InternetCorp lansează Green Start-Up, publicație destinată sustenabilității și dezvoltării durabile a afacerilor din România și Europa. Green Start-Up este un proiect bilingv, unic pe piața din România, ce va aborda teme precum ESG, mobilitate, energie și mediu dintr-o perspectivă antreprenorială.
În contextul în care companiile din întreaga lume acordă o importanță din ce în ce mai mare sustenabilității, iar investitorii iau în calcul indicatorii non-financiari ce țin de mediu, responsabilitate socială și guvernanță corporativă (ESG), InternetCorp lansează platforma Green Start-Up, un site media bilingv, cu articole în limbile română și engleză, ce va aduce cititorilor din zona de business informații esențiale despre ultimele practici ce țin de sustenabilitate.
Green Start-Up este mai mult decât un proiect editorial nou, este un manifest al start-up.ro și InternetCorp de a susține afacerile verzi și responsabile din România și Europa. Este o mișcare ce se aliniază viziunii de a dezvolta proiecte sustenabile care să fie bazate pe cele mai noi inovații tehnologice și procese de management.
49% din investitorii de la nivel global spun că ar putea să renunțe la investițiile în companiile care nu au suficiente inițiative de mediu, sociale sau de guvernanță corporativă. Green Start-Up vrea să funcționeze ca un ghid de bune practici pentru business-uri mari sau mici, adunând în același loc cele mai de impact inițiative ale companiilor europene și inovațiile care transformă planeta într-un loc mai bun.
Green Start-Up este un proiect dezvoltat de start-up.ro, publicație de referință în domeniul antreprenorial. Site-ul va putea fi accesat în limba română pe https://green.start-up.ro/ și direct în limba engleză pe greenstartup.tech/. Proiectul este parte integrantă din inițiativele generale de susținere a sustenabilității din cadrul grupului pan-european Primavera Digital Group, unic acționar al InternetCorp.
Proiectul este lansat cu sprijinul Băncii Comerciale Române, partener principal al publicației pentru anul 2022, dar și partener recunoscut al afacerilor și antreprenorilor care construiesc un viitor mai bun.
Octavian Palade, Content Strategy Manager InternetCorp, declară:
”Inițiativa din spatele Green Start-Up a venit atât din dorința noastră de a sprijini business-urile verzi și corecte, cât și din nevoia antreprenorilor de a fi la curent cu tehnologiile sustenabile, cu practicile responsabile. Pandemia a accentuat atenția pe care o acordăm problemelor de mediu și nevoilor sociale și, cu toate că se vorbește din ce în ce mai mult despre sustenabilitate și responsabilitate, noi suntem de părere că încă nu se vorbește suficient și că, în mod clar, nu se acționează suficient. Iar informațiile relevante și popularizarea exemplelor demne de urmat pot determina acțiune și schimbare la nivel de industrii.
Am ales să lansăm Green Start-Up ca un proiect bilingv pentru a le oferi business-urilor din România care contribuie la schimbare o expunere internațională, deci și mai multe șanse de a atrage clienți și investitori, dar și pentru că problemele sociale și de mediu ne afectează pe toți - indiferent de țara în care locuim sau de limba vorbită. Iar cu sprijinul partenerilor noștri din cadrul Primavera Digital Group, dar și cu sprijinul publicațiilor locale din portofoliul InternetCorp, suntem mai mult decât încrezători că acest proiect va genera un impact major într-un timp foarte scurt”
Vlad Andriescu, redactor-șef start-up.ro, declară:
”Importanța sustenabilității în dezvoltarea companiilor din România și Europa este demonstrată și de interesul creat de apariția Green Start-Up. Astfel, primul partener al proiectului va fi Banca Comercială Română, aliat de tradiție al antreprenoriatului din România, dar și a dezvoltărilor din zona sustenabilității verzi.
BCR consideră că importanța mediului, a capitalului uman și respectarea acestuia și un mod de lucru corect față de toți factorii din jur (conceptul ESG – Environment Social Governance) a devenit o prioritate pentru întreaga lume și un mod de a investi sustenabil pentru generațiile viitoare”.
Ilinka Kajgana, Vicepreședinte Executiv Risc BCR spune:
”ESG joacă un rol din ce în ce mai important pentru fiecare cetățean și influențează rezistența companiilor, a întregii economii și a planetei noastre. Indiferent de amploarea angajamentelor noastre sustenabile, în acest moment există încă o nevoie serioasă de sensibilizare și de conștientizare cu privire la impactul nostru în comunitățile în care activăm. De aceea, suntem mândri să sprijinim Green Start-Up, o inițiativă media care inspiră acțiuni și deschide conversația despre principiile durabile, pornind de la obiective și modalitățile de realizare a acestora, până la gestionarea adecvată, inovațiile tehnologice și cele mai bune practici. În același timp, această colaborare urmărește o schimbare pozitivă și durabilă în societatea noastră prin educație și se îmbină cu abordarea integrată a BCR de a face afaceri în mod responsabil. Vă încurajez să includeți Green Start-Up pe lista de lectură zilnică, deoarece avem nevoie de mai multe informații despre cum putem modela un viitor mai bun și de mai multe companii pregătite să implementeze principiile dezvoltării durabile".
Green Start-Up este un proiect dezvoltat de echipa start-up.ro și care va fi susținut de o echipă editorială cu e experiență cumulată de peste 40 de ani în media din România.
InternetCorp este unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Cu o echipă de peste 50 de oameni și mai bine de 15 ani de experiență în online și organizarea de evenimente, InternetCorp a lansat produse media de referință în mai multe categorii, printre care se numără Wall-Street.ro (economic-financiar), start-up.ro (antreprenoriat și tehnologie), kudika.ro (lifestyle), futurebanking.ro (fintech și banking), 9AM.ro (generalist) sau retail.ro (retail și FMCG). InternetCorp face parte din grupul pan-european Primavera Digital Group.
BCR este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, incluzând operațiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi piețe de capital), precum şi societățile de profil de pe piața leasingului, pensiilor private și a băncilor de locuințe.
Banca Comercială Română oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 18 centre de afaceri și 16 birouri mobile dedicate companiilor și 327 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca nr.1 în România pe piața tranzacțiilor bancare, clienții BCR dispunând de cea mai mare rețea națională de ATM-uri și mașini multifuncționale – aproape 1.800 de echipamente, circa 11.300 POS-uri și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce.