[Marcom 2022] Simona Hancu: Fie că vorbim de portaluri digitale pentru interacțiuni 1:1, fie că vorbim de proiecte speciale în Fortnite sau Roblox, metaverse este aici “to grow”

[Marcom 2022] Simona Hancu: Fie că vorbim de portaluri digitale pentru interacțiuni 1:1, fie că vorbim de proiecte speciale în Fortnite sau Roblox, metaverse este aici “to grow”

2022 va aduce intersecții noi și surprinzătoare pentru tehnologie, artă și entertainment pe piața de comunicare, iar gamingul va fi unul din elementele centrale ale acestor simbioze, crede Simona Hancu, Co founder Pattern // Mind Treat Studios. Metaverse e aici să crească și să se dezvolte, transformând și influențând comunicarea companiilor și obiceiurile consumatorilor. 

Produsele virtuale vor deveni unelte de reprezentare a statutului social din metaverse, iar tot mai multe campanii non gaming vor fi lansate în platforme specializate precum Discord sau Twitch, spune Simona. 

Bilanțul din 2021 al agenției a constat, de altfel, în dezvoltarea mai multor proiecte digitale, de la platforme de joburi și campanii digitale colaborative până la aplicații AR pentru branduri și jocuri NFT. Despre ce urmează în 2022 și care sunt trendurile care dictează schimbările în piață, povestește mai multe Simona în rândurile de mai jos:

 

Cum ai intrat în 2022

Ca în orice început de an, optimistă și odihnită. După doi ani de pandemie în care am crescut, 2022 pare să fie un an în care stresul și efectele pandemiei se vor reduce, sper.

 

Ce te-a încântat în 2021, ce te-a bulversat, ce te-a enervat

Încântarea a venit cu siguranță din diversitatea și reușită proiectelor derulate în 2021 și faptul că am reușit să ne ținem de obiectivele propuse, chiar să le depășim.

Anul 2021 a fost cel mai greu dar și cel mai productiv an al agenției. Lipsa timpilor “morți” ne-a bulversat, a fost anul în care am lucrat la foc continuu și ne-am resimțit spre sfârșit de an cu toții în echipa.

 

Obiective 

Nu îmi propun rezoluții la început de an. Avem niște obiective de business desigur. Pentru Pattern Mindtreat Studios au fost 5 ani de creștere ceea ce a însemnat, în etape diferite: dezvoltare portofoliu clienți, extindere servicii, achiziția unui studio de development, dezvoltare portofoliu servicii core:  gaming și digital technologies, dezvoltare portofoliu clienți internaționali.

2022 este un an de dezvoltare a echipei cât și de consolidare a portofoliului de clienți din industria de gaming, în egala măsură și dezvoltarea de proiecte cu elemente de gaming pentru clienți din FMCG / tech.

De 5 ani de când existăm, am dezvoltat proiecte interesante pentru diferiți clienți internaționali din industria de gaming, începând cu trailer CGI (MACHINE ZONE), site-uri de prezentare sau trailere pentru diferite starts ups din industrie, campanii de user acquisition pentru o serie de jocuri locale sau internaționale, strategie de conținut pentru social media și campanii de lansare ( RIOT), jocuri pentru evenimente aniversare (CARREFOUR) sau jocuri web based AR pentru produse bancare ( George BCR), jocuri crypto (SYNCITY, BREAKTHECODE), jocuri HTML5, etc. În prezent avem capabilități in house de a livra servicii one stop pentru industria de gaming, incluzând 3DArt.

Totodată, consolidarea businessului în zona serviciilor de digital technologies rămâne o prioritate, ca și în 2020.

 

Schimbări

Ne propunem să renunțam la acele servicii care nu acoperă zona noastră core (digital technologies & gaming)  dar ne consuma resursele. Am început acest proces din 2021. Ne dorim clienți alături de care să derulăm proiecte pe termen lung sau proiecte unice din aceasta categorie. Nu mai dorim să ne fragmentam resursele pentru mai multe proiecte mici, ci mai degrabă să le dedicam timpul și creativitatea în proiecte care ne reprezintă poziționarea.

