Social Shopping - comunitati on-line pe care te poti baza

Iti schimbi din timp in timp telefonul mobil. Apare ceva nou care iti atrage atentia. Un produs pe care ti-l doresti. Se intampla sa nu stii nimic despre el. Adica stii doar ce iti spune producatorul. Si nu il vei crede in totalitate, nu? Din aceasta neincredere apare si nevoia unei abordari diferite. Asa s-a nascut conceptul de social shopping. Urmeaza sa dai banii pe un produs - de ce nu ai afla de la oameni ca tine mai multe despre el?

Bine ai venit in social shop-ul nostru!
Cum au evoluat lucrurile pana aici? Pe langa neincrederea pe care, in mod explicabil, o ai intr-un produs nou, curentul social shopping a prins si datorita relatiei tot mai tensionate pe care o ai cu timpul personal. In mod normal, ca sa iti permiti lucrurile dorite, muncesti. Bun. Esti la munca, castigi suficient, dar nu mai ai timp sa cauti si sa compari. Deci sa decizi in cunostinta de cauza. Acestei situatii au raspuns milioane de site-uri de shopping on-line. Nume mari ne vin in gand cand spunem on-line shopping. Ele iti permit sa cumperi rapid, prin diferite metode de plata, produsele dorite. Pe site-urile cu pricina poti sa compari produse si chiar sa vezi imagini si prezentari cu produsul dorit. Si, chiar daca unele site-uri afiseaza si comentariile utilizatorilor, tot produsul ramane capitanul afacerii lor.

Privita printr-un cub de gheata, solutia e simpla: trebuie sa suplinim cumva aceasta lipsa de timp.

Site-uri ca www.thisnext.com, www.crowdstorm.com si www.yub.com pun insa in prim-plan vocea consumatorului, nu produsul. Astfel, cauti un produs si afli experientele celor care il au deja sau care l-au avut. Stii inainte de a-l cumpara la ce sa te astepti. Si daca te-ai hotarat, nu trebuie decat sa apesi un buton din pagina respectiva. O plimbare pe site-urile de mai sus creste nivelul de adrenalina al oricarui shopping addict - sau te face sa devii unul, si inca repede. Produse si brand-uri de care n-ai auzit, dar pe care le descoperi cu un frison, iti starnesc interesul pe loc. S-ar putea chiar sa-ti cumperi o rochie stil kinono Kara Janx, o carte despre fonturi, "Handwritten", un mouse Logitech fara fir sau tapet 3D de la target.com. De la mobilier la bijuterii si tricouri, este incredibil ce recomandari gasesti pe aceste site-uri. Si, daca vrei sa recomanzi tu insuti ceva, e foarte simplu.
Dar social shopping-ul ajunge chiar mai departe prin yub.com, pentru ca esti rasplatit pentru recomandarile facute. Daca un prieten ti-a oferit exact detaliul necesar pentru a cumpara un produs, va asteapta pe amandoi un discount!

De ce sa investesti intr-un social shop?
Ai putea insa nu doar participa cu recomandari pe astfel de site-uri - poti crea unul. O astfel de afacere (pentru ca este o afacere) nu necesita investitii majore si, din evolutia pietei de on-line shopping din Romania, se pare ca ne indreptam si noi in directia asta. Magazinele on-line trebuie doar sa creeze posibilitatea de comunicare intre cumparatori, sa puna parerile lor pe primul loc. Chiar daca nu o vor face, acestia se muta incet-incet catre blog-uri. Dar pe blog nu au link catre produsele tale. Si e pacat, nu?

Vrei sa iti faci o astfel de afacere, dar s-ar putea sa stai mult si bine cu business planul in fata, explicand firmei de web design pe care ai angajat-o ca vrei un site care sa prezinte in principal parerile clientilor si nu produsul. S-ar putea sa te ia de fraier - de ce ai da banii ca sa expui pareri si nu produse? Dar e limpede: pentru ca social buzz-ul recunoscut in prezent de companiile mari genereaza vanzari (vezi blog-urile de companie). Pentru ca produsul tau este si el acolo, dar va fi vorbit de bine de un strain - cineva care nu are nimic de castigat, ci doar face un bine celorlalti.

Acum, cativa dintre voi se si gandesc: "si daca intru eu pe site si imi ridic in slavi produsul meu?". Relax. S-a mai facut si a dus la esecul respectivei afaceri. Pentru ca oamenii care intra sa afle lucruri despre produsul tau sunt mai multi si verifica din mai multe surse. Pe langa faptul ca sunt multi, sunt curiosi si inteligenti. Asa ca, mai bine investesti intr-o imagine de companie care sa fie comunicata prin mai multe canale - inclusiv printr-un astfel de social shop prietenos, dar aplicand o transparenta totala fata de produsele pe care le vinzi.

Cei care intra pe site-urile de tipul acesta au de castigat, pe langa sentimentul ca au ajutat pe cineva, un lucru mult dorit: produsul cautat. Sau, ca in cazul membrilor yub.com, si un discount. Suficient cat sa ii faca sa iti viziteze cat mai des magazinul on-line si, de ce nu, sa cumpere tot de aici si in viitor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related