Robert Trandafir, Manager Gun Media, a avut un 2021 plin, pe toate planurile: tata pentru a doua oara, inceputul unui MBA, dezvoltarea agentiei, infiintarea unui departament nou de content si social media. Plus pandemia. Nu stie ce va aduce 2022, dar il intampina cu incredere si mai multa claritate. Principalele obiective sunt: pozitionare, rebranding, imbunatatirea calitatii serviciilor si cresterea competentelor la nivel de echipa.
Lucram sa devenim o solutie one stop pentru servicii de digital marketing. Sa incepem procesul de transformare dintr-o agentie de performance axata pe PPC si SEO intr-o solutie completa pentru partenerii nostri. Sunt bucuros ca avem un departament nou de content, creativ, capabil sa realizeze si sa implementeze strategie de comunicare Social Media pentru clientii nostri, spune Robert.
Daca in 2021, TikTok a fost vedeta in digital, acum ne asteapta cu surprize NFT si Metaverse. Care sunt previziunile pentru urmatoarele luni in marcom, vedeti mai jos:
Cum intri in 2022 fata de 2021
Pentru mine, 2021 a fost un an cu foarte multe experiente noi, un an al noilor inceputuri pe toate planurile. Am intrat in el foarte curios de ce urmeaza. Daca ar fi sa o iau cronologic:
- Am redevenit student dupa mult timp si mi s-a parut fascinant, dar mult mai solicitant decat ma asteptam. Am inceput un Executive MBA pe final de 2020 si tot anul 2021 a fost total diferit fata de anii anteriori.
- Am devenit tata de fata pentru a doua oara si prioritatile mele s-au schimbat de multe ori.
- Am crescut agentia Gun Media de la 9 oameni la 15. Excluzandu-ma pe mine si pe cei 2 parteneri ai mei, Ana si Florin, am dublat practic echipa.
- Am infiintat un departament nou de content si social media ca prim pas al dorintei noastre de a deveni o agentie One Stop pentru servicii de marketing online.
Acum, odată cu începerea anului 2022 sunt curios de cum vor evalua lucrurile, dar simt ca am mai multa claritate pentru pasii urmatori. Sunt optimist ca vom continua sa crestem ca si agentie, desi prevad un context economic agitat in lunile care urmeaza.
Ce te-a incantat in 2021, ce te-a bulversat, ce te-a enervat
M-au incantat experientele noi. Ma bucur ca am convins oameni buni sa ni se alature, m-a incantat ca am pastrat aproape toti oamenii vechi in agentie si nivelul nostru de expertiza a crescut. Da, am si pierdut un coleg important din agentie si m-a bulversat putin, pentru ca au fost mici pasi in spate, dar am invatat lucruri foarte importante din proces. Am bifat si un covid la limita spitalizarii, dar a trecut cu bine.
Au fost si lucruri care m-au enervat, e normal sa fie asa cand pui pasiune, dar cel mai des ma enervez pe mine pentru ca mi se pare ca nu fac suficient de mult sau ca nu reusesc sa ma organizez suficient de bine. E work in progress aici :)
Cum stai cu rezolutiile
Dificila intrebarea asta, pentru ca eram genul de om care isi punea rezolutii, dar fie erau prea ambitioase, fie nu aveam disciplina necesara sa ma tin de ele. Mi-am dat seama ca eram dezamagit daca imi puneam rezolutii si nu se intamplau, asa ca am decis sa nu mai fac asta, cel putin, nu in acelasi mod.
Pentru 2021, desi stiam ca urmeaza un an plin si agitat, am inceput anul in tromba cu un consum foarte mare de energie crezand ca le fac pe toate bine pe toate planurile. M-am linistit destul de repede si am decis sa iau lucrurile pe rand si sa ma iert pentru lucrurile pe care nu am timp sa le fac.
In 2022, prioritatea este sa termin cu bine MBA-ul, sa aplic cat mai mult din ce am invatat pentru dezvoltarea Gun Media, sa caut oportunitati de dezvoltare si parteneri potriviti.
Planuri si obiective in 2022
Am pornit la drum cu cateva idei pentru acest an: pozitionare, rebranding, imbunatatirea calitatii serviciilor si cresterea competentelor la nivel de echipa. Lucram sa devenim o solutie one stop pentru servicii de digital marketing. Sa incepem procesul de transformare dintr-o agentie de performance axata pe PPC si SEO intr-o solutie completa pentru partenerii nostri. Sunt bucuros ca avem un departament nou de content, creativ, capabil sa realizeze si sa implementeze strategie de comunicare Social Media pentru clientii nostri.
