Forţa schimbării inaugurează o nouă serie Publica, Colecţia de Leadership, un proiect realizat în parteneriat cu Ziarul Financiar şi susţinut de Coca-Cola Hellenic.
Criticii care fac mare caz de apariţia liderilor carismatici care să îi înlocuiască pe aşa-zişii administratori manipulativi ai corporaţiilor americane nu ne spun anume ce înseamnă, de fapt, leadershipul, sau, la drept vorbind, nici ce înseamnă managementul.
John Kotter ajunge la concluzia că, astăzi, mii de companii suferă de un surplus de management şi de un deficit de leadership, nu pentru că managerilor le lipseşte carisma, ci pentru că prea puţini directori executivi înţeleg cu adevărat ce înseamnă leadershipul şi ce poate realiza. Fără o asemenea viziune, până şi celor mai capabili oameni le este dificil să fie lideri eficienţi şi să creeze culturile care să îi ajute pe alţii să fie lideri la rândul lor.
John Kotter demitizează conceptul de leadership şi îl diferenţiază complet de management. În acelaşi timp, oferă noi reguli de orientare pentru liderii şi managerii care încearcă să îşi optimizeze relaţiile şi eficienţa.
WILLIAM H. GENGE, KETCHUM COMMUNICATIONS, INC.
Se aud multe ecouri, dar puţine voci care scriu despre leadership şi management în ziua de azi. John Kotter este una din aceste voci. Conceptele lui oferă noi perspective care îşi ating ţinta precis şi eficient.
IRVINE O. HOCKADAY, HALLMARK CARDS
Cea mai convingătoare şi mai incisivă descriere a proceselor şi structurilor de leadership pe care am citit-o vreodată.
MICHAEL M. LOMBARDO, CENTRUL PENTRU LEADERSHIP CREATIV
Cartea aceasta nu numai că te instruieşte, dar te şi entuzias-mează. Combinarea rezultatelor cercetării cu studiile de caz este foarte eficientă.
WARREN R. WILHELM, AMOCO CORPORATION
Intuiţia lui Kotter este remarcabilă. Forţa Schimbării va deveni lectură obligatorie pentru toţi managerii noştri tineri.
PAUL FULTON, SARA LEE CORPORATION
JOHN P. KOTTER este profesor de comportamente organizaţionale la Harvard Business School. A câstigat premii McKinsey pentru două articole din Harvard Business Review si a primit premiul Johnson, Smith and Kinsley în 1985 pentru noi perspective asupra leadershipului executiv.
Profesorul Kotter a obţinut recunoaştere internaţională în calitate de expert în leadershipul de afaceri, cu lucrări precum Matsushita Leadership si Aisbergul nostru se topeste.
Conform unui studiu realizat de BusinessWeek în 2001, în nu mai puţin de 504 companii, Kotter este referinţa numărul unu în materie de leadership în SUA. Este autorul a 15 cărţi, printre care se numără si A Sense of Urgency (în curs de apariţie la Editura Publica).
Profesorul Kotter figurează printre primii 50 cei mai influenţi gânditori globali de business conform clasamentului Thinkers50.
Video: Interviu cu autorul despre carte
Cartea a apărut în România la Editura Publica.
Info:
Titlul original: A Force for Change: How Leadership Differs from Management
Ediția I 2009, paperback
Traducător: Elena Gheorghe
Dimensiuni: 14.5 x 20.5 cm
240 pagini
ISBN: 978-973-1931-00-5