop cu tema Planificarea unui podcast: from ZERO to HERO:

Consider că, așa cum scriam și la începutul lui 2022, NU vom vedea schimbări radicale în ceea ce se întâmplă în Content Marketing.  Vom vedea, totuși, îmbunătățiri.  De la calitatea materialelor folosite în Content Marketing,  fie că sunt video, bannere statice sau texte, până la conectarea cu Clientul despre care sper să fie tot mai des adusă în discuție. Mai cred că, după mulți ani în care a fost mult prea puțin folosit Content Repurpose în țara noastră... 2022 va aduce  în discuție mult mai apăsat acest subiect. Iar motivul este fix cel care în alte regiuni din lume a făcut ca acest fel de a gândi contentul să fie fundamentul dezvoltării:  avem multe platforme, multe formate și CEL MAI IMPORTANT - clienții noștri au feluri diferite de a consuma content. Așa că Repurpose este felul în care poți ține pasul. Sper și observ că devine lumea mai deschisă la Repurpose. Rămâne de văzut dacă păstrăm și calitatea. E sper că da.”

Anca Pop, Customer Success Specialist @SocialBee, speaker în cadrul panelului gratuit “Boost your content: tactici care funcționează”, susține și un workshop în track-ului de Planificare, cu tema “Planul de conținut pentru Social Media”:

Când vine vorba de Content Marketing, bunele practici evoluează în mod constant. De aceea este foarte important să ținem pasul cu noile schimbări și să optimizăm modul în care creăm și distribuim conținut (fie pe social media sau online în general). Anul acesta se pune accent pe calitate, optimizare și video. Însă calitatea nu este singurul lucru pe care trebuie să-l luați în considerare — optimizarea conținutului este la fel de importantă pentru a genera rezultate vizibile și de lungă durată.

Principalele aspecte pe care trebuie să vă concentrați sunt:

  1. Keyword research - Identificați și monitorizați în mod constant cuvintele cheie pe care grupul vostru țintă le folosește pentru a face căutări online. În același timp, țineți cont și de termenii utilizați de competitorii voștri.
  2. Internal linking - Plasați linkuri interne către pagini importante de pe blogul și website-ul vostru pentru a menține vizitatorii cât mai mult pe site și pentru a îi conduce către paginile care vă vor genera mai multe conversii și vânzări.
  3. Structură SEO friendly - Introduceți cuvinte cheie în titluri, subtitluri, meta descriptions și text, structurați textul folosind subtitluri la fiecare 300 de cuvinte și adăugați un alt text tuturor imaginilor introduse în articol. De asemenea, este recomandat să plasați imagini în interiorul fiecărui subtitlu. Nu uitați să folosiți fraze/paragrafe scurte cu un limbaj simplu.

Un alt aspect pe care nu trebuie sa îl neglijați  în 2022 este conținutul video. Trebuie menționat faptul că în 2021 videourile au fost forma de conținut cu cele mai bune rezultate pentru brandurile din toată lumea. Așadar, încercați să postați cât mai multe videouri pe social media și să vă orientați către platforme precum Instagram și TikTok, unde postările de acest tip funcționează cel mai bine.”

Cătălin Modorcea,  Freelancer & Ambasador @Upwork, speaker în cadrul track-ului de Vânzări, susține un workshop cu tema Cum atragi clienți internaționali folosind Upwork:  

“În 2022, toată lumea creează conținut iar formatul prin care utilizatorii consumă acest conținut este mai dinamic ca niciodată. Nu mai putem vorbi doar despre video versus conținut scris. Conținutul scris poate însemna blogging, postări pe social media, participare la discuții, în comunități, pe Telegram, WhatsApp și tot așa. Conținutul video poate însemna vlogging, ad-uri de 15 secunde, de 5 minute, webinarii de peste o oră, filmulețe pe TikTok și lista continuă. Într-un mediu digital în care preferințele audienței noastre se află într-o continuă schimbare și noi trebuie să fim la fel de adaptabili. Să ne abordăm audiența țintă cu tipul de conținut pe care îl preferă, acolo unde este activă acum. Să ne arătăm cunoștințele și interesul față de lucrurile la care ținem și să ne adaptăm mesajul cheie la contextul potrivit.”

