În Rusia apar primele copii ale brandurilor care au plecat

În Rusia apar primele copii ale brandurilor care au plecat

Primele copii ale marilor companii care s-au retras masiv din Rusia sunt aici. Instagram și McDonald’s au fost primele care au trecut prin „modificări” menite să păstreze senzația normalității printre ruși.

 

Instagram-ul rusesc

Compania Meta a permis utilizatorilor de Facebook și Instagram din Ucraina, Rusia, Polonia, Latvia, Lituania, Estonia, Slovacia, Ungaria și România să aibă exprimări politice violente și content care blamează atitudinea Rusiei pe platformele online. Reacția Rusiei? Interzicerea aplicației Instagram și blocarea accesului tuturor utilizatorilor de pe teritoriul rus.

Despre ce înseamnă decizia asta a explicat Adam Mosseri, head of Instagram:

Poți opri accesul oamenilor pe anumite platforme, dar nu poți anula dorința lor de a rămâne conectați cu ceea ce se întâmplă dincolo de granițe. Pentru a afla știrile care se răspândesc pe Instagram, mulți utilizatori apelează la VPN pentru a-și schimba IP-ul țării și a putea accesa astfel aplicația. Chiar și așa, golul rămâne.

În încercarea de a acoperi acest gol, mai mulți antreprenori și-au unit puterile ca să pună cap la cap Rossgram: Instagram-ul 100% rusesc care se va lansa official pe 28 februarie.

Paleta de culori, logo-ul și numele noii aplicații sunt foarte asemănătoare cu cea originală. 

 

McVania și cartofi prăjiți

Ceea ce părea inițial o glumă s-a dovedit a fi adevărat: a apărut și inițiativa de a înlocui lanțul de magazine McDonald’s, care s-a retras din Rusia cu intenția de a blama deciziile conducătorilor de aici.
Conceptul din spatele restaurantelor Uncle Vanya este replica McDonald’s. Întreaga imagine se bazează pe reinventarea evidentă a logoului McDonald’s, iar reacțiile de pe Twitter au surprins asta.

Toate mișcările astea sunt ca o încercare surdă de a crea senzația că oamenii care locuiesc în Rusia încă au opțiuni, că sunt încă liberi, că totul se întâmplă în beneficiul lor și nu din dorința de a le îngrădi libertatea și dreptul de a se informa și a înțelege cine e de fapt responsabil de acest război (în Rusia nu poți numi ceea ce se întâmplă în Ucraina război, pentru că riști să faci închisoare). Oamenii de acolo încep să trăiască într-o simulare a realității unde Instagram e înlocuit de Rossgram, McDonald’s de Unchiul Vania și lista pare ca va continua.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related