Realitatea urâtă din spatele urărilor frumoase

Realitatea urâtă din spatele urărilor frumoase

8 martie e ziua aia din an în care feed-urile abundă de urări pline de recunoștință, poze cu buchete de flori și mulțumiri pentru ceea ce fac, sunt și creează femeile. 8 martie nu e, însă, ziua în care vorbim despre inegalitățile de gen și stereotipurile normalizate atât de tare încât am început să credem că ăsta e modul firesc în care ar trebui să funcționeze lucrurile. În ciuda popularizării subiectelor ăstora, ziua aia pare că n-o să vină niciodată.

Francesca Laswon și Ali Fensome sunt 2 femei care au vrut să schimbe asta. Au pornit de la mesajele pline de apreciere pentru femei ale marilor branduri care, de Ziua Internațională a Femeii și numai de Ziua Internațională a Femeii, își amintesc să dea credit muncii lor. Dar, după cum au arătat Francesca și Ali, de multe ori asta e doar aparența pe care încearcă să o păstreze. Gender Pay Gap Bot e proiectul la care au început să lucreze din 2021 și care a adunat până acum 20.000 de mii de urmăritori interesați să vadă diferențele de remunerare dintre femei și bărbați. (Mai multe despre proiect, aici)

Inițiatoarele și-au dorit ca oamenii să vadă dincolo de hashtagurile de carton folosite de companii ca să își ilustreze aprecierea față #sexulfrumos. E o imagine amuzantă să vezi strădania din social media plină de sensibilitate demascată de un simplu “In this organization, women pay is 73,2% lower than man.”

Botul e programat să identifice mesajele de Ziua Internațională a Femeii distribuite de aceste companii, să facă match username-ului de Twitter cu numele unei companii din lista cu datele care ilustrează gender pay gap-ul luată de pe platforma guvernamentală Gender Pay Gap Service.

Robotul lovește companiile acolo unde le doare cel mai tare. Pentru că una e să vorbești despre valorile tale de brand și alta e să ai cu adevărat aceste valori. Multe dintre ele nu au adresat problema, ci doar au șters în întregime postarea originală.

Nu cred că inițiativele de genul ăsta sunt despre a face rău unor branduri și a le celebra pe altele, cum e London Fire Brigade unde femeile sunt plătite cu 2,7% mai mult decât bărbații. Cred că sunt necesare ca să începem să vorbim cu adevărat despre cum am normalizat diferențe mai mari de 70% în valorizarea muncii făcute de femei vs aceeași muncă făcută de un bărbat. Și despre cum a devenit atât de ușor pentru angajatori să afișeze o susținere falsificată care dă bine pe feed, dar nu există în viața reală.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related