Simţul urgenţei continuă Colecţia de Leadership, un proiect realizat în parteneriat cu Ziarul Financiar şi susţinut de Coca-Cola Hellenic.
Totul începe cu urgenţa. La începutul oricărui efort de a face schimbări, indiferent de magnitudinea lor, dacă simţul urgenţei nu este îndeajuns de puternic, iar mulţumirea de sine nu este îndeajuns de scăzută, totul devine mult mai dificil.
Cu un fals simţ al urgenţei, o organizaţie acţionează energic, dar acţiunile sale sunt dominate de anxietate, furie şi frustrare, fără hotărârea de a câştiga în cel mai scurt timp posibil.
Confuzia dintre falsa urgenţă şi cea reală reprezintă o problemă uriaşă în zilele noastre. Sigur că poţi recunoaşte falsa urgenţă şi mulţumirea de sine şi le poţi transforma într‑un simţ autentic al urgenţei. Există o strategie. Există tactici practice. Toate aceste metode sunt descrise în cartea de faţă.
Într‑o lume în care ritmul schimbărilor pare să crească din ce în ce mai mult, ne aflăm în faţa unei tranziţii globale de la episodic la continuu, cu implicaţii uriaşe pentru problema urgenţei şi a performanţei. Cu alte cuvinte, simţul puternic al urgenţei se transformă dintr‑un element esenţial al programelor de schimbare într‑un bun esenţial în general.
"Întâlniri după întâlniri, e-mailuri după e-mailuri, o zi de lucru din ce în ce mai lungă – aşa arată lumea unui director din zilele noastre. Dar un autor important ne spune că ne lipseşte un simţ autentic al urgenţei. Oare cât de serios e? Foarte serios. John Kotter, profesor emerit la Harvard Business School, are un mesaj clar şi simplu. Simţul urgenţei este o carte succintă, care insistă asupra mesajului urgent pe care îl are de transmis."
Financial Times
"Noua carte a lui Kotter, Simţul urgenţei, este excelentă. E o carte care te inspiră şi îi completează perfect cariera. Cuprinde instrumente practice pentru crearea acelei urgenţe care contribuie la succesul procesului de schimbare."
Fast Company
"Insuflarea urgenţei este esenţială în momentul în care o organizaţie îşi schimbă direcţia. Dar prezentarea unui studiu de caz nu aduce această urgenţă, spune Kotter. Mai degrabă trebuie să faci apel la emoţiile celor cărora li te adresezi. În loc să le arăţi scheme în PowerPoint, spune-le o poveste. Aceasta e una dintre sugestiile pe care Kotter le face în cea mai nouă carte a lui despre leadership, pentru a-i determina pe oameni să vrea cu adevărat schimbarea."
Entrepreneur.com
John P. Kotter este profesor de comportamente organizaţionale la Harvard Business School. A câştigat premiul McKinsey pentru două articole din Harvard Business Review şi premiul Johnson, Smith and Kinsley în 1985 pentru noi perspective asupra leadershipului executiv.
Profesorul Kotter a obţinut recunoaştere internaţională în calitate de expert în leadershipul de afaceri, fiind autorul a peste cincisprezece cărţi, printre care Matsushita Leadership, Aisbergul nostru se topeşte şi Forţa schimbării.
Conform unui studiu realizat de BusinessWeek în 2001, în 500 de companii, John P. Kotter este referinţa numărul unu în materie de leadership în SUA. În ediţia din 2009 a clasamentului Thinkers50 ocupă locul 41.
Video: Autorul despre carte
Cartea a apărut în România la Editura Publica.
Info:
Titlul original: A Sense of Urgency
Ediția I 2010, paperback
Traducător: Adriana Constantinescu
Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
176 pagini
ISBN: 978-973-1931-44-9