Cartea de faţă examinează motivele pentru care popularitatea joacă un rol atât de important în dezvoltarea noastră, influenţându-ne fericirea și succesul pe termen lung. În multe aspecte ale vieţii, aceste vechi dinamici ale copilăriei și adolescenţei continuă să se manifeste în fiecare întâlnire de afaceri, în reuniunile sociale, în relaţiile personale și chiar în felul în care ne creștem copiii. Popularitatea ne afectează până și ADN-ul, sănătatea și mortalitatea în moduri fascinante, la care nu ne-am gândit până acum. Cercetările sugerează că gradul de popularitate de care ne-am bucurat în primii ani de viaţă prezice, mai mult decât inteligenţa din copilărie, cât de fericiţi și prosperi vom fi la maturitate.
Însă oamenii populari în modul convenţional nu sunt cei care au cel mai mare succes în viaţă, din simplul motiv că există mai mult decât un singur tip de popularitate – și mulţi dintre noi încă tânjesc după cel potrivit. În copilărie, ne străduim să fim agreabili, ceea ce ne poate aduce beneficii reale nu doar pe terenul de joacă, ci pe tot parcursul vieţii. În schimb, în adolescenţă iese la iveală o nouă formă de popularitate și, brusc, începem să ne pese de status, putere, influenţă și notorietate – iar cercetările arată că acest tip de popularitate ne face mai mult rău decât ne închipuim.
Aţi fost populari în copilărie? Cu siguranţă aveţi un răspuns la această întrebare, însă Mitch Prinstein ar vrea să aveţi două: statutul este ceva, iar atractivitatea cu totul altceva. Originile ambelor tipuri de popularitate constituie subiectul acestei cărţi deosibit de fascinante și extraordinar de bine scrise. Am citit-o din scoarţă-n scoarţă și am aflat tot atâtea lucruri despre știinţă pe câte am aflat despre mine însămi.
Angela Duckworth, autoarea bestsellerului Grit: Puterea pasiunii și a perseverenţei
Se pare că popularitatea înseamnă mai mult decât statut. Această carte nu numai că mi-a captat atenţia, ci m-a ajutat și să înţeleg de ce nu am fost cool când eram puști, de ce nu sunt nici acum și de ce nu ar trebui să-mi pese.
Adam Grant, autor al bestsellerurilor Originalii și A da și a lua
Acordăm prea multă importanţă popularităţii? Poate că nu, mai ales dacă suntem în căutarea tipului potrivit de popularitate. În fascinanta carte a lui Mitch Prinstein, veţi afla despre beneficiile și capcanele de a fi populari și despre cum să puneţi popularitatea la treabă în favoarea voastră, în afaceri și în viaţa personală.
Daniel H. Pink, autorul bestsellerurilor A vinde e omenește și Drive
Dr. Mitch Prinstein este certificat în psihologia clinică a copilului și adolescentului. Este profesor de psihologie și neuroștiinţe și director al catedrei de Psihologie Clinică a Universităţii Carolina de Nord din Chapel Hill. Cercetările sale au fost prezentate în New York Times, Wall Street Journal, Los Angeles Times, CNN, U.S. News & World Report și Time.
Video: Autorul despre carte
Cartea a apărut în România la Editura Publica.
Info:
Titlul original: Popular: The Power of Likability in a Status-Obsessed World
Ediția I 2018, paperback
Traducător: Iulia Bertea
Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
288 pagini
ISBN: 978-606-722-308-8