În februarie, agenția de digital marketing, Gun Media, aniversează 9 ani. Cu această ocazie, Robert Trandafir (unul din cei trei co-fondatori), povestește în acest articol despre începuturi, schimbări, despre oameni și cum s-a adaptat agenția la noile trenduri în digital marketing.
Începuturi
Totul a început în 2013 cu Ana și Florin. Agenția se numea Hotspot Online și se focusa pe campanii de Google Ads. Eu începusem o altă mică agenție de SEO și content. În 2017, pornind de la o frază care mi-a rămas în minte „decât singur pe o nucă, mai bine mai mulți pe un pepene”, s-au aliniat planurile și am fuzionat, păstrând brandul Gun. Am început astfel să oferim o paletă variată de servicii precum PPC, Social Media și SEO.
De unde Gun.ro?
Mi-ar plăcea să spun că a venit ca urmare a unei strategii de branding, dar adevărul e că gun.ro m-a găsit pe mine. Dețineam acest domeniu de mult timp de la un prieten. Îl cumpărasem cu gândul de a avea un nume de domeniu scurt, din 3 litere, care la un moment dat să poată fi util unui brand. A derivat ușor în Gun Media însoțit de primul slogan „Țintim doar performanța”. Mi s-a părut că se potrivește unei agenții de performance.
Acum lucrurile s-au schimbat. Ne-am adaptat trendurilor și am început să țintim și mai sus, motto-ul nostru fiind “One stop pentru serviciile de digital marketing”. A venit natural din dorința de a oferi clienților noștri o paletă mult mai largă de servicii: de la strategie de digital marketing, la audit, campanii performante de PPC, content marketing, email marketing, grafică și SEO.
Dinamica anilor
Având în spate istoricul, portofoliul nostru era format în mare parte din clienți care își doreau campanii de Google Ads, urmați de SEO și Social Media. În timp, am crescut și zona de Social Media destul de mult. Ne amintim și acum procesul de învățare, curiozitatea și bucuria de fiecare dată când campaniile de Facebook sau Instagram aduceau rezultate din ce în ce mai bune sau când se descoperea o funcționalitate nouă.
Mare parte din lucrurile pe care le știm acum la nivel de agenție le-am învățat intern, însă am rămas deschiși și la traininguri și cursuri externe care să ajute colegii de la Gun să pună informația cap la cap și să evolueze. Odată cu ei, a crescut și agenția.
Ultimii ani au fost destul de intenși, cu foarte multe schimbări atât la nivel de echipă cât și la nivel de proceduri. Am lucrat la dezvoltarea unei metode de lucru comune și am pus mare preț pe trainingurile interne astfel încât toți specialiștii să beneficieze de aceleași cunoștințe și bune practici. În plus, ne-am dorit ca toți clienții să se bucure de metodologiile care și-au dovedit eficiența în timp în promovare.
Cred că una dintre cele mai mari schimbări a fost să renunțăm la splitul pe departamente de Google Ads și Social Media și să le uniformizăm. Astăzi, avem departamente mixte în care specialiștii pot gestiona atât campanii de Google Ads cât și Social Media, într-o abordare integrată.
În 2021 am lansat cea mai mare campanie de angajare pe care am desfășurat-o vreodată la Gun: angajam 6 specialiști. Am reușit astfel ca în toamna anului trecut să ne dublăm echipa (cu excepția noastră, a co-fondatorilor). Recent am pornit procesul de recrutare pentru director departament SEO.
Tot anul trecut am creat un departament de content dedicat, ca prim pas al dorinței noastre de a deveni o agenție One Stop pentru servicii de marketing online.
Ne place să petrecem împreună timpul și în afara biroului, așa că, am zis de fiecare dată “DA” serilor de boardgames și ieșirilor în oraș. Într-adevăr a fost mai greu în pandemie, însă facem tot ce putem să ne cunoaștem mai bine și să aflăm mai multe lucruri unii despre alții și dincolo de job.
În cei 9 ani de Gun am învățat că e important:
- să lucrezi cu oameni cu care într-adevăr rezonezi
- să îți dorești să crești, să nu îți pui piedici
- să share-uiești din cunoștințele tale, fiindcă vor fi momente în care vei avea nevoie ca și tu să înveți de la ceilalți
- să lucrezi în echipă. Chiar dacă sună clișeic, reușitele cele mai mari se obțin împreună, atunci când toți contribuim, dezbatem și alegem cele mai bune idei
- să întrebi și să ceri ajutorul
- să fii sincer cu ceilalți și să spui ce îți dorești să faci sau cum vrei să te dezvolți
- să fii autonom și să nu îți fie frică să iei decizii
- să lucrezi ca și cum ai face-o pentru tine și să faci lucrurile așa cum le-ai face pentru tine
- să zâmbești mai mult și să te bucuri de timpul petrecut cu oamenii dragi
În februarie ne declarăm dragostea pentru marketing
Anul acesta ne-am propus să facem lucrurile altfel și ne-am dorit să aducem laolaltă în februarie iubirea și marketingul. Astfel, am lansat o campanie specială #deceiubimmarketingul în care fiecare povestim despre ce ne atrage zi de zi la acest domeniu. Sincer, deși inițial părea floare la ureche, trebuie să recunosc că e dificil la început să ai cuvintele la tine în fața camerei. Totuși, a fost o experiență frumoasă pe care cu siguranță o vom repeta.
Ne-am dorit ca mesajul nostru să ajungă la cât mai mulți oameni care să ne împărtășească “de ce-ul” lor. Practic, îndemnăm și alți specialiști din industrie să ne împărtășească poveștile acestora:
Avem încredere că o astfel de campanie poate ajuta și alte persoane să devină interesate de domeniu și să vadă oportunitățile pe care le oferă.
Despre săptămâna Gun
Ne-am dorit ca oamenii sa ne cunoască mai bine, sa vadă care este atmosfera din cadrul echipei și ce oportunități de dezvoltare oferim. Astfel, odată cu aniversarea celor 9 ani, am pregătit și o serie de filmulețe în care povestim mai multe despre ce înseamnă Gun Media și cum s-a dezvoltat fiecare membru. Videourile se vor regăsi pe pagina noastră de Facebook începand cu săptămâna 14-20 februarie.
Gun Media este agenție parteneră Google din 2013, iar în 2022 s-a clasat în top 3% parteneri Google în România. Din 2020 a devenit și Facebook Marketing Partner. Serviciile de promovare oferite acoperă o gamă variată: de la audit, la strategie de promovare online, content writing, email marketing, creație grafică, SEO și campanii de performance marketing prin Google Ads, Youtube Ads, Facebook & Instagram Ads, Tik Tok Ads, Pinterest Ads și LinkedIn Ads. Din portofoliul Gun Media fac parte clienți precum: Cupio, Ferratum, VLAdiLA, Neakaisa, Leonidas, Divine Atelier, T-shirt Factory etc.