[Marcom 2022] Roxana Dragomir: Trendul video marketingului va fi începutul unei mișcări mai consistente de “amalgamare” a creativității cu data, tehnologia și digitalul

[Marcom 2022] Roxana Dragomir: Trendul video marketingului va fi începutul unei mișcări mai consistente de “amalgamare” a creativității cu data, tehnologia și digitalul

Dacă 2021 a fost anul învățăturilor forțate, aplicate repede și nemilos, 2022 va fi anul transformărilor, spune Roxana Dragomir, Managing Partner Activ Ad. Limitările dintre offline și online vor dispărea, iar Video Maketing-ul va fi trendul anului, mai ales în contextul aglomerației din ce în ce mai mari din online a brandurilor.

Vom vedea, în jocul “offline versus online” din comunicarea de la noi, cum firmele de digital vor marșa la rândul lor pe video marketing mult mai mult decât pana acum - preponderent pe căutarea de talente creative, pe partea vizuală a video marketing-ului, spune Roxana.

Mai multe despre experiențele de învățare din 2021, trendurile care influențează piața anul acesta și teoria compensației, povestește Roxana după cum urmează:

 

2021: un an greu cu incertitudini, frământări și oportunități

Am pornit la drum în 2022 mult mai pregătită pentru aproape orice dupa atâtea “new learning experiences” pe care 2021 și 2020 mi le-au aplicat repede și nemilos.

Când credeam că le-am trăit pe toate ca antreprenor și owner la Activ Ad, agenție de advertising cu 22 de ani pe piață, uite că viața mi-a arătat că nu e chiar așa.

Am învățat din mers multe în acești doi ani ciudați, într-o nenormalitate absolută, comparativ cu ce se întâmpla înainte de pandemie.

Dacă n-ar fi fost zguduirea asta pandemică, oare aș fi făcut-o? Probabil că nu.

Important acum este că le-am luat pe multe din aceste încercări (atât eu, cât și oamenii din Activ Ad) ca pe niște oportunități. Ne-am înfrânt fricile iar acum, retrospectiv, asta ne dă încredere că suntem buni, orice ar fi.

Apoi tot in 2021 m-am prins cum să fac eficient managementul “la distanță” al agenției, cu acest “work from home” care a devenit azi un model de lucru dominant în industria noastră. Administrativ nu e mare lucru, o să spună unii, dar e un challenge în toată regula să-ți schimbi peste noapte  modul de a-ți conduce businessul!

Nu în ultimul rând am făcut în așa fel să continuăm să lucrăm la fel de repede și creativ ca înainte, nelăsând să se vadă ce teamă ne era că totul se poate schimba dramatic.

2021 mi-a mai predat și lecția Safety First: să-mi protejez cu orice preț, în aceste condiții excepționale de pandemie, oamenii din agenție: uman, sanitar, dar și financiar. Și cel mai important să nu lăsăm pe niciunul din ei în urmă! Deși lucrurile nu mai erau deloc ca înainte. Adică am rămas toți împreună, așteptând un pic de mai bine pentru viitor.

Tot în zona de safety, au fost și multe din proiectele agenției. Am remarcat nu doar la clienții noștri o apetență tot mai scăzută pentru lucruri curajoase ori foarte creative. Și nu e greu de înțeles de ce, atunci când totul în jur se zgâlțâie. Un fel de “protectionist mindset” care s-a transmis și în campaniile ori proiectele Activ Ad.

Și uite că așa am ajuns la finalul acestui 2021, reușind să trecem cu bine peste un an greu.

M-am despărțit de el fără niciun regret, chiar cu bucurie, pentru că a fost un an enervant de bulversant.

Să vedem ce ne mai pregătește și 2022!

 

Previziuni 2022

Deși auspiciile sub care debutează 2022 nu sunt deloc grozave acum la momentul când scriu aceste randuri, vă propun, păstrându-mă prudent optimistă, o perspectivă asupra unui trend ce va prinde aripi și la noi începând de acum.

M-am oprit la el pentru că vine să rezolve o problemă din digital, dar și pentru faptul că rimează în felul lui cu schimbările care se petrec de vreo doi ani în comportamentul consumatorilor, așteptările clienților noștri și nu în ultimul rând, în modelele de business din advertising și digital.

