Europa FM a fost selectat și recunoscut ca Superbrand în România, în cadrul Programului Superbrands. În cei 21 de ani de existență, Europa FM a câștigat încrederea ascultătorilor, fiind construit pe o serie de principii etice solide, la baza cărora întotdeauna a stat informarea corectă. Cu un format ce îmbină perfect muzica de calitate, veche și nouă, dar și știrile obiective, echilibrate și imparțiale, Europa FM a demonstrat că un brand de succes se poate construi într-un mod responsabil.
“Suntem onorați că Europa FM a devenit un Superbrand. Este munca de ani buni a unei echipe valoroase și care își respectă profund meseria. Sperăm că toate valorile noastre - normalitate, echilibru, decență - au prins puternic în spațiul public românesc.
În ce mă privește, sunt bucuros că «România în Direct» a dat o voce tuturor oamenilor onești și cumpătați din România. De fapt, vocea lor este cea care construiește acest Superbrand în fiecare zi. Suntem mândri de această realizare și vă promitem că toate aceste lucruri vor fi neschimbate câtă vreme suntem aici!”, subliniază Cătălin Striblea, moderatorul emisiunilor „România în Direct” și „Deșteptarea României”.
Povestea Europa FM
"Viaţa se schimbă", acesta este anunţul care pregătea lansarea primului post de radio privat cu acoperire naţională. Pe 26 mai 2000, la ora 16:00, George Zafiu îşi deschidea microfonul şi rostea primele cuvinte pe frecvenţele postului de radio care avea să scrie istorie în presa românească: "Ascultaţi Europa FM. Este ora 16. Din acest moment suntem împreună! Viaţa s-a schimbat!", a fost anunţul făcut de George Zafiu, după care a urmat prima piesă difuzată de Europa FM: John Lennon - "Imagine". Pentru că oricine face un pas în FM îşi ia un angajament de durată, a doua piesă difuzată la Europa FM ar putea părea că nu a fost întâmplătoare: Holograf - "Ţi-am dat un inel". Mariajul dintre ascultători şi noul radio este trainic şi, mergând cu metafora mai departe, aşteptăm Nunta de Diamant.
Valorile Europa FM
Europa FM este o marcă înregistrată EUROPE DEVELOPPEMENT INTERNATIONAL-R SA. A avut parte de consultanţi şi specialişti internaţionali care au rescris modul în care era concepută o redacţie de ştiri din România.
În primul rând nu au existat "subiecte impuse", ci doar "principii jurnalistice". Ele au fost predate noii echipe, care venea cu o bogată experienţă în presă, dar într-o presă făcută româneşte, de multe ori grupată în jurul unor grupuri de interese. Aici nu a existat şi nu există decât un singur interes - "Europa FM să devină principala sursă radio de informare a românilor, să fie un post echidistant şi corect". Mai târziu, sloganul "ştirile care contează" a rezumat perfect principiul de bază al redacţiei.
Muzica Europa FM a fost gândită de la început să fie cea mai bună combinaţie de hituri vechi şi noi pentru un public adult, educat, care ştie să aprecieze calitatea. Pentru prima dată în istoria presei din România, Europa FM a introdus testarea tuturor pieselor pe care avea să le difuzeze.
Asta însemna că nu gusturile unui prezentator sau ale directorului muzical aveau să dicteze direcţia postului, ci ascultătorii. Studiile făcute riguros, după principii sociologice, ajută şi azi postul Europa FM să decidă ce anume să difuzeze şi cât de des.
Programele Europa FM, fie că sunt produse jurnalistice, fie că sunt emisiuni de divertisment, urmăresc să reflecte adevărul, să ofere o perspectivă completă și echilibrată asupra faptelor relatate, să aducă în prim plan subiecte de interes public și să trateze ascultătorii cu respect.
Drept urmare, imparțialitatea, acuratețea și corectitudinea sunt obiectivele cheie ale Europa FM.
Europa FM - Radioul care dă voce și putere ascultătorilor
Echipa Europa FM transmite în prezent un mesaj puternic, în care crede, și care a adus-o pe locul 1 în orașe, în rândul stațiilor private de radio: “Tu ești vocea care contează. Împreună suntem Europa FM!”.
Postul de radio oferă un spațiu tot mai generos ascultătorilor săi, astfel încât să se facă auziți și să simtă că sunt parte din familie.
Europa FM poate fi recepționat în FM, dar este ușor de ascultat din orice colț al lumii și online, pe www.europafm.ro. Europa FM este disponibil atât pe Android, cât și pe iOS și este primul post de radio din România cu o aplicație pentru Smart TV.
