[Marcom 2022] Vlad Popovici: Majoritatea rapoartelor de trenduri pentru 2022 declara “mastering virtual worlds” ca trend dominant

[Marcom 2022] Vlad Popovici: Majoritatea rapoartelor de trenduri pentru 2022 declara “mastering virtual worlds” ca trend dominant

Vlad Popovici, Managing Director Kubis, nu crede in rezolutii. Prefera sa inteleaga dinamica lucrurilor, sa se adapteze evolutiei lor si sa isi propuna obiective. Asa ca incepe 2022 cu optimism prudent si incredere moderata, pe principiul ”nimic nu e sigur, totul se transforma”. In ceea ce priveste trendurile care influenteaza piata de comunicare in 2022, Vlad crede ca va urma o perioada de testare si experimentare a zonei de metaverse si AI. 

Pariurile mele personale sunt reprezentate de catre: social commerce, gaming culture, metaverse si psychedelic mindfulness. Primele doua arii au fost exploatate din ce in ce mai serios anul trecut de branduri din diverse industrii. Gamingul & e-sports sunt o industrii mature in plan local care au generat o serie de brand collabs benchmarks.

Care au fost proiectele importante realizate in 2021, care sunt zonele de interes anul acesta si cum se anunta previziunile pentru piata de comunicare, explica Vlad Popovici in textul de mai jos:

 

Cum intri in 2022 fata de 2021

In 2021 intram cu multa speranta dupa un an de pandemie. 2022 va fi un an abordat cu optimism, dar si prudenta. Simt ca teama de pandemie dispare incet incet, pe masura ce Omicron-ul isi da ultima suflare si apar din ce in ce mai multe remedii. Cred ca deja din vara vom intra intr-o noua etapa cu multe restrictii deja ridicate.

Totusi, tot ce s-a intamplat a generat alte fenomene conexe cu care trebuie sa ne confruntam si sunt multe provocari: lipsa de oameni buni de pe piata muncii, “marele val al demisiilor” si dorinta oamenilor de a schimba ceva, o inflatie galopanta si o spirala periculoasa de crestere a salariilor vs. o presiune mare pe fee-uri, dar si noul work-from-anywhere.

 

Ce te-a incantat in 2021, ce te-a bulversat, ce te-a enervat

M-a incantat: la Kubis oamenii s-au strans unii in jurul celorlalti ca o echipa unita, si am lucrat eficient si smart, partenerii nostri au fost cu totii curajosi si am construit multe campanii faine impreuna, fiind unul dintre cei mai buni ani ai Kubis de pana acum.

M-a bulversat: impredictibilitatea in business (restrictii, inflatie, samd.). Ne-am adaptat totusi repede.

Ce m-a enervat: nimic. Ca persoana sunt calm si optimist si stiu ca toate lucrurile au un anumit ritm si directie; viata, ca si succesul, e un maraton, nu un sprint. Asadar abordez lucrurile pragmatic si constructiv: mai bine sa gasim solutii decat sa ne enervam. Ceea ce am si facut.

 

Cum stai cu rezolutiile

Nu cred in rezolutii pentru ca totul e in dinamica si in continua evolutie.

In schimb, sunt o persoana care se adapteaza repede situatiei si pivoteaza atunci cand contextul o cere. Aceleasi principii le-am insuflat si Kubis-ului si oamenilor, fiind factori care au generat crestere permanenta.

Dar da, am tot timpul obiective personale si de business pe care ma concentrez si pe care le-am bifat pana acum cu succes.

 

Planuri si obiective in 2022

  • Cel mai important este sa continuam sa ramanem uniti ca echipa, sa ne pastram talentele recompensand performanta si oferind planuri de crestere dar si feedback constant, sa diversificam zona de skillsets a agentiei. Principiul dupa care Kubis s-a ghidat pana acum este “people first, not profit first”, si este cea mai importanta filozofie de business.
  • In 2021 ne-am asumat o schimbare de directie a agentiei - de la digital la integrat, si o extindere de servicii si capabilitati. Astfel, am optimizat tot ce e legat de tipuri de resurse, know-how, proiecte si mai ales… mindset.
  • Crestem accelerat pe arii de compententa din zona de B2B. Lucram cu cele mai prestigioase companii de Tech si SaaS din US, si vrem sa oferim acelasi know-how valoros si pe piata europeana si locala. Deja semnalele sunt promitatoare!
  • Puternic impregnate in ADN-ul agentiei, ne consolidam know-how-ul in zona de tehnologie si inovatie dar si echipa.
  • Suntem parte din reteaua CommUnity International, cea mai puternica retea de agentii independente din UE, apartenenta care aduce Kubis beneficii la nivel de expunere, business si know-how.
  • Pe business, ne vom continua ritmul de crestere consacrat de pana acum, de cca. 15% pe an. Suntem deja o agentie matura si mereu in topul agentiilor pe piata locala.

 

Piata de comunicare in 2021

Evolutia pietei de comunicare este dictata intr-o mare masura de catre comportamentul si preferintele de consum ale romaniilor. Astfel anul precedent a sustinut cresterea accelerata a mediului digital care a fost translatata intr-o apetenta pentru proiecte de content (long form shows & content series), podcasts si innovation-driven campaigns.

