Analiză 2Performant: SEO în afiliere, ghid de bune practici

Analiză 2Performant: SEO în afiliere, ghid de bune practici

Procesul de indexare în rezultatele Google – SEO, mai exact – este în general unul de durată, care necesită răbdare și experiență. Însă o bună optimizare a site-ului va ajuta orice magazin online să fie în primele căutări în Google, fie că vorbim de o ofertă anume sau de un eveniment important în e-commerce, așa cum sunt Black Friday sau promoțiile de Crăciun și Paște. În afiliere, o bună strategie SEO poate însemna pentru advertiseri vânzări mai mari, iar pentru afiliați, conversii reușite. Silviu Udrea, expert SEO și afiliat de top în platforma 2Performant, detaliază câteva sfaturi foarte utile pentru magazinele online, dar și pentru afiliați.

Silviu face SEO încă de pe vremea când apăruse moda blogurilor și toată lumea voia „să-și facă un site”. Era în primul an de facultate și deși toate premisele erau ca să devină un programator web – a terminat Automatică și Calculatoare – nu i-a plăcut mediul de producție. În liceu participase la olimpiadele de informatică și îi plăceau algoritmii, voia să „stoarcă” maximul de performanță din ei, să găsească soluții cât mai bune.

„Erau vremurile în care dacă știai să instalezi WordPress te puteai numi deja antreprenor pentru că erau foarte mulți care își doreau să „își facă site”, fără să aibă un plan concret de monetizare, fără trafic, fără comenzi. Încet, încet lumea a auzit de SEO, unii au „riscat”, apoi și ceilalți, când au văzut că primii vând și ei nu. De-a lungul anilor am oscilat între joburile de inhouse SEO manager, SEO manager la agenții de SEO și freelancer. Fiecare are avantaje și dezavantaje și din fiecare model de afacere înveți ceva. Până la urmă trebuie să găsești ceva care rezonează cu tine.”

La marketingul afiliat a ajuns pentru că era nemulțumit de câștigurile provenite din Google AdSense.

„Am fost dezamăgit de cât de puțin plăteau în comparație cu volumul de muncă necesar să aduci trafic în site. Evident, am căutat soluții. Una dintre ele era 2parale.ro (înainte de a deveni 2performant.com). Trecând atâția ani, nu știu exact cum am aflat, dar sunt doar două variante: o reclamă pe Facebook sau de la un alt SEO-ist care monetiza deja site-urile sale cu reclame de afiliere.”

Iar mai serios s-a apucat odată cu pandemia, când nevoia de stabilitate a fost una pregnantă.

„Eu m-am apucat de afiliere serios când a început pandemia și au fost restructurări în agenția de SEO unde lucram, odată cu pierderea a 40% dintre clienți. Dacă aș fi început mai devreme nu mi-ar fi păsat. Partea bună a fost însă că am fost forțat să ies din zona de confort.”

Avantajele pentru un brand care face afiliere prin SEO

„Dacă lucrează cu cine trebuie, un brand poate domina SERPs (Search Engine Results Pages). Cu mulți ani în urmă am propus unui magazin cunoscut de la noi din sectorul Home & Decor fix chestia asta, o afiliere directă și am fost ignorat total. Acum fac fix același lucru cu ei, prin platforma 2performant. Doar ca în același timp colaborez și cu concurența lor.”

3 sfaturi pentru magazinele online care vor să se promoveze prin SEO și afiliere

„1. Începeți și afilierea și SEO-ul cât mai devreme. SEO poate fi început chiar înainte de a fi site-ul gata: poți face link-uri către homepage, poți scrie deja articole în Google Docs pe care le vei publica pe blog când acesta va fi gata etc. Ideea este să găsești procese care se pot executa în paralel, nu liniar, pentru a economisi timp. Pentru că, așa cum știm, timpul înseamnă... bani.
2. Nu intrați în Budget Lock – vă influențează negativ creșterea magazinului.
3. Faceți parteneriate strategice cu afiliații.”

