Efectul miliardarului prin forțe proprii: Cum creează producătorii de excepție valoare imensă / The Self-made Billionaire Effect: How Extreme Producers Create Massive Value de John Sviokla și Mitch Cohen este un răspuns cât se poate de complet la întrebările: Cum au ajuns ei miliardari? și Ce calități, abilități și mentalități i-au ajutat pe acești oameni să schimbe lumea cu afacerile lor? Este vorba mai exact despre acei miliardari care și-au creat averile prin forțe proprii grație inteligenței, imaginației, intuiției sau pur și simplu, unui al șaselea simț care i-a ajutat să vadă o nevoie pe care lumea o avea, găsind totodată și soluția pentru a o satisface. Cei doi autori evidențiază trăsăturile distinctive ale acestor oameni valoroși, pentru a învăța să le recunoști și să le atragi în compania ta, sau, de ce nu, pentru a deveni tu însuți unul dintre ei. O minunată carte de business și leadership care te va ajuta să pătrunzi în mintea miliardarilor pe cont propriu.
Dincolo de conținutul referitor la modalitatea prin care niște oameni obișnuiți au devenit miliardari prin forțe proprii, care stârnește curiozitatea oricărui cititor, „Efectul miliardarului prin forțe proprii” reprezintă și un instrument excelent pentru liderii și managerii din companii, pentru că îi ajută să selecteze și să valorifice mai eficient forța de muncă, învățându-i să identifice mințile sclipitoare care pot face diferența pentru afacerile lor.
Selecția miliardarilor prezenți în cartea de față s-a făcut din lista „Miliardarii lumii”, întocmită de Forbes în 2012. Din ea au fost eliminați miliardarii care au moștenit averea de la părinți sau alte rude și au fost păstrați cei care activează în medii unde predomină piețele rezonabil de transparente și competitive. Astfel s-a ajuns la o listă de 600 de oameni din care au fost păstrați doar 120. În legătură cu aceștia, cei doi autori au făcut o documentare asiduă care a inclus în unele cazuri și intervievarea acestora. Miliardarii aleși de John Sviokla și Mitch Cohen îndeplinesc criteriul responsabilității, mare parte dintre aceștia fiind semnatari ai The Giving Pledge, promițând să doneze mai mult de jumătate din averea lor netă și o parte semnificativă dintre ei fiind activi în acțiuni filantropice sau în proiecte sociale. Potrivit celor doi autori, miliardarii prin forțe proprii sunt persoane care:
„Prezintă adesea tendințe antreprenoriale timpurii: mai mult de 50 la sută au avut o primă slujbă înainte de împlinirea vârstei de 18 ani; aproape 30 la sută și-au lansat prima activitate antreprenorială înainte să împlinească 22 de ani și aproape 75 la sută înainte de 30 de ani. Reține că, deși unii miliardari au avut o copilărie modestă, care a necesitat o intrare timpurie în câmpul muncii, aceștia sunt în minoritate: peste 75 la sută dintre miliardarii prin forțe proprii au crescut în familii cu un nivel ridicat de bunăstare, din clasa de mijloc sau mai sus.”
Cei doi autori realizează profilul complet al miliardarului, în funcție de datele reieșite din cercetările lor, precizând că aceștia nu sunt neapărat mai deștepți, mai muncitori sau mai norocoși decât noi ceilalți, și că ceea ce i-a ajutat să se diferențieze de semenii lor prin veniturile colosale realizate a fost mentalitatea lor de „producători” și spiritul lor inovator. Miliardarii sunt cei care au antenele direcționate atent către lume și nevoile ei, fiind capabili să întrevadă rapid noi produse, servicii, strategii și modele de business. La fel de adevărat este însă și faptul că, ei reprezintă o minoritate foarte valoroasă:
„În 2012, existau mai mult de opt sute de miliardari prin forțe proprii în întreaga lume; ei reprezentau mai bine de două treimi din totalul populației miliardare. La nivel global, averea miliardarilor a crescut mai repede decât economia mondială, de peste trei ori, de la 2 la sută la 7 la sută din PIB, între 1987 și 2012.”
John Sviokla este un fost absolvent al universității Harvard și deținătorul unui master și al unui doctorat la Harvard Business School. A fost pentru mult timp consultant pe probleme de inovație la PricewaterhouseCoopers (PwC), unde și-a folosit experiența acumulată în decurs de 30 de ani pe probleme de: comportamentul clienților, economie, psihologie, economie comportamentală, sociologie, strategie de afaceri, analiză de rețea, măsurare și leadership.
Mitch Cohen a fost vicepreședintele PricewaterhouseCoopers (PwC) - cea mai mare companie de servicii profesionale, consultanță și audit din lume – activând actualmente ca angel investor și autor. În cei 33 de ani petrecuți în cadrul PwC, dintre care 22 ca partener, a interacționat frecvent cu lideri din domeniul telecomunicațiilor și tehnologiei, ai unor companii aflate în topul Fortune 500. Este absolvent al Penn State University unde a obținut o diplomă în contabilitate și se autodefinește ca fiind un pasionat jucător de golf și un „sclav al plajei.”
Video: Autorii despre carte
Cartea a apărut în România la Editura ACT și Politon.
Info:
Titlul original: The Self Made Billionaire Effect
Ediția 2019, broșată
Dimensiuni: 130 x 200
320 pagini
ISBN: 978-606-913-528-0