[Marcom 2022] Magda Oltean: În Elveția, clienții au fost mult mai atenți cu campaniile pe care le aprobă, pe când în România pare că își doreau campanii mai îndrăznețe

[Marcom 2022] Magda Oltean: În Elveția, clienții au fost mult mai atenți cu campaniile pe care le aprobă, pe când în România pare că își doreau campanii mai îndrăznețe

Mulți au învățat înfinitele tipuri de răbdare în pandemie. Dar Magda Oltean, Co-founder Minthical, crede că răbdarea e pentru vremuri trecute. Acum e timpul pentru gândire rapidă și reacție pe măsură. Daca 2020 a fost groaznic, iar 2021 cumplit, 2022 se întrevede mai pozitiv. Sau cel puțin eu așa speră Magda, care a început anul cu planuri ambițioase: 

Ne dorim o schimbare în portofoliul de clienți, în felul în care abordăm proiectele primite, precum și în modul de operare Minthical, atât în Elveția, cât și în România. Vom continua să ne extindem pe ambele piețe, focusul rămânând Elveția. Ne dorim foarte mult să ne certificăm BCorp. 

Anul acesta, focusul va fi pe digitalizare prin campanii multi-channel, pe creștere și eficiență, spune Magda. Care sunt trendurile care influențează piața, explică ea în rândurile de mai jos:

 

Cum intri în 2022 față de 2021

Cu mult optimism, cu toate că anul 2021 a fost extrem de instabil și greu. Probabil ar trebui să pornesc în noul an cu prudență, însă există foarte multe planuri și proiecte în curs, care îmi dau imbold și dorință să schimb traiectoria deficitară cu care am încheiat anul.

 

Ce te-a încântat în 2021, ce te-a bulversat, ce te-a enervat

M-a enervat incertitudinea în care am trăit și m-a bulversat pe alocuri, însă mi-a plăcut ce am descoperit despre mine și echipă în toată această perioadă. Am devenit mai vulnerabili, și astfel ne-am format mai puternic ca și echipă. Am trecut prin multe evenimente personale, dar cei care am rămas (pentru că am fost nevoiți să ajustăm numărul celor din echipă de câteva ori cu foarte mare tristețe) suntem mai investiți, mai prezenți și vom fi mai buni în ceea ce facem sunt sigură.

 

Cum stai cu rezoluțiile

Cred că anul acesta, mai mult ca oricând, mi-am făcut câteva rezoluții, atât personale cât și din punct de vedere profesional. Încheind anul cu o situație destul de precară, am hotărât să pun pe listă dorințele legate de agenție și de drumul pe care dorim să îl deschidem pentru Minthical în 2022. Astfel reușesc mai ușor să le ating. Am încercat să le conturez cât mai concret și să le împart în două categorii, în funcție de durată. În 2021 am lăsat puțin lucrurile să curgă de la sine, focusul meu fiind pe zona personală la început de an, pentru a mă obișnui cu noul rol, acela de mamă.

 

Planuri & obiective

Pe lângă diversele proiecte pe care dorim să le lucrăm puțin diferit și flow-ul de muncă pe care dorim să îl schimbăm în acest an, dorința noastră cea mai mare este să devenim agenție certificată BCorp, pentru care am și aplicat luna aceasta. Am pornit pe un drum în care ne propunem să devenim o agenție cu simț de răspundere față de natură și față de persoanele care ne înconjoară. De la începuturile noastre am oferit o mare parte din timpul nostru activităților probono pentru câteva asociații din Elveția și România în care credem și cu care lucrăm à la longue aproape de când am început. Dorim să avem un impact mai mare spre o viață mai sustenabilă, atât noi ca și agenție, cât și prin prisma proiectelor pe care le lucrăm de acum.

