6 pași simpli pentru o strategie de digital marketing cu rezultate

6 pași simpli pentru o strategie de digital marketing cu rezultate

O strategie de promovare online este esențială atunci când urmărești o creștere reală, măsurabilă, a unui business prin campanii de digital marketing. În lipsa ei, este ca și cum ai merge la pescuit fără undiță, sperând totuși că vei prinde mulți pești.

Un raport anual realizat de Smart Insights arăta că aproape jumătate din companii nu își conturau strategia de digital marketing. Este foarte posibil ca în România procentul să fi fost mai mare. De multe ori se optează doar pentru anumite servicii de promovare și focusul este pe zonele care aduc rezultate imediate, cum ar fi campaniile PPC, dar fără a le integra neapărat într-o strategie generală.

Începând din acest an, la Gun Media ne-am propus să abordăm fiecare proiect dintr-o perspectivă integrată de promovare cu soluții diversificate, de la strategie, la audit, comunicare și performance marketing. Este primul pas care ne poziționează ca o agenție one stop pentru serviciile de digital marketing.

Strategia e relevantă pentru că:

...te ajută să înțelegi mult mai bine piața în care activezi
...te ajută să-ți înțelegi publicul țintă
...te ajută să creezi mesaje coerente care să convertească
...te ajută să ai claritate și să îți stabilești obiective cuantificabile
...te ajută să urmărești îndeplinirea obiectivelor
...te ajută să-ți optimizezi campaniile mult mai eficient
Și lista poate continua mult!

Strategia este doar pentru businessurile mari și foarte mari

Această premisă este pe cât de greșită pe atât de periculoasă. Strategia este necesară, indiferent că vorbim despre un business mic, mediu sau mare.

Un sistem simplu de a crea o strategie de promovare online, rapid și eficient

Strategia de digital trebuie să fie aliniată strategiei generale de business. Odată această condiție îndeplinită, recomand 6 pași simpli care vor da o logică promovării și vor ajuta la creșterea performanțelor campaniilor desfășurate.

#1 Cercetarea

Strict pentru digital marketing, este esențial să înțelegi ce competitori ai, cum comunică aceștia și ce canale utilizează, în special atunci cand îți lansezi brandul. Însă, este important să reiei acest research periodic pentru a putea fi la curent cu eventualele modificări din piață.

Cum poți face cercetarea eficient?

  • Google Search – unde îți poți identifica competitorii, căutând chiar denumirile produselor/serviciilor pe care le comercializezi
  • Keyword Planner – se regăsește în contul de Google Ads. Cu ajutorul lui poți identifica volumul de căutare pentru cuvintele cheie
  • Facebook Ads Library - aici identifici reclamele active ale competitorilor tăi

#2 Obiective

Ai nevoie de obiective concrete pentru campaniile tale. Asta pentru a ști ce urmărești, dar și pentru a putea evalua rezultatele.

Secretul este de a nu stabili obiective generale, ci unele specifice și cuantificabile.

Spre exemplu creșterea numărului de comenzi este un obiectiv general care nu te va ajuta prea mult pentru că nu vei putea evalua eficient rezultatele.

Obiectivul specific va fi formulat astfel: Creșterea cu x% a numărului de comenzi înregistrate în Facebook Ads pe o perioadă de 3 luni, având o creștere de X% a bugetului de promovare.

Dacă rulezi campanii plătite, ține cont de faptul că o pâlnie de comunicare presupune o călătorie a clientului de la stadiul “nu te cunosc”,  până la stadiul “am cumpărat, vreau să achiziționez din nou și te recomand activ”. Așadar, ia în calcul atent pașii acestei călătorii – mai precis, creează campanii și mesaje pentru fiecare etapă.

#3 Audiența

Conturează publicul tău țintă cu mare atenție. Atunci când ajungi să-ți cunoști foarte bine audiența, vei putea să și comunici eficient. Vei ști ce butoane “să apeși” pentru a genera vânzarea.

Dacă businessul tău există deja de ceva timp, folosește-te de asta și vorbește cu clienții tăi actuali. Alege clienți din categoria celor mulțumiți de produsele/serviciile primite, dar și din categoria celor nemulțumiți și află părerile lor reale despre produsele și serviciile tale. Încearcă să le conturezi profilul, încearcă să afli ce caută, ce nu au găsit încă. Încearcă să afli ce i-a făcut să achiziționeze produsele tale.

Dacă brandul tău este nou, conturează publicul țintă în funcție de modul în care produsele sau serviciile tale pot răspunde unor nevoi specifice ( sex, vârstă, mediu urban/rural, studii, aspirații, putere financiară etc).

Conturează-ți audiența ținând cont de aceste caracteristici și construiește “cârlige emoționale” care să ajute în procesul de conversie.

#4 Canale de comunicare, buget și campanii

Stabilește canalele de comunicare și tipurile de campanii pe care dorești să le rulezi în funcție de bugetul pe care îți propui să îl investești. Evident, lista de campanii pe care le vei rula se poate modifica în timp, însă în acest punct este esențial să știi cu ce pornești. În urma research-ului cu siguranța vei ști pe ce platforme se regăsesc potențialii tăi clienți. Nu uita să gândești un content adaptat pentru fiecare platformă.

#5 Care sunt nevoile stringente ale audienței tale?

Care sunt pain points ale audienței tale și cum poți veni în întâmpinarea lor prin produsele sau serviciile pe care le oferi?

Încearcă să analizezi în profunzime și să identifici nevoile care provoacă cea mai stringentă urgență în a le rezolva. Și mai ales, încearcă să identifici efectele emoționale ale faptului că aceste nevoi nu sunt încă rezolvate. Astfel vei putea crea eficient mesajele de comunicare.

#6 Mesaje și vizualuri

Pornind de la ceea ce ai identificat în pasul anterior, vei trece la crearea mesajelor ce urmează a fi testate. Mai precis, îți recomand să păstrezi 3-5 pain points pe care să le pui în textele ad-urilor, cu diverse unghiuri de abordare. Suplimentar, recomand să folosești și mesaje care se concentrează pe beneficii funcționale ale produselor.

Bonus: cum planificăm strategia?

Recomandarea mea este să îți setezi obiective pentru termen lung sau mediu (respectiv 3 ani sau 1 an) și să îți împarți activitățile în segmente de execuție gândite pe perioade de 90 de zile. Acest interval este optim întrucât este suficient de scurt pentru a putea planifica eficient ce îți dorești să execuți, însă suficient de lung pentru a putea duce la îndeplinire obiective specifice pentru businessul tău.

Strategia este cel mai important element al oricărui demers de promovare. Ține cont de faptul că este ideal să începi întotdeauna cu acesta.

Imagini preluate de pe freepick.com

  _______________________
Livia Olteanu este Account Manager la Gun Media. A trecut prin ATL, BTL și chiar PR, pentru a se opri la digital marketing, care îi și place cel mai mult. Îi place să poată vedea rezultatele concrete, iar în online este realizabil. Analizează în profunzime orice brand cu care lucrează, căutând în special acele detalii care fac diferența înainte de a propune o strategie de comunicare eficientă.

Gun Media este agenție parteneră Google din 2013, iar în 2022 s-a clasat în top 3% parteneri Google în România. Din 2020 a devenit și Facebook Marketing Partner. Serviciile de promovare oferite acoperă o gamă variată: de la audit, la strategie de promovare online, content writing, email marketing, creație grafică, SEO și campanii de performance marketing prin Google Ads, Youtube Ads, Facebook & Instagram Ads, Tik Tok Ads, Pinterest Ads și LinkedIn Ads. Din portofoliul Gun Media fac parte clienți precum: Cupio, Ferratum, VLAdiLA, Neakaisa, Leonidas, Divine Atelier, Tshirt-Factory etc.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Gun Media

La Gun Media ajutam businessuri sa scaleze folosind eficient instrumente de marketing online in sistem performance: livram strategii si gestionam campanii complexe de Google Ads, YouTube Ads, Social Media... vezi detalii »

Companii

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related