Romanii au optat pentru entertainment, iar emotional au cautat o forma de escapism, astfel brandurile care au reusit sa le satisfaca nevoia emotionala au avut de castigat. Autenticitatea, empatia si craftul au fost ingredientele care au avut cel mai mare impact in comunicarea brandurilor.

 

Trenduri

Pariurile mele personale sunt reprezentate de catre: social commerce, gaming culture, metaverse si psychedelic mindfulness. Primele doua arii au fost exploatate din ce in ce mai serios anul trecut de branduri din diverse industrii. Gamingul & e-sports sunt o industrii mature in plan local care au generat o serie de brand collabs benchmarks.

In ceea ce priveste filonul de inovatie condus de catre metaverse si AI, aici estimez ca vom vedea o mentalitate de genul test & learn. Asa cum stim majoritatea rapoartelor de trenduri pentru 2022 declara “mastering virtual worlds”, ca si trend dominant.

Initiativele de sustinere a mental health & wellbeing au devenit componente esentiale ale strategiilor comerciale ale brandurilor, directive pe care KUBIS le sustine si le practica 100%.

 

Un fel de bilant

2021 a fost un an bun pentru Kubis.

People-wise: desi un an cu multe incercari pentru toata lumea din industrie, am strans randurile si am reusit sa pastram un “core” de oameni uniti. Am avut si oameni care au decis sa faca o schimbare, dar si colegi noi care s-au potrivit manusa pe filozofia agentiei, asa ca toate schimbarile au fost de bun augur. 

Business-wise: am reusit sa pastram aproape toti clientii din portofoliu, sa reinnoim contractele pentru 2022, dar si sa castigam new business relevant pe verticalele de business unde nu aveam pana acum un partener.

Trophy-wise: a fost un an cu multe premii si recunoastere a muncii noastre. Golden Drum: primul shortlist pentru Kubis la un festival international de calibru, Webstock: 5 trofee & 9 shortlists, PR Awards: 1 trofeu, Internetics: 2 trofee, IAB Mixx: 1 trofeu, 9 shortlists Effie, din care 2 Silver. In plus, Kubis este in top 10 agentii cu cele mai multe premii Effie castigate, fapt care spune multe despre filozofia noastra de a rezolva, pe bune, probleme de business prin solutii creative si tehnologie.

 

Proiecte interesante

Cel mai important proiect al nostru a fost sa gasim metode si un sistem bine inchegat care sa ne ajute oamenii sa creasca si sa se dezvolte profesional si mental intr-o perioada complicata. Astfel:

  • Din dorinta de a ne deconecta de la stresul zilnic, in context de pandemie, dar si pentru a creste eficienta si a oferi timp oamenilor sa isi dezvolte alte abilitati si pasiuni, am dezvoltat si promovat o noua politica a zilelor libere: fiecare ultima vineri a lunii este OFF, precum si liberele legale care pica in weekend sunt libere in plus. Astfel, am ajuns la aproape 2 luni de vacanta pe an, incluzand si zile libere bonus pentru perioada Sarbatorilor. Din datele noastre, suntem probabil printre putinele agentii care ofera un beneficiu atat de consistent. In plus, inca de ceva vreme, suntem o companie care incurajeaza work from anywhere, asadar “we walk the talk!”.
  • Am continuat proiectul nostru intern “Creative Thursdays” cu invitati speciali si inspirationali (precum Paul Olteanu sau maratonistul Andrei Rosu, precum si colegi din agentie care au prezentat selectie din proiectele castigatoare la Cannes, trenduri in inovatie si design). Totodata, planuim la inceput de 2022 o serie de workshopuri cu un redutabil psiholog despre stres si rezilienta.
  • Am accelerat nivelul de learning intern prin participarea la workshopuri si conferinte, si dezvoltare de skillset noi.

O alta zona in care credem cu tarie ca e de datoria noastra se ne implicam si ne da un purpose extraordinar e cea de sustenabilitate. Ne-am implicat in orice initiativa civica ce ne-a cerut ajutorul dar si in cauze care au un impact pozitiv in societatea romaneasca (fie ca a fost ONG sau startup). In plus, Kubis a participat, tot probono, intr-o campanie de PRO vaccinare la nivel national. Totodata, am donat o suma semnificativa catre 11 ONG-uri (alese de oamenii din agentie), pentru cauze precum sustinerea copiilor abandonati, ajutor pentru oamenii suferinzi sau fara un acoperis deasupra capului sau protejarea animalelor.

 

Ce ai invatat cel mai important in 2021

  • Totul e in dinamica, adapteaza-te. Viteza este esentiala.
  • Ca leader, focus pe empatie si constructie.
  • Nu iti fie teama sa ceri ajutorul atunci cand te blochezi, la orice nivel te-ai afla.
  • Ar mai fi cel putin cincizeci la fel de puternice ca acestea, dar la urmatorul interviu.

 

Inspirațional pentru 2022 

 

2022 SIGUR va fi anul

Nimic nu e sigur. Poate doar Horoscopul Chinezesc care ne spune ca 2022 este Anul Tigrului de Apa, un an al prosperitatii, dar si unul al actiunilor de moment :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Kubis

KUBIS is a creative agency led by curiosity. Vigilant and open-minded, we feed our minds with science and our hearts with fiction. We like to go bold, we want to go big, and we like to go first. Our ideas are... vezi detalii »

Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related