[Veterani in Media] Manuela Vasiliu: Am invatat cat de importanti sunt oamenii, cat de mult conteaza mediul de lucru si cei care te pun in valoare pentru a te putea dezvolta

[Veterani in Media] Manuela Vasiliu: Am invatat cat de importanti sunt oamenii, cat de mult conteaza mediul de lucru si cei care te pun in valoare pentru a te putea dezvolta

Cum obtii un veteran media? Te intorci la inceputul anilor 2000, gasesti o absolventa de Drept care-si petrece timpul cu prieteni din industria comunicarii si se hotaraste sa dea jurisprudenta pe creativitate. Apoi, curioasa si deschisa, abordeaza fiecare task de la birou ca si cum stie sa-l rezolve, si prin training on the job, chiar il rezolva. Vorbim despre Manuela Vasiliu, Deputy Managing Director, United Media Services, care a strans 18 ani in Media si pentru care inceputul arata asa:

"Am preluat orice task mi se dadea, chiar daca habar nu aveam cum ar trebui sa-l abordez, daramite sa il si finalizez. Dar aveam incredere ca ma voi descurca. Am lucrat chiar si contabilitate primara, in paralel cu media. Toate astea mi-au prins foarte bine."

Un moment cheie al carierei ei a fost faptul ca a fost de la inceput in cadrul companiei actuale, iar provocarile si schimbarile de pe parcurs, din industrie, n-au facut decat sa-i confirme ca se afla in locul care trebuie. Povestim, in continuare, cu Manuela, despre inceputurile, viziunea si traseul ei in Media.

 

Primul contact cu domeniul

Am inceput efectiv sa lucrez in primele luni ale lui 2004, dar prima interactiune cu domeniul fusese cu cativa ani in urma, prin intermediul unei foarte bune prietene. Imi amintesc cu mare placere perioada respectiva; ieseam impreuna cu colegii ei din agentie si ii priveam cu admiratie si curiozitate. De atunci am inceput sa fiu interesata de advertising.

Feelingul care mi-a ramas in memorie este curiozitatea, nu am proiectat nimic, nu mi-am imaginat nimic, voiam doar sa experimentez, sa vad cum e, prin lentila mea.

 

Pregatirea

Pregatirea academica nu a avut nicio legatura cu domeniul, meseria mea de baza este jurist.

Am invatat exclusiv de la colegi, training on the job, zilnic, prin multe si diverse task-uri noi.

La vremea respectiva, am beneficiat de multa sustinere din partea colegilor, dar si de incredere.

M-a ajutat foarte mult faptul ca am fost expusa la o varietate mare de proiecte, mi-a dat curaj si am capatat si experienta mai vasta.

 

Atitudinea ta

Imediat ce-am inceput, eram foarte curioasa, dar si rezervata. In prima faza, imi era teama fiindca era totul nou, dar cum trecea timpul si invatam lucruri si terminam task-uri, capatam incredere.

Asa ca, ulterior, am preluat orice task mi se dadea, chiar daca habar nu aveam cum ar trebui sa-l abordez, daramite sa il si finalizez. Dar aveam incredere ca ma voi descurca. Am lucrat chiar si contabilitate primara, in paralel cu media. Toate astea mi-au prins foarte bine.

 

Cum priveai industria

Cu siguranta era un domeniu cool in care sa lucrezi si imi placea ca era relativ nou pe piata din Romania si ca participam activ la constructia si modelarea lui. Acest cadru mental cumva a ramas peste timp.

 

Plusuri si minusuri

Cel mai mult mi-a placut dinamismul domeniului si faptul ca nu ma plictiseam. Zilnic apareau alte situatii de rezolvat, iar agenda si lista de prioritati se schimbau in timp real. Intre timp, am invatat sa apreciez si momentele de liniste.

Chiar nu-mi amintesc lucrurile care ma deranjau, cu siguranta nu au fost importante sau poate varsta de atunci le facea mai usor de digerat.

Dupa 18 ani, inca apreciez faptul ca lucrez intr-un domeniu care nu ma lasa sa ma plafonez, invatam incontinuu pentru a tine pasul cu piata in care activam.

