CONTEXT
Fondată în anul 2011 de către o femeie, Doctor în Științe Medicale, Donna Medical Center este o clinică privată dedicată îngrijirii sănătății femeii.
În cei 10 ani de activitate, pasiunea și dăruirea doamnei doctor Elena-Claudia Teodorescu au fost puse în slujba visului său de a crea un loc cald, intim, în care fiecare femeie să poată beneficia de evaluare și îngrijire la cele mai înalte standarde în domeniu. Acesta a fost motorul în activitatea clinicii și în business, iar recunoașterea eforturilor nu a întârziat să apară.
NEVOIA
Echipa de management simte că Donna Medical Center a ajuns într-un punct important în evoluția sa, în care este nevoie de mai multă claritate în comunicarea brandului, de o poziționare relevantă în mintea audiențelor sale, precum și de coerență și prospețime în identitatea sa vizuală, care să reflecte valoarea acumulată în toți acești ani.
ABORDAREA STRATEGICĂ
Ne-am propus ca, prin intermediul unui audit de brand, să descoperim povestea Donna atât din perspectiva internă, a managementului și echipei Donna, cât și din perspectiva externă, a clienților și industriei. Ceea ce am aflat ne-a ajutat să clarificăm strategia de brand, construind, astfel, poziționarea sa în categorie și identitate vizuală care să îi dea viață.
SOLUȚIA
În urma workshop-ului desfășurat cu echipa de management Donna, a interviurilor cu câțiva membri ai echipei (medici și personal administrativ) și cu diferite tipologii de clienți, am reușit să armonizăm cele două perspective, internă și externă, și să articulăm elementele fundamentale care definesc brandul Donna - purpose-ul, viziunea, principiile după care se ghidează membrii echipei în acțiunile lor și care se reflectă în comportamentul acestora. Ele pun bazele strategiei de brand și poveștii umane a business-ului.
IDEEA BRANDULUI
Din interviurile în profunzime cu clienții/pacienții Donna a reieșit că unul dintre beneficiile principale oferite acestora este puterea de a-și lua sănătatea în propriile mâini. Ei percep această conștientizare asupra rolului și implicării pacientului în îngrijirea sănătății sale ca fiind diferențiatoare pentru Donna în categoria serviciilor medicale private din România. În contextul transformărilor din industria medicală la nivel mondial, care pun accentul pe parteneriatul dintre medic și pacient și pe construirea unor organizații customer centric, acest diferențiator devine central în definirea poziționării Donna și stă la baza ideii brandului de a deține controlul propriei sănătăți. Astfel ia naștere promisiunea brandului Donna exprimată sugestiv în sloganul Ești stăpână pe sănătatea ta.
IDENTITATEA VIZUALĂ
Simbolul creat are multiple înțelesuri. Pentru clienții Donna, sănătatea este diamantul cel mai de preț, pe care doctorii îl ocrotesc și îl prețuiesc cu grijă. Steaua reprezintă excelența, pregătirea și profesionalismul medicilor care se specializează continuu. Simbolul reprezintă abordarea holistică și respectul pentru client, implicarea empatică a personalului Donna.
Logo-ul rezultat îmbină astfel cele două concepte: grija umană și expertiza specialiștilor. Identitatea folosește o familie de litere specială - SangBleu Sans, care transmite atât eleganța feminină, cât și precizia medicală.
PLATFORMA CREATIVĂ
Pentru a accelera tranziția către noua identitate, am creat o platformă vizuală în care am exemplificat diferitele tipuri de materiale folosite în comunicarea brandului, de la stationery până la broșura de prezentare, template-uri social media și designul website-ului. Totodată, am realizat un ghid extins de reguli de utilizare a identității, pentru a ajuta echipa de brand să asigure coerență în implementarea ei viitoare.
LOGO PENTRU O NOUĂ DIRECȚIE DE BUSINESS
Centru de Imagistică Avansată (CIA) este o componentă nouă în portofoliul de servicii Donna, gândită ca o direcție de business distinctă, care adresează un alt segment de clienți, mai extins față de audiența principală a brandului Donna. Prin urmare, a apărut nevoia de a diferenția CIA la nivel vizual și în comunicare.
Inspirația pentru logo-ul CIA a venit din universul vizual al investigațiilor imagistice și simbolizează acuratețea recunoscută cu care acestea sunt realizate în cadrul clinicii Donna. În același timp, logo-ul CIA păstrează legătura cu identitatea brandului master Donna prin folosirea unor elemente comune - caracter de literă, culori, steluța din simbol.
LOGO ANIVERSAR
IMPACT
Implicarea noastră în proiect s-a concretizat în clarificarea strategiei de brand și definirea poziționării sale, prin stabilirea unei promisiuni relevante exprimată în slogan și formularea narativului strategic al brandului.
Am creat identitatea vizuală conectată la purpose-ul Donna și o platformă creativă ce acoperă diferitele nevoi și canale de comunicare ale brandului.
De asemenea, am făcut posibilă diferențierea vizuală a noii direcții de business - Centrul de Imagistică Avansată - printr-un logo derivat din identitatea brandului Donna și adaptat la specificul categoriei de servicii.
În plus, am marcat împlinirea celor 10 ani de activitate Donna printr-un logo aniversar.
ECHIPA
Brandfusion: Mona Ursu (CEO; Brand Strategy & Copywriting), Ruxandra Trică (Senior Brand Consultant; Brand Strategy & Copywriting), Ștefan Ferencz (Brand Design Director; Visual Identity & Creative platform), Andrei Dobre (Online Brand Manager; Digital communication), Oana Turtă (Senior Brand Designer), Elena Dumitru (Junior Designer).
Donna Medical Center: Vlad Teodorescu