Video Maketing-ul va fi foarte probabil trendul anului, care în alte părți de pe unde vin trendurile și-a ultra-demonstrat eficiența, transformându-se deja într-un business în sine. Atâta timp cât brandurile sunt îngrămădite în online într-o aglomerație de conținut în format scris și imagini preponderent statice, când brandurile nu mai obțin atenția așteptată a consumatorilor, ele se vor orienta spre altceva mai puternic vizual și creativ - video marketing-ul.

Anul trecut în SUA, de pildă, video marketing-ul a fost o afacere de multe miliarde de dolari! Asta spune mult și explică această mișcare pro-video care va începe să se tot impună și la noi.

Vor apărea tot mai multe divizii video specializate în cadrul agențiilor de advertising clasice, de diverse mărimi și formate. Înțeleg că unele agenții au început să investească deja și le-ar merge chiar bine!

Vom mai vedea, în jocul “offline versus online” din comunicarea de la noi, cum și firmele de digital vor marșa la rândul lor pe video marketing mult mai mult decât pana acum - preponderent pe căutarea de talente creative, pe partea vizuală a video marketing-ului și nu numai.

Provocarea acestui trend, dacă e să ne uităm pe afară, este însă alta: aceea că vor începe să apară ușor-ușor niste agenții independente de video marketing, diferite de cele de mai înainte, dar și de studiourile tradiționale de producție video.

Le spun agenții pentru că vor lucra cel mai probabil, pe un model de business mai apropiat de cel al unei agenții de advertising.

Mai departe, apele se vor despărți și își vor urma drumul lor ca agenții ultra specializate pe video! Vor fi animate de creativi (art directori, graficieni, scenariști, copywriteri, acele talente pentru care se cam bate toată lumea azi), strategi, accounți specializați în planning digital, colaboratori cu experiență pe producție video, etc.

Previzionez că producția și-o vor externaliza inițial și doar proiectele simple vor fi realizate intern. În viitor vor încerca să-și producă intern cât mai multe proiecte și campanii. Nici freelancerii creativi cu skilluri solide de producție video cred că nu se vor putea plânge de clienți in 2022.

Acest trend al video marketingului va fi și începutul unei mișcări mai consistente de “amalgamare” a creativității cu data, tehnologia și digitalul, atât online, cât și offline.

În businessul de comunicare, advertising, digital etc, vorbim mereu de creativitate ca si core business al industriei, de aceea poate că unii nu ar trebui sa uite asta si nu le-ar strica sa revada niște episoade din iconicul serial Mad Men!

2022 va fi un an de transformări, atât pentru digital, dar și pentru agentiile de advertising/ creație. Limitările dintre offline și online vor dispărea greu, dar vor dispărea în timp.

Agențiile, în principal, vor fi cele care vor începe o transformare mai consistentă, fiind aproape obligate să investească în data, tehnologii digitale, dar mai ales în specialiști în așa ceva. Cum totul costă, vom trăi și vom vedea!

 

Planuri și obiective

Puține, dar sperăm că bune. Ținând cont de influența factorilor exogeni nefavorabili sub care debutează 2022 asupra businessului în general si asupra advertising-ului în particular, nu prea îți vine să faci planuri marete.

Noi, la Activ Ad ne dorim o creștere sănătoasă a portofoliului de clienți, dar și a profitului agenției. Un must este în 2022 să ne diversificăm portofoliul cu industrii noi pentru care să lucrăm. De câțiva ani am pornit în acest demers și trag nădejde că 2022 va veni cu rezolvările pe care le urmărim.

Nu de alta, dar eu am crezut dintotdeauna într-o teorie a “compensației”: după multele încercări și lecții de viață primite în perioada pandemiei, sigur vine și răsplata.

Acum, dacă ne-am mai dori și un client fain din aceste industrii, cu care să avem o chimie reușită, ar fi oare prea mult?

 

Campanii care ți-au atras atenția în 2021

M-am tot gândit de cand mi-ați trimis lista cu întrebări dacă să răspund aici, fără să trebuiască să stau să-mi scormonesc mintea ori să zgândăresc orgolii publicitare. Inițial am dat skip, dar apucându-mă să scriu articolul, mi-am amintit cu plăcere de campaniile Fashion Days, cu componenta educationala.

Au avut campaniile astea un ritm, o cadență sonoră și narativă asezonate discret cu o ironie fină care au rămas în mințile multora.

2022 SIGUR va fi un an NESIGUR! Și complet neplictisitor!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ACTIV AD

Who we are We are a creative and independent advertising agency that started 21 years ago with one thought in mind: that of succeeding in advertising. Some might have found it little, but this thought of ours to... vezi detalii »

Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related