Tips & tricks pentru o strategie SEO

„1. Google Search Console și Google Analytics. Ca să măsori performanța site-ului tău și ca să poți lua decizii informate, bazate pe date concrete, trebuie întâi să colectezi aceste date. Primul pas este configurarea Google Search Console și Google Analytics. Este foarte important să incluzi sitemapul XML în Google Search Console și să urmărești conversiile în Google Analytics. Nu uita că dacă nu ai informații, sau acestea sunt parțiale sau incorecte, orice decizie pe care o iei este la fel de valoroasă.
2. Site responsive. Tot mai mulți utilizatori folosesc device-uri mobile (telefoane și tablete), astfel că Google a trecut deja de ceva vreme la ceea ce experții SEO numesc „mobile first”, adică a renunțat la baza de date cu sortarea site-urilor în funcție de cum se încarcă pe Desktop și acum rulează exclusiv pe baza de date cu sortarea site-urilor în funcție de cum se încarcă acestea pe Mobile. E important să verifici dacă site-ul tău este mobile frindly.
3. Viteza site-ului. Utilizatorii abandonează site-urile care se încarcă greu. Dacă site-ul tău se încarcă mai lent de 3 secunde, le poți spune deja „adio”. Încearcă să ajungi la un timp de aproximativ o secundă, deoarece viteza de încărcare pe mobile este, în general, mai lentă. Partea și mai neplăcută este atunci când utilizatorii se plictisesc să aștepte și dau back ca să se întoarcă la rezultatele căutării în Google, comunicându-i astfel că site-ul tău nu merită atenția lor și astfel Google îți va afișa site-ul pe poziții din ce în ce mai joase în căutări.
4. SSL. Google insistă de ani buni ca site-urile să aibă un certificat SSL pentru a preveni atacurile cibernetice. Activează-ți și tu unul, mai ales că majoritatea firmelor de hosting îți oferă gratuit LetsEncrypt – îl poți genera singur din cPanel. Nu uita să generezi un certificat și pentru fiecare subdomeniu al site-ului, dacă ai așa ceva.
5. Titluri optimizate SEO pentru paginile principale. Metatitle-urile sunt textele de culoare albastră din rezultatele căutării în Google. Creează MetaTitles originale și optimizate SEO (Search Engine Optimization) și CRO (Conversion Rate Optimization) măcar pentru paginile cele mai importante din site-ul tău. Pentru SEO încearcă să incluzi cât mai multe cuvinte cheie, DAR să sune natural. Pentru CRO încearcă să faci un mesaj care să-l convingă pe cel care ți-a găsit pagina în căutările pe Google să dea click și să acceseze site-ul tău.”

Beneficiile pentru un afiliat

„Dacă știe SEO, beneficiile sunt considerabile pentru că, teoretic, poți face alchimie: bani din timp, know-how și hotărâre. SEO are două beneficii majore față de PPC: efectele sunt cumulative și nu împarți profitul cu Google și/sau Facebook. Evident, dacă vrei să crești, poți investi în articole de calitate: necesită timp dacă le scrii tu sau bani dacă plătești pe cineva care știe să le scrie SEO. Pentru creșterea unui proiect pe SEO sunt foarte importante link-urile către site-ul tău."

3 sfaturi pentru cineva care dorește să înceapă să facă afiliere

„1. Să colaboreze. Sunt adeptul ideii că este mai bine 50% din 2 decât 100% din 1.
2. Să nu renunțe. Toți avem zile bune și zile mai puțin bune. Totul ține de cum reacționezi la factorii externi. Nu poți controla majoritatea, așa că de ce să te enervezi? Încerc zilnic să îmi amintesc de acest lucru și să mă focusez cât mai mult pe ceea ce depinde de mine.
3. Să învețe lucruri noi. Specializarea este pentru insecte. Oamenii pot face tot ce vor în limita a ceea ce cred ei că pot să facă. Dacă tu crezi că poți, poți. Dacă nu crezi că poți, nu poți. Singuri ne construim blocajele mentale.”

3 reguli de aur în SEO

„1. Nu face chestii (prea) dubioase, în special pentru site-urile clienților.
2. Nu copia orbește strategia altora. Este posibil să fie sfătuiți de oameni mai slab pregătiți decât tine.
3. Nu rămâne blocat în strategii vechi. SEO este în continuă schimbare.”

Cele mai bune rezultate din afiliere

„La modul general, Black Friday aduce cele mai bune rezultate, cum este la toată lumea. Anul trecut am obținut cei mai mulți bani într-o singură zi în momentul în care au început campaniile de Black Friday la două dintre magazinele de top de la noi. Cred că cele mai bune perioade de a face afiliere depind de fiecare și de ce își dorește. Unii vor să prindă valuri, așa cum sunt Black Friday, Moș Crăciun, Valentine's Day, Dragobete, Iepurilă de Paște etc. Alții vor o sursă suplimentară constantă de venit, așa cum sunt și eu. În schimb, alții își doresc o soluție de back-up.”

________________

2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează și monetizează 2Performant.com - platformă integrată de marketing afiliat și influencer marketing. Prin această platformă business-urile pot apela la parteneri, afiliați și influenceri, cu care pot lucra prin cele 2 modele de colaborare disponibile în acest moment: marketing afiliat și influencer marketing. 2Performant este o companie listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București, sub simbolul 2P. Conform datelor companiei, 2Performant este cea mai mare sursă locală de trafic pentru magazinele online din România, aducând lunar aproximativ 5,7 milioane de clickuri pentru clienții din portofoliu.

Cu o activitate de 12 ani, compania este cea care a lansat în România prima rețea de marketing afiliat sub denumirea 2Parale.ro. În 2011 a urmat intrarea în piața din Bulgaria. În 2016 platforma și operațiunile migrează pe 2Performant.com, o nouă soluție tehnică și un mod nou de operare care pun accentul pe self-service și prepay ca soluție de plată. Compania a investit până acum peste 1 milion de euro în tehnologie pentru creșterea performanțelor, eficientizarea proceselor, lansarea unei platforme de influencer marketing, ușurarea și îmbunătățirea experienței de utilizare (UX & UI).

Cu o viziune unică despre uberizarea marketingului bazată pe performanță și transparență, 2Performant a reușit în acești ani de activitate să intermedieze prin platforma de marketing afiliat vânzări în valoare de peste 314 milioane de euro, prin mai mult de 506 milioane de clickuri, pentru 785 de jucători din eCommerce din România și din regiune, din peste 30 de industrii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related