 

Piața de comunicare în 2021

Dacă anul 2020 a fost anul în care majoritatea agențiilor au pivotat către sfera digitalului, 2021 a fost anul în care jocurile și NFT urile și-au făcut timid apariția în câteva proiecte locale și asta ne-a bucurat, fiindcă este zona noastră de “play”.

În rest, observam cum din ce în ce mai mulți clienți vor să fie în trend cu noutățile din piață și în acest sens par mai dispuși în a-și asuma riscuri și a testa un MVP / proiecte alături de agenție.

 

Factorii care au influențat cel mai dramatic piața

În continuare pandemia și schimbările obiceiurilor de cumpărare cauzate de ea au determinat apariția a noi produse sau fuziunea altora.

Am observat e explozie a podcasturilor care nu cred că se reflectă în consum și o continuare a proiectelor de tip owned video content, unele din ele foarte reușite în 2021 și câteva lansări cu elemente de joc sau NFTs.

 

Previziuni 

Spre deosebire de ultimii doi ani, cred că 2022 va fi un an mai bun, pe fondul așteptării de a ieși din pandemie definitiv și mai puține riscuri de ambele părți, client/agenție.

 

Trenduri

Fie că vorbim de portaluri digitale pentru interacțiuni 1:1 ( AR / VR), fie că vorbim de proiecte speciale în Fortnite sau Roblox, metaverse este aici “to grow”.

Tehnologia și arta în 2022 vor fi conectate mai mult că niciodată, iar elementul de playfulness va fi un conductor care nu va lipsi din majoritatea campaniilor, fie că vorbim de jocuri sau fie că vorbim de un simplu parallax scroll într-un site de prezentare.

Produsele virtuale vor deveni unelte de reprezentare a statutului social din metaverse, iar tot mai multe campanii non gaming vor fi lansate în platforme specializate precum Discord sau Twitch.

 

Zone noi de explorare

Crearea de produse de tip AI sau cu elemente de AI care să testeze și să funcționeze că un fel de arbitru sau mentor în spațiul virtual.

Folosirea sunetului ca element diferentiator într-o campanie, dincolo de (deja) clasicele proiecte cu ASMR. Sunet personalizat în funcție de experiență, de pilda, într un virtual shop.

Ideea de sănătate & imunitate nu doar la nivel de prevenție și protecție, dar ca element esențial prezent în toate aspectele vieții. Pornind de la nevoia tuturor, în acest context (ideal) postpandemic, de sănătate fizica și emoțională, cred că vor apărea atât spații digitale și offline cât și produse noi.

 

Bilanț 2021

Că am putut dezvolta proiectele pe care ni le am dorit, 2021 a fost cel mai bun an Pattern cu o creștere de 100% a cifrei de afaceri.

Volumul de muncă a fost foarte ridicat și lipsa timpilor morți ne a afectat. Anul acest ne dorim să dezvoltam echipa și să separăm procesele operaționale de cele funcționale pentru a nu repeta greșelile din 2021.

 

Proiecte speciale

Lansarea platformei de joburi www.lucrezdinnou.ro, un proiect drag noua la care am colaborat cu multa dedicație alături de echipa din ONG ul Social Incubator și Coca Cola.

Lansarea serialului ARCANE în România printr-o campanie digitală la care am cooptat mai mulți artiști, campanie susținută de outdoor (RIOT).

Producția și lansarea cântecului “CrazyValorant”cu artiștii Killafonic și Roxen pentru jocul VALORANT (RIOT).

Dezvoltarea unui joc web based AR pentru aplicația George de la BCR. 

Și oportunitatea de a lucra la lansarea  jocului crypto NFT syn.city care are o comunitate de +500k useri pe Discord și peste 8000 NFT uri vândute în primele 18 minute de la lansare.

 

Campanii care ți-au atras atenția 

Preferatul meu a fost Hornbach “Este făcut pentru tine!”, cât și proiectul Carrefour owned video content “Poftim știință!”.

 

Cea mai mișto carte de specialitate pe care ai citit-o în 2021

Pricing Creativity, Blair Enns.

 

Ce ai învățat cel mai important în 2021

Că trebuie să mai iau și pauze.

 

Inspirațional pentru 2022

“Think off center” (George Carlin).

 

2022 SIGUR va fi anul

revenirilor :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Campanii

Sectiune



Branded


Related