Credeam in naivitatea mea ca spoturile adaptate nu prea mai au ce cauta pe canalele de televiziune autohtone din simplul motiv ca nu e nimeni pe planeta asta care poate sa inteleaga mai bine consumatorul roman decat o agentie de publicitate neaosa. Aici se impune o mica paranteza: sunt de acord ca brandurile mari precum Nike sau Adidas a caror comunicare este mult mai globala si mult mai universala decat mi-ar fi placut mie sa fie, sa difuzeze aceleasi spoturi care se pot vedea oriunde in lume... Si cu asta, am inchis paranteza. Insa, mi-am dat seama ca m-am inselat, atunci cand am vazut spotul Kit Kat - o reclama care mi s-a intiparit foarte bine nu numai pe retina, ci si in memorie, inca de la prima vizionare (ceea ce ar trebui sa ne bucure, nu?). Imi amintesc si acum ca dupa vizionare am si pus mana pe tastatura si am anuntat acest comentariu.
Marturisesc ca intr-o prima faza, am vrut sa pun mana si pe telefon si sa sun la Scala JWT pentru a le transmite cele mai calde felicitari. Norocul meu ca era deja prea tarziu pentru a putea suna. Si mai bine ca s-a intamplat asa, pentru ca a 2-a zi am aflat ca spotul nu este facut in Romania... De fapt, ceea ce vedem noi acum este opera de acum cativa ani buni a unei agentii omologe cu cea mentionata mai sus. Acum, o intrebare: sa inteleg astfel ca mentalitatea de acum a romanului este echivalenta cu cea a popoarelor vestice de acum 5 ani? Optimistii ar zice ca da! Pesimistii ar zice ca suntem chiar mai departe.
Neputandu-ma hotari in ce tabara sa ma includ, sar peste intrebare si trec la analiza.
Mi se pare foarte ciudat ca in prezent, sunt foarte multe spoturi cu poante. Bine macar ca unele poante sunt si foarte reusite. Kit Kat intra in aceasta categorie, in ciuda stropului de sadism de care da dovada "macelarul" din poveste. Si spun poveste pentru ca melodia chiar pare a fi rupta dintr-o carte de povesti pentru copii. Se potriveste cu taramul mirific al vietuitoarelor din parc. Da, ma asteptam sa apara si zmeul cel mare si rau in cadru, insa nu ma asteptam ca el sa fie chiar Fat Frumos fara Kit Kat. Dar poate ca tocmai de aceea am retinut spotul. Stiu ca ar fi trebuit, probabil, sa ma gandesc la aceasta posibilitate mai ales ca spotul mustea a SIT. Dar nu am facut-o. M-am lasat furata de ierupasi, vrabiute, ratuste si mai ales m-am lasat furata de sensibilitatea unui Fat Frumos demodat imbracat
Si inca o dezamagire: "Ia o pauza pe bune. Kit Kat crema de alune". Chiar daca sloganul merge mana in mana cu abordarea de poveste din spot, jocurile de cuvinte si rimele sunt si ele demodate... Dar as fi putut trece peste asta daca nu intalneam acea sitgma deja furata de Sprite cu "Spune pe bune", sintagma care, la origine, apartinea unei emisiuni facuta de Zero Productions... Imi pare sincer rau sa vad ca daca nu putem omori capra vecinului o cumparam pe sora geamana...