Oamenii ranesc oameni. Si tarile ranesc tari. Acum un an de zile, America, prin reprezentantul ei Will Ferrell, se lua de Norvegia, pentru ca era scandinavii erau lideri pe piata masinilor electrice. Si se lua in stil mare, cu umor si agresivitate. Campania venea din partea General Motors si primea un raspuns imediat de la Audi - cu umor scandinav, pasiv-agresiv. Deci si brandurile ranesc branduri. Ok, toata lumea raneste pe toata lumea, important e ca branza devine mai buna cu timpul. Serios, o spune un norvegian bland, undeva pe malul apelor din centrul capitalei.
Cand Will Ferrell a suparat o tara intreaga, l-a suparat si pe norvegianul bland. Cu un an in urma, lui i se putea spune simplu norvegianul suparat – se vede si din tonul lui, cand isi aminteste; ah, Will. Partea buna e ca si sentimentele devin mai bune cu timpul. Cu un simplu ‘anyway’, norvegianul uita de tot si ii transmite americanului ca l-a iertat.
Spotul apartine Morgenstern, pentru Eldorado:
Pentru cei care nu isi amintesc, iata campaniile de acum un an: cu mult ego, multa pizza si somon.
Totul a inceput asa:
Apoi a urmat calatoria in Finlanda sau Suedia, oricum, nu in Norvegia:
Iar raspunsul brandurilor n-a intarziat sa apara:
Pana si prim-ministrul Norvegiei, la acea data, a reactionat: