Dacă este să-l credem pe Jacques Séguéla, “comunicăm numai prin injecţii de imaginar”. Într-o asemenea stare de lucruri, publicitatea are o poziţie privilegiată: “defrişează fantasmele oamenilor”, ne proiectează într-o “vârstă a visului”, pregateşte “noul opium al popoarelor”…
Trebuie să ne întoarcem la copilărie, să ne rafinăm instrumentele de căutare a fericirii. Ca să ne convingă, Jacques Séguéla îşi reaminteşte discuţii cu presedinţi de state, cu directori de companii, cu tovarăşi din copilărie.
Mai mult, detaliază efervescent principiile altor teritorii ale spiritualităţii moderne decât publicitatea. Căci, dacă, “lumea în care ştirea senzaţională e mai importantă decât viaţa unui om care şi-a pierdut capul”, salvarea nu poate veni decât de la miracol, miracolul comunicării.
Jacques Séguéla (n. 1934) a făcut studii de farmacie; a abandonat o carieră în domeniu devenind reporter la “France Soir”, apoi redactor-şef la “Paris Match”.
A intrat în publicitate în 1970, când a creat o agenţie de publicitate (RSCG) împreună cu Bernard Roux, Alain Cayzac şi Jean-Michel Goudard. RSCG a fuzionat cu Eurocom în 1991 şi a devenit Havas-Advertising în 1996 (Séguéla, vicepreşedinte).
A creat şi condus campanii celebre pentru Citroën, Carte Noire, Carrefour.
Seguela a devenit faimos şi pentru campaniile prezidenţiale ale lui François Mitterand (La force tranquille, Génération Mitterand).
Jacques Séguéla stă la originea întâlnirii între Nicolas Sarkozy şi Carla Bruni.
Video: Interviu cu autorul despre carte
Cartea a apărut în România la Editura Publica.
Info:
Titlul original: Fils de Pub
Ediția I 2008, paperback
Traducător: Dora Duţă
Dimensiuni: 14.5 x 20.5 cm
240 pagini
ISBN: 978-973-88365-7-0