Filmele și serialele fac parte din viața noastră. Ne definesc cine suntem, cum suntem și cine ne dorim să fim. Iar dacă în 2020, prin #OCTAVIAMusicChallenge, ŠKODA România și-a propus să descopere muzica preferată de către șoferii români în drumurile cu mașina, în 2021, a vrut să descopere care sunt preferințele lor în materie de filme. Motiv pentru care a lansat #OCTAVIAFilmChallenge.
Brieful, pe cât de simplu, pe atât de complex: 5 stiluri de film diferite (comedie, thriller, SF, acțiune, romance), același script, același regizor, același DOP și aceiași actori. Un experiment artistic inedit care a demonstrat cât de important este unghiul din care privim lucrurile, dar și versatilitatea cu care reușim să abordăm fiecare situație în parte. Un studiu de viață care a pornit la drum cu un regizor iscusit și doi tineri actori care au reușit să se transforme cu fiecare gen prezentat.
Timp de 2 săptămâni, între 28 octombrie și 11 noiembrie 2021, pe pagina de Facebook ŠKODA România, pe canalele de YouTube și pe contul de Instagram, au fost publicate câte două episoade săptămânal, marțea și joia. Pasiunea pentru filme a românilor s-a observat și în rezultatele campaniei, astfel că în doar 7 postări de la lansare, campania a reușit să atingă un reach de 1.07 milioane persoane, 644.000 de views, și un total de 3.550 de ore de vizionare.
La finalul campaniei, cei care au vizionat cele 5 episoade ale #OCTAVIAFilmChallenge au fost invitați să voteze genul preferat și să se înscrie la concursul organizat pe pagina de Facebook ŠKODA România. Votarea și concursul s-au desfășurat pe o perioadă de o săptămână, iar mare câștigător a fost, după o luptă strânsă între comedie și acțiune,... COMEDIA!
Povestea de succes a campaniei #OCTAVIAFilmChallenge a îmbinat ea însăși elemente ale tuturor genurilor ilustrate în cele 5 episoade: a fost o poveste romantică între ideea agenției de publicitate RODDIA și echipa ŠKODA România, un thriller pentru echipa de producție de la Akasha Film, multă acțiune pentru regizoarea Francesca Leonte, un SF neașteptat pentru DOP-ul Andrei Oana și multă comedie pentru actorii Victoria Ecaterina Moraru și Andrei Cristian Anghel.
"La ŠKODA România credem în inițiativele care ne conectează și care ne ajută să ne cunoaștem mai bine comunitatea. Este foarte valoros pentru noi să știm ce-și doresc, ce nevoi au, ce visează oamenii din comunitatea ŠKODA. De aceea i-am provocat să ne dezvăluie mai multe despre stilul lor de viață: ce muzică preferă sau ce gen de filme apreciază... și probabil că vom continua cu aceste provocări care ne conectează mai bine și ne inspiră să fim mai creativi și mai relevanți într-o piață în continuă mișcare.", Patricia Zegreanu, Marketing and Communication Manager ŠKODA România.
"Ideea de a trata același scenariu în 5 genuri radical diferite, adică de a spune 5 povești diferite folosind aceleași cuvinte ne-a fost inspirată chiar de vedeta acestei campanii, ŠKODA OCTAVIA, și de versatilitatea acestui model. Așa că am ales un script versatil, care să poată fi abordat în mai multe stiluri... Am fost foarte curioși ce gen va câștiga; am făcut chiar pariuri între noi, fiecare mizând pe genul lui preferat. În orice caz, indiferent de rezultatul competiției, ne bucurăm că #OCTAVIAFilmChallenge a fost cu happy end.", Mihai Prisecaru, Managing Director RODDIA.
Echipa proiectului:
Bogdan Dragomir - art director
Alexandru Vicol - copywriter
Alexandra Gheorghe - account manager