[Marcom 2022] Mihai Andrei: In sectorul de performance marketing in continuare cuvantul care se va auzi cel mai des va fi automatizarea

[Marcom 2022] Mihai Andrei: In sectorul de performance marketing in continuare cuvantul care se va auzi cel mai des va fi automatizarea

2022 va fi anul echilibrarii, crede Mihai Andrei, Managing Partner WebDigital. Ultimii doi ani, cu toate schimbarile lor, ne-au invatat multe si ne-au determinat sa ne calibram mai bine asteptarile. Si, in ciuda incertidunilor si a crizelor de tot felul, unele piete - cum e cea de ecommerce & performance, pe care activeaza WebDigital - au cunoscut cresteri spectaculoase. Cuvantul anului in acest domeniu e automatizarea. Momentan, la nivel teoretic.

Cu toate ca se vorbeste de ceva timp despre acest fenomen al automatizarii, mare parte din business-urile de orice fel doar au incercat marea cu degetul pe tema aceasta. Sunt putine business-uri care au facut din asta o misiune, spune Mihai Andrei. 

Vorbim cu Mihai Andrei in randurile urmatoare despre proiectele de anul trecut si planurile pe 2021, previziuni, trenduri si transformarile interesante din acest domeniu.

 

Cum intri in 2022 fata de 2021

Cuvantul cel mai potrivit aici cred ca este realist. 2020 si 2021 cu toate incertitudinile lor ne-au ajutat sa ne calibram mai bine asteptarile.

 

Ce te-a incantat in 2021, ce te-a bulversat, ce te-a enervat

Incantat de cresterea si evolutia echipei noastre. In 2021 am fost destul de bulversat de zgomotul mare facut de clasa politica, in special in ceea ce priveste componenta de restrictii, relaxari si masurile legate de pandemie, lucru care ne-a facut sa intarziem inutil niste decizii legate de administrarea business-ului nostru si am simtit acelasi lucru si la clientii cu care lucram. Enervat sunt de cresterile masive de preturi (energie, materie prima) care vor afecta consumatorii si vor pune presiune mare pe mediul privat.

 

Cum stai cu rezolutiile

Da, sunt genul de om care isi face rezolutii, iar WebDigital nu a inceput niciun an fara a avea rezolutii. Concret, in anul 2022 ne dorim o consolidare sanatoasa a echipei din punct de vedere al abilitatilor de implementare