As mai adauga insa o componenta extrem de importanta pe care o apreciez, si anume oamenii. Am invatat, cu timpul, cat de importanti sunt si cat de mult conteaza mediul de lucru si cei care te pot pune in valoare pentru a te putea dezvolta.

 

Schimbari in industrie

Industria publicitatii a evoluat mult si cred ca, in mare masura, in ultimii ani influentata de dezvoltarea tehnologiei.

Oamenii sunt mai conectati ca niciodata, iar digitalizarea a eliminat multe bariere de timp si spatiu. Astfel, pentru a ramane relevant si a mai putea “discuta” in continuare cu clientii si cu consumatorii clientilor nostri e nevoie de un discurs actualizat, in linie cu acest context. Acest lucru esta valabil atat pentru agentii, cat si pentru branduri.

 

Modul de lucru

Lucrurile sunt conectate foarte mult si aici cu impactul dezvoltarii tehnologiei, care pentru industria noastra a fost unul transformator. As incepe cu modalitatile de comunicare, acum utilizam diverse platforme in detrimentul telefonului clasic, cu faptul ca putem avea intalniri fara a mai fi cu totii in acelasi loc, ca cea mai mare parte a informatiei circula exclusiv online, etc.

Odata cu cresterea varietatii de touchpoint-uri in zona de digital si aceste departamente s-au dezvoltat exponential, cuprinzand acum diverse tipuri de competente din acest vast domeniu al online-ului.

In acelasi spirit, au aparut noi clienti, cu noi modele de business si aici ma refer la zona de e-commerce. In cazul lor, abordarea de media si comunicare a trebuit regandita complet, chiar daca mai pastreaza si elemente clasice in media mix.

In linie cu acest trend, in cadrul United Media Services dezvoltam si discipline noi, conexe, care ajuta fie la procesul de optimizare si raportare (tracking&analytics), fie la elaborarea unei abordari bespoke (content marketing, e-commerce strategy).

 

Parcursul tau in industrie

E ceea ce s-ar numi un parcurs obisnuit, care a avut cateva momente importante. Cel mai important ar fi faptul ca am fost cooptata in nucleul de start al United Media Services. M-am simtit foarte mandra si apreciata la vremea respectiva, si, retrospectiv privind, a fost momentul cheie al carierei mele.

Desi, ca la orice inceput, lucrurile au fost mai dificile si a trebuit sa deprindem multe skill-uri din zbor, a fost o lectie completa si un setup perfect pentru a ma dezvolta profesional cat mai mult.

 

Alternative profesionale

Nu m-am gandit niciodata serios sa schimb industria sau compania in care lucrez.

 

Proiecte preferate

N-as putea spune ca am proiecte favorite, dar ca in orice ce alt domeniu, oamenii pot face diferenta. Am clienti si colegi cu care lucrez de foarte multa vreme si cu care am dezvoltat relatii si proiecte la care am lucrat si inca lucrez cu mare drag.

 

Ce le-ai transmite juniorilor

Imi vin multe lucruri in cap acum, dar cred ca cele esentiale sunt sa-si mentina mintea deschisa, sa invete mereu, sa fie curiosi si sa se implice cu adevarat in ceea ce fac.

 

Ce ai descoperit despre marcom, in pandemie

In primul rand, si cel mai important, faptul ca se poate reinventa si adapta rapid in conditii critice. Pandemia a ridicat multe mingi la fileu, obiceiurile de consum s-au schimbat, mediul online practic a explodat, e-commerce-ul a devenit pentru o perioada principala sursa de venit pentru anumite industrii, etc.

Mi s-a parut admirabil cum multi jucatori si-au contextualizat comunicarea imediat dupa debutul pandemiei si al restrictiilor aferente, iar altii chiar si-au adaugat servicii noi in portofoliu (activarea vanzarilor online).

 

Dezvoltarea industriei

Ma intorc la ideea de mai sus, si anume la amploarea mediului digital si intelegerea profunda a consumatorului in raport cu acesta. In acest moment, aceasta este o directie clara in care ne indreptam. Acest trend era setat dinaintea pandemiei, perioada aceasta a functionat insa ca un catalizator si a grabit procesul.

Este vital, ca industrie, sa intelegem pe deplin impactul dezvoltarii fulminante a tehnologiei si sa folosim toate aceste noi instrumente pe care ni le ofera, la un potential cat mai ridicat.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related