Lucrezi într-o agenție, ești freelancer sau deții propriul business? Există diverse newslettere din zona tech-digital la care te poți abona gratuit pentru a fi la zi cu cele mai noi știri, salvând și timp.
#RezumatulDigital este unul dintre acestea, iar săptămâna asta împlinește 100 de ediții (la mulți ani! ), în care am strâns peste 4 mii de articole utile, în 2 ani.
S-au întâmplat multe în tot acest timp, dintre care am consemna că:
Google tinde spre o automatizare completă a campaniilor. Marea noutate a fost lansarea campaniilor Performance Max, un upgrade al campaniilor de Smart Shopping, însă complet automatizate și care se afișează în întreaga rețea Google cu scopul de a aduce rezultate doar bazându-se pe deciziile algoritmilor.
Meta nu exista, nu știam ce este acela metavers, iar acum vorbim în special despre realitate virtuală și augmentată. Acum, numărul de utilizatori este pentru prima dată în scădere, iar Facebook pierde bani din cauza feudei cu Apple și a modificărilor de privacy din iOS14. În urmă cu 2 ani nu aveam Reels pe Instagram - un concept copiat de la TikTok, iar acum acestea au ajuns chiar și pe Facebook.
Nu aveam Clubhouse și nu ne-am fi imaginat vreodată potențialul conținutului audio, la îndemâna oricui. La început lansat doar pe iOS, să ai un cont și să poți asculta discuții în exclusivitate era un privilegiu, acum acesta a migrat și pe Android, ba chiar este disponibilă și o interfață desktop. Între timp, celebrele ‘rooms’ au ajuns pe Facebook, pe Twitter Spaces și pe LinkedIn prin audio events.
TikTok ni se părea o glumă, acum este o rețea care câștigă 8 utilizatori noi în fiecare secundă. Conceptul de bază a fost preluat, pe rând, de Instagram prin Reels și de Youtube prin ‘Shorts’. Azi, Snapchat și Facebook sunt de acord că viitorul Social Media arată ca TikTok.
Poate înainte nu aveam alte posibilități de promovare ale businessului în afară de Facebook și Google, dar între timp Microsoft/Bing Ads și LinkedIn s-au perfecționat mult, Reddit, Waze și Pinterest Ads devin tot mai populare, iar TikTok for Business este în România de aproape 1 an. Costurile de promovare diferă, dar cu cât sunt mai multe puncte diferite în care utilizatorul se intersectează cu un brand, cu atât atingerea goal-urilor propuse are șanse mai mari de reușită.
Dacă sunteți creatori de conținut, aproape toate platformele oferă - ori au în dezvoltare - metode de monetizare.
Ecosistemul digital este în permanentă schimbare, iar urmărirea - cel puțin - săptămânală a informațiilor despre acest mediu e o necesitate. De aceea, te invităm să rămâi alături de noi și să urmărești următoarele rezumate! Vei găsi acolo noutăți din zona de strategie, Influencer Marketing, PPC, SEO și Social Media. Abonarea se poate face la adresa newsletter.kooperativa.ro.
_______________________
Paul Alexandru - Specialist PPC, Kooperativa 2.0