Ne propunem sa devenim mai implicati in strategiile de marketing online ale clientilor, sa lucram mai aproape de marketing manageri sau de antreprenorii implicati in cresterea businessurilor. Focusul nostru este in zona businesseurilor mici si medii, zona cu potentialul cel mai mare de crestere. Observam multe proiecte, in special in zona de ecommerce, care se axeaza exclusiv pe performance, nu au o strategie pe termen lung in spate sau ignora importanta brandului. Credem ca este o mare nevoie a pietei si vrem sa devenim o solutie buna pentru afacerile care vor sa creasca sanatos si cred in viitorul lor.
Transformarile pietei
Piata de comunicare s-a adaptat pandemiei. Mai putine evenimente offline, mult mai multe online. Au crescut canalele youtube, podcasturile. La capitolul surprize, as spune MetaVerse &NFT. Foarte multe companii puternice au inceput sa transmita o directie clara a viitorului lor si cred ca ar trebui sa ne uitam cu totii mai mult in aceasta directie. Pe zona de Social Media, Tik Tok a fost vedeta anului 2021.
Factorii care au influentat cel mai dramatic piata
Continuarea pandemiei, in mod cert, dar diferita fata de 2020 cu mult mai multa libertate in offline. Tot 2020 a insemnat o crestere exponentiala a online-ului si foarte multe businessuri s-au pregatatit mult mai bine in 2021. S-a vazut asta in 2021, la nivel de cereri de oferta catre noi, dar si la nivel de crestere a competitiei in online. Zona noastra de performance s-a luptat cu o creste seminificativa a costurilor de PPC in special in Google ADS si suita Facebook & Instagram ADS.
Previziuni
Personal, sunt putin ingrijorat din cauza inflatiei uriase. Inevitabil cresterea costului vietii va duce la o scadere a consumului pe anumite sectoare. Pentru noi va inseamna o crestere si mai mare a competitiei. Cred ca o sa fie un an mai dificil pentru businessurile mici pentru ca ma astept la o presiune pe preturi. In acelasi timp, vor aparea foarte multe oportunitati. Important este sa intelegem ce se intampla in viata clientilor, cum li se schimba prioritatile si cum putem veni ca branduri in intampinarea lor.
Trenduri
Cred foarte mult in zona de continut video si audio. Tik Tok va continua sa creasca.
Comunicarea catre Metaverse si Gaming. Cand Microsoft da 69 de miliarde de dolari pe o companie creatoare de jocuri la inceput de an, cred ca e de la sine inteles incotro se indreapta lucrurile si banii.
Nu sunt un fan al trendurilor, incerc sa le observ si sa le inteleg ca sa ne dam seama cum le putem folosi pentru a ajunge la clientii clientilor nostri.
Ma bucur de continutul din ce in ce mai bun pe Youtube si sper sa continue proiecte interesante.
Un fel de bilant
In mod cert, a fost un an bun. Am crescut cu 27% fata de anul anterior, am marit mult echipa, am adaugat competente noi in agentie. Am incheiat cu un portofoliu de 80 de clienti, cu un procent mare de Ecommerce-uri. Au crescut o parte semnificativa dintre clientii nostri si ne asteptam sa aiba nevoie si de mai multe resurse din partea noastra.
Proiecte interesante
Pentru noi toate sunt interesante, dar o sa mentionez cateva.
- Am bifat al 8-lea an ca si agentie de performance pentru Cupio, un brand care in curand face 10 ani, a crescut in acesti ani extraordinar de mult si este exemplu de reusita, din punctul meu de vedere, pentru orice antreprenor din Romania.
- Am inceput colaborarea cu un proiect senzational, Vladila, care efectiv face arta prin tapet.
- In fiecare an campaniile de Black Friday ne solicita foarte mult si sunt tot timpul interesante pentru ca se intampla vanzarile unei luni in cateva zile.
- Am realizat pe final de an campaniile de performance pentru lansarea unei carti, probabil cea mai controversata din ultimul timp.
- Am realizat strategii pentru canale de Youtube si podcast.
Campanii care ti-au atras atentia
Imi place comunicarea Bancii Transilvania. Mi se pare ca fac o treaba excelenta mai ales in Social Media si ajung foarte bine la tineri. Din randul magazinelor online, CatMobile reuseste an de an sa vina cu propuneri de campanii care ajung sa fie virale.
Ce ai invatat cel mai important in 2021
Valorile reprezinta cel mai bun ghid in luarea de decizii atat la nivel organizational, cat si la nivel personal si orice schimbare vine din interior.
Inspirational pentru 2022
Mai bine sa facem sa fie bine, decat sa facem sa fie rau!