Logane, tu nu esti patriot, ma!

Imi fac munca pana la capat.

Insa cu un mic background semnificativ si mai ales introductiv
La un material scris in alta parte despre reclamele pe care si le-a turnat Logan peste tot pe unde se exporta am primit cele mai romanesti cu putinta feedback-uri pe site-ul publicatiei cu pricina. Sa detaliem. Doua zile i-am tracasat pe comunicatorii de la Mioveni sa ma ajute si pe mine in vreun fel, de la ei sau de la Paris, unde se tin mai nou fraiele Dacia, cu o situatie a ceea ce ruleaza in materie de reclame in cele 42 de tari (op. cit.) in care se exporta. Si nu, nu mi-au dat totul mura in gura, si nu, nu m-au umplut de Logane pe mine si pe familia mea cand le-am prezentat ideea de material. Am dedus pur si simplu cuminte ca le este peste mana sa tina in frau toti concesionarii din Ougadougou, asa ca am pus mana si am dat intr-o veselie telefoane. In ordinea in care va place: Moldova, Serbia, Croatia, Slovenia, Bulgaria, Polonia, Turcia plus alte etcuri europene. Dar nu mai putin adevarat este ca am vorbit intr-o franceza perfect corecta si inteligibila cand m-am adresat in Senegal, Madagascar, Camerun, Congo sau Maroc. Si-au iesit doua pagini, ale mele si ale unei colege, documentate si citite. Si nu, n-am primit bujii, eleroane sau ce se mai poate primi de la Pitesti. Mi-au trimis un mail in care-si manifestau incantarea, fara attachment cu cec in alb, fara bujii, dupa cum spuneam. Astept cel mult la modul cuminte un bradut parfumat de pus la oglinda, de Craciun, daca se poate, si intre timp dau mai jos prilej de noi speculatii.

Comunicare la firul ierbii
Fapt pentru care despre spotul romanesc cu ce se metamorfozeaza la noul Logan Prestige scriu cu mare speranta in suflet. Cum comunicam cu bani putini un upgrade pe care l-am facut modelului anterior, fara sa fim nevoiti sa mergem prin tari straine in cautare de peisaje reprezentative? Agentia si-a tras aer in piept cat pentru o jumatate de minut de spot si a concentrat bine tot ce avea de spus in numele brandului: interior schimbat, culori noi, nou si motorul, care dezvolta 105 CP si alte detalii despre care scriu revistele de specialitate si nu cei care asteapta rabdatori bradutul parfumat. Logan a devenit un brand consistent, comunicarea se face mai subtil, la firul ierbii, nu suntem loviti din prima cu elementele de identitate in toata intregimea lor. Ni se sugereaza clientul, cu juma' de sigla din care se vede doar partea de jos, fara nota "Dacia", se insista pe cateva elemente de design pe care cunoscatorii musai ca le atribuie din prima Loganului, se trecea abia apoi in mare fuga prin fata, unde se poate citi abia dupa secunde bune inscriptia marcii. Iar masina, in toata intregimea ei, o aveam abia catre sfarsit, pentru ca nici nu mai e nevoie sa o servim dintru inceput.

Mai notam in mare fuga metafora buna a junglei: cameleonismul (culoarea trecuta din albastru in gri, notele tehnice vechi de pe portbagaj inghitite de dele noi, volanul din plastic capitonat intre timp cu piele) si jocul pradator - prada (ragetul facut pe noul rosu al gradatiei de la acele indicatoare de viteza, respectiv dinamica ce duce cu gandul la tarcoalele date unei prazi prin modul in care camera de filmat se roteste cu viteza in jurul automobilului).

Creatia ca o munca de negru
Graffitti BBDO, agentia care vorbeste din spatele Loganului, se vede ca a invatat limbi straine destul de bine. I s-a spus sa glasuiasca nu doar pentru Romania, nu in umor hatru, asadar, nu despre oameni care dau cu tarnacoape in reteaua de electricitate din Rahova si conduc apoi una dintre cele mai ieftine masini de pe piata la ora actuala, in aceleasi haine in care au sapat si groapa. Logan e inca perceputa afara doar ca masina low cost, pentru magrebini (Marocul a facut-o autoturismul natiei), pentru cei care n-au inca sau nu mai au pur si simplu bani pentru un Megane, iar Graffitti trebuie sa li se adreseze din Romania celor de afara care le achizitioneaza campania de comunicare in alte coordonate, care sa atenueze perceptiile si sa impinga in fata si alte atuuri. Asta se chinuie sa faca Graffitti. Ce decide insa fiecare concesioar in parte sa faca cu Loganul ca sa-l dea spre folosire poporului sau asta trebuie vazut in urma telefoanelor date in Ougadougou. Alo, Mioveniul, livrati, domnule, bradutul ala?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related