Publicitatea care apeleaza la copii si-a dovedit de mult timp eficienta - impactul emotional al unor bebelusi grasuti, adorabili, cu expresii perplexe, inmoaie orice inima. Sau al unor copii pusi pe sotii (daca au si-un catelus simpatic cu ei, impactul se dubleaza), care ne amintesc noua, adultilor, de propria copilarie. Un copil cu priviri neajutorate sau care plange smulge lacrimi din Laponia pana-n Polinezia. Dar tocmai folosirea acestor imagini emotionale in scop comercial si exploatarea unor sentimente profund umane pentru a vinde, de multe ori, chiar copiilor, produse care, in extremis, le afecteaza sanatatea, este blamabila. Scopul nu scuza mijloacele. Felul in care vinzi un produs spune multe despre valorile companiei care il produce. Nu de putine ori, in lipsa unor argumente rationale, companiile recurg, in functie de pozitionarea si valorile brand-ului, la unul dintre cele 3 ingrediente cu cele mai mari sanse de succes la public: copiii, animalele si sexul. Dar ce resorturi activeaza acest tip de publicitate?
Copiii si publicitatea
Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Comentarii