 

Schimbări

Așa cum am menționat mai sus, ne dorim o schimbare în portofoliul de clienți, în felul în care abordăm proiectele primite, precum și în modul de operare Minthical, atât în Elveția, cât și în România. Vom continua să ne extindem pe ambele piețe, focusul rămânând Elveția. Ne dorim foarte mult să ne certificăm BCorp. Pe lângă stabilitatea financiară pe care ne-o dorim în acest an după această perioadă nebună, avem în plan să ne extindem către o industrie cu totul nouă pentru mine și Dan, partenerul meu.

Anul acesta ne vom focusa pe noi ca agenție și ca oameni, vom face un purging atât personal cât și profesional. Dacă am învățat ceva în ultimii doi ani, a fost să trăim mai prezenți și să ne focusăm pe ce contează pentru noi cu adevărat. Sună a cliché, dar pentru prima dată, it hits home and it makes sense to us.

 

Piața de comunicare în 2021

S-au intensificat eforturile de comunicare, pe zona de Instagram si e-commerce. Mai mult decât în perioada din anul 2020 de după lockdown. Însă au apărut și multe business-uri superficiale care își doresc să vândă rapid și nu se axează neapărat pe calitate.

 

Previziuni

Piața își urmează creșterea în zona digitală, dar cu un și mai puternic accent pe sănătate și durabilitate. Văd eforturi în acest sens din partea business-urilor și tind să cred că se vor face cu simț de răspundere. Vor exista și multe planuri de redresare pentru business-uri după acești doi ani. Daca 2020 a fost groaznic, 2021 cumplit, 2022 se întrevede mai pozitiv (sau cel puțin eu așa sper).

 

Trenduri

Tehnologia continuă să se afirme. Business-urile vor fi nevoit să adopte tehnologii noi și să se organizeze rapid la condițiile mereu schimbătoare. Focusul va fi pe digitalizare prin campanii multi-channel, pe creștere și eficiență. Ceea ce înseamnă mult focus în campanii care să engage, cu accent pe bunăstare (wellbeing) și pe a asculta consumatorii.

 

Să rămână în 2021

Endless scrolling and irrelevant illustrations on websites.

 

Bilanț

A fost un an destul de fluctuant, cu luni foarte pline, dar și cu luni mai goale. Am pierdut mai multe pitch-uri decât am câștigat. Problematic a fost și că au fost înghețate o parte din bugetele pe care le aveam recurente cu clienții fideli. Însă spre final de an lucrurile au început să își revină la forma inițială. Părțile cele mai rele au fost receptivitatea clienților în ceea ce privește aprobarea diverselor bugete, precum și curajul lor de a îndrăzni să ducă la bun sfârșit campanii mai îndrăznețe.

O diferență majoră între cele doua țări a fost că în Elveția clienții au fost mult mai atenți cu campaniile pe care le aprobă și cu bugetele, pe când în România pare ca au deblocat din bugete și își doreau campanii mai multe și mai îndrăznețe.

 

Proiecte speciale 

Campania #ÎmiDaiVoie pentru Organizația Umanitară Concordia la care am fost și premiați cu Silver la Romanian PR Award, a rămas proiectul care ne-a plăcut cel mai mult anul trecut. A fost un proiect pro-bono în care am investit foarte mult. Credem că educația are un impact foarte mare asupra lumii din jurul nostru. Copiii din medii defavorizate ar trebui să aibă și ei acces la educație! Ei sunt următoarea generație și trebuie să-i sprijinim ca să putem schimba ceva.

 

Campanii care ți-au atras atenția în 2021

Ca să continuăm cu tema Covid și efectele sale, ne uităm spre campania de promovare turistica a Elveției cu Federer și De Niro. Și în UK o campanie cool Guiness  

 

Ce ai învățat cel mai important în 2021

Răbdarea e o virtute ... a altor timpuri :) în 2021 you need to think fast, act fast and be the best. Dar împreună. 2022 e și mai și.

 

Inspirațional pentru 2022

Bring it on, 2022!

Insta

2022 SIGUR va fi anul

Tigrului :)  deci al schimbărilor (rapide).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related