La inceputul lui februarie, cand am vorbit cu Nadia Visan, Business Development Director Today Advertising, spunea ca 2022 va fi anul celor care stiu ce vor. De atunci parca au trecut cativa ani, nu doar o luna. Dar e clar ca stim bine ce vrem: un strop de normalitate. O fereastra de timp in care sa indraznim sa ne facem orice fel de planuri, oricat de mundane.
In ciuda ultimilor doi ani de anduranta colectiva, Nadia a inceput 2022 entuziasmata si increzatoare. Ea crede ca poti iesi din orice situatie daca nu te dai batut. O mantra pe care ne place sa o dam mai departe.
Atata timp cat traim o sa ne facem planuri mai mici sau mai mari in functie de ceea ce ne dorim. Eu si echipa mea ne-am dorit sa pastram stacheta sus ca produse si servicii si sa nu incetam sa inovam chiar si in pandemie. Imi propusesem sa mergem cat mai mult spre piata externa si ne-a iesit acest lucru, spune Nadia.
Cateva previziuni de la Nadia Visan despre ce se intampla cu marcomul anul acesta si un pic de optimism, in randurile de mai jos:
Cum ai intrat in 2022
Am inceput 2022 entuziasmata, asa cum am facut-o mereu. Cand iubesti ceea ce faci, poti fi optimist si increzator ca vei gasit solutii in orice context, te reinventezi ori de cate ori piata o cere sau cand simti nevoia de ceva nou.
Ce te-a incantat in 2021, ce te-a bulversat, ce te-a enervat
Recunosc ca nu sunt obisnuita sa mi se spuna "nu" din partea clientilor, insa am invatat sa accept ca unii clienti nu mai pot cumpara chiar daca-si doresc, inteleg ca nu mai este buget. Unora le-a fost frica sa investeasca, au tinut banii la ciorapi, nestiind probabil ca exact in criza trebuie sa te faci cat mai vizibil, sa nu te ascunzi de ai tai clienti. Cum sa stie de tine cand 90% din domeniul tau au dispar? Cum pot sti ca tu esti inca viu, daca si tu pari disparut? Mi-am canalizat energia pe cei care au inteles ca a fi vizibil este cheia succesului am reusit impreuna sa trecem peste hopul Covid.
Rezolutiile
Atata timp cat traim o sa ne facem planuri mai mici sau mai mari in functie de ceea ce ne dorim. Eu si echipa mea ne-am dorit sa pastram stacheta sus ca produse si servicii si sa nu incetam sa inovam chiar si in pandemie. Imi propusesem sa mergem cat mai mult spre piata externa si ne-a iesit acest lucru, mai ales ca cei de afara au bugete bine stabilite, ei inteleg ca promovarea trebuie sa fie constanta.
Planuri & obiective
Ne dorim sa ne pastram clientii actuali si sa-i reactivam pe cei inactivi. Pentru noi este foarte important sa ne ocupam cat mai bine de toti clientii insa trebuie sa ne si lase, sa ne dea mana libera. Este dificil sa fii cretiv in lesa. Am observat ca cele mai frumoase campanii ies atunci cand clientii se lasa total pe mana, tu esti specialistul si ei sunt observatorul. Clar nu vor da totul pe mana ta daca nu ai un cuvant de spus in piata sau daca nu ai cu ce sa defilezi.
Schimbari
Pentru ca avem "cu ce", vrem sa ne "dam mari" pe piata externa, acolo unde este apreciata calitatea, implicarea. Ne-am dezvoltat parteneriate frumoase cu clienti din afara tarii si este "alta mancare de peste" mai ales din punct de vedere financiar, cand lucrezi cu banii in avans.
In Romania cand te bati pe cativa centi si cand incasezi la 120 zile parca dispare orice entuziasm. Mereu am spus ca este vital sa gasesti diferentiatori, sa nu fii compararat la pret. Sa fii cap de lista mereu prin ceea ce creezi, prin ceea ce inovezi, prin acel all in one ce esti.
Piata de comunicare in 2021
Clar cand iesi din zona de confort se produce o crestere, cel putin la noi. Pandemia ne-a scos fortat din zona de confort si a prins multa lume pe picior gresit. Repet mereu ca in momente de criza este vital sa te promovezi, atunci arati ca poti, cand altii nu mai pot, iar tu mai poti putin.
Cum spuneam mai sus, s-a tinut cu dintii de bani, foarte greu s-a dat drumul la ei, insa acum pot spune ca la noi este cum era inainte de pandemie. Oamenilor le-a trecut spaima Covid, si-au dat seama ca o sa locuim impreuna pe viitor si ca trebuie sa facem casa buna impreuna cumva.
Previziuni
Clar am vazut de cativa ani ca exista un trend bazat pe calitate. Nu se mai merge neaprata pe cel mai mic pret, se merge pe inovatie, calitate, disponibilitate.
Trenduri
Clar materialele promo nu o sa moara niciodata, lumea vrea sa se conecteze si offline, onlineul nu este suficient fara experienta din offline.
Zona tech este viitorul, noi am inovat si de aceasta data si am facut posibila "data on things", pur si simplu atingi obiectul de un telefon si relationezi cu comunitatea ta prin info de timp video, audio, link, document, poza. Am dat nastere unui proiet nou Anyoli.ro unde imbinarea artei cu tehnologiei se imbina perfect.
Atentia la detalii. Nu stiu daca altii au vazut asta insa eu am vazut, atentia a crescut in pandemie am vazut foarte multa lume acordand atentie la detalii in diverse domenii. Acest lucru a venit pentru ca ne-am intors atentia catre noi si pentru ca toti clientii au devenit foarte selectivi si vor calitate.
Bilant 2021
Ne-a ajutat sa ne cernem cumva clientii, am ramas in barca cu acei clienti care au aceleasi viziuni cu noi. Prefer mai putin si calitativ decat mult si scapat de sub control.
Daca noi, Today, ne punem semnatura, e clar ca ne place ceea ce facem. Proiectele acelea foarte speciale sunt cele in care ai mana libera total, cel putin pentru mine. Parca totul vine de la sine, totul este in echilibru, e ca atunci cand nu controlezi ploaia.
Campanii care ti-au atras atentia
Imi plac campaniile in care latura umana este scoasa cat mai mult in evidenta, orice este umanizat are impact la nivel foarte mare.
Ce ai invatat cel mai important in 2021
Nu exista nu se poate! Cand panica era ca o a doua viata la inceput de pandemie, cand toata lumea nu mai vedea nimic decat Covid, noi cei de la Today ne-am demonstrat iar ca poti iesi din orice situatie daca nu te dai batut. Noi credem in noi si facem asta vizibil in tot ceea ce facem.
Daca ai incredere in tine si in echipa ta, daca nu te dai batut indiferent de ce-ti rezerva viata, clar o sa-i inspiri si pe altii .
2022 SIGUR va fi anul...
celor care stiu ce vor.