În cadrul conferinței Content Marketing PRO, speakerii vor oferi și mai multe informații și insight-uri.  Evenimentul este structurat în două paneluri publice și sesiuni de networking cu participare gratuită și șase secțiuni (Planning, SEO, Scriere conținut, Design pentru SM, Podcasting/vlogging, Vânzări) organizate în 18 workshopuri, cu bilet de acces.

Costul unei zile full care include și înregistrările panelurilor și workshopurilor este 489 de lei sau 249 de lei fără înregistrări. În plus, participanții pot alege să se înscrie gratuit doar la paneluri și sesiunile de networking sau să își aleagă track-ul de care sunt interesați. 

21 de speakeri au confirmat prezența în cadrul evenimentului: Mugur Pătrașcu - Fondator @Screen Native, Corina-Maria Scheianu - Head of Social Media @Digital Star, Marian Ionescu - Vlogger @Mariciu.ro, Andreea Roșca - Creator @The Vast&The Curious, Călin Biriș - Fondator @Online Mastery, Sorin Drăghici - Co-Fondator @DWF, Lidia Berteșteanu - Head of content @DWF, Darius Mureșan - Business Development Manager @WhitePress, Claudiu Jojatu - Co-Fondator & Strategy Consultant @Milk & Cookies Studio, Ștefan Asafti - Fondator @Librăria de design, Anca Pop - Customer Success Specialist @SocialBee, Cosmin Dărăban - CEO & Co-Fondator @Gomag, Cătălin Modorcea - Freelancer & Ambasador @Upwork, Mihaela Lemnaru - Social Media & Creative Specialist, Oana Mădălina Vasiu - Marketing Consultant & Non-Executive Partner @Grai Ventures, Robert Tatoi - CEO @FollowArt Production, Andreea Chiuaru - Content Strategist & Digital Storyteller, Sergiu Biriș - CEO @Eventmix, Ana-Maria Udriște, Fondator @Avocatoo, Sabina Cornovac, Fondator SocialPedia, Iulia Stănescu, Co-Organizator SocialPedia.

Parteneri: WhitePress, Eventmix
Parteneri media: Kiss FM, IQAds, SocialBee, Doza de Comunicare, SocialWeb, Flawless, IAB România, Zelist Monitor, Spot Media, Mihaela Lemnaru, Viața de freelancer, The Vast&The Curious, Librăria de design, Super Blog, Lumea SEO PPC, Olivian.ro, Romanian Business Leaders, Content Marketing România.

Organizatori:

Online Mastery este un brand dedicat cursurilor și consultanței de marketing online, fondat de către Călin Biriș. Pe platforma onlinemastery.ro poate fi accesat cursul omonim de marketing online de la A la Z, care cuprinde peste 180 de lecții și interviuri în format video. Până în prezent, la cursurile și prezentările Online Mastery au participat peste 15.000 de antreprenori și specialiști sau începători în marketing și comunicare.

Călin Biriș: Antreprenor, marketer, trainer și consultant, cu peste 13 ani de experiență. A lucrat direct cu peste 150 de companii naționale și internaționale, ajutându-le să fie mai competitive în mediul online. De asemenea, timp de 4 ani a condus și asociația de tineri profesioniști în comunicare IAA Young Professionals Cluj.

SocialPedia este un proiect educațional dedicat tuturor pasionaților și specialiștilor în digital din România. Premiat la Webstock 2018, proiectul s-a transformat într-un eveniment lunar, unde oameni de succes din online împărtășesc secretele muncii din spatele ecranului. Obiectivul nostru? Sã contribuim la creșterea calitativă a comunității de digital din România.

De 14 ani creator de conținut și social media specialist, Sabina Cornovac se dedică dezvoltării de proiecte educative pentru comunitatea de social media din România și este adepta conceptului de comunicare Human2Human. Sabina scrie pe sabinacornovac.ro  și este creatoarea comunității #SocialPedia.

Iulia Stănescu este digital communications consultant. Are un puternic background în jurnalism online și PR. Cu peste 14 ani de experiență în comunicarea digitală, Iulia crede cu tărie în conținutul original și în interacțiunea dintre oameni, atât online, cât și offline. De doi ani de zile a început să lucreze pe cont propriu și are în portofoliu clienți din zona culturală, turism, educație financiară, antreprenoriat, evenimente și fotografie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


DWF

Suntem agentia specializata exclusiv in servicii SEO infiintata in anul 2013. Crestem traficul organic non-brand pe site conform obiectivelor de business ale fiecarei companii care apeleaza la serviciile... vezi detalii »

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related