Europa FM se bazează în continuare pe o echipă pe jurnaliști și editorialiști cu experiență, printre care Cristian Tudor Popescu, Cătălin Tolontan, Adriana Nedelea, Tudor Mușat și Ioana Ene Dogioiu.
Totodată, postul de radio continuă campania pentru resetarea țării: „Deșteptarea României” abordează în mod concentrat câte o temă de interes general în fiecare lună, iar vinerea aduce decidenți sau persoane publice pentru o discuție în direct cu ascultătorii Europa FM, moderată de Cătălin Striblea.
Europa FM - cel mai mai ascultat radio privat în orașele din România
Peste 1.600.000 de ascultători sunt pe frecvențele Europa FM din întreaga țară, potrivit datelor celui mai recent Studiu de Audienţă Radio.
Fiecare zi începe cu ”Infomania”, doza concentrată de informații pregătite de Camelia Chenciu și Andrei Paleu. Este cea mai ascultată emisiune a unui radio privat, în mediul urban, de la 6.00 dimineața, având aproape 320.000 de ascultători la nivel național.
Matinalul realizat de Vlad Petreanu, George Zafiu şi Luca Pastia este lider absolut de audienţă în oraşele ţării, în fiecare dimineață, de la 7:00 la 10:00. Cu peste 1 milion de ascultători, ”Deşteptarea” este cel mai ascultat matinal al unei stații radio private la nivel național și cea mai mare cotă de piață (12,2%).
Cu cea mai mare cotă de piață (12,9%), emisiunea ”Europa Express”, realizată de Sorin Niculescu, îşi consolidează poziţia de lider absolut în urban, fiind cel mai ascultat program de radio privat în intervalul 10:00 – 13:00.
Știrile Europa FM sunt știrile care contează și asta se reflectă atât în premiile câștigate, în decursul timpului, de jurnaliștii Europa FM, dar și în audiența foarte bună a fiecărui buletin.
„România în direct ”, emisiunea interactivă realizată de Cătălin Striblea, este cea mai ascultată emisiune radio din România în intervalul 13.15 – 14.00. Peste 400.000 de ascultători sunt pe frecvențele Europa FM, ceea ce contribuie la cota de piață de 11,9% la nivel național.
”Drum cu prioritate”, cu Radu Constantinescu, are peste 850.000 de ascultători, zi de zi, fiind cea mai ascultată emisiune radio în orașele țării, în intervalul 14.00 - 18.00.
Ziua se încheie în ”Clubul de Seară”, care atrage pe frecvențele Europa FM peste 350.000 de ascultători seară de seară, cu aproape 100.000 mai mulți decât în anul precedent.
Finalul de săptămână este pentru ”Weekend cu Prietenii”, în care Mihai Dinu abordează diverse teme de actualitate, oferă întâlniri cu oameni speciali, dar și cea mai bună muzică de ieri și de azi. Emisiunea are 570.000 de ascultători la nivel național.
Europa FM – pe aceeași frecvență cu emoția ascultătorilor
Postul de radio Europa FM caută să echilibreze încărcătura emoțională acumulată în ultimul timp din cauza pandemiei cu mai multe discuții pozitive și să arate lucrurile bune din jurul nostru, dar și oamenii de milioane care-i pot inspira și pe alții. Așa s-a alăturat echipei Melania Medeleanu, care îndeamnă simplu: „Zi de Bine”.
Pentru că Europa FM crede în puterea educației, în fiecare seară de marți, profesorul „cool” Marcel Bartic - devenit celebru în mediul online - discută în direct cu ascultătorii Europa FM și invitații săi despre exemple de succes și soluții la problemele cronice ale educației românești.
Reportajele și interviurile radio au un loc aparte în „Lumea Europa FM”, emisiunea realizată de Iulia Verbancu, în fiecare duminică, de la ora 10:00. Pentru că perioada prin care trecem a determinat echipa Europa FM să fie mai atentă la emoțiile ascultătorilor și la modul în care mintea are nevoie să fie i ea înțeleasă mai bine, Paul Olteanu, realizatorul Mind Architect, cel mai ascultat podcast din România, este prezent săptămânal într-o serie de discuții deschise alături de Cătălin Striblea. Psihologul Gáspár György face echipă cu Mirela Retegan pentru Antrenorul Părinților, duminica, de la 11:00, abordând teme și oferind sfaturi nu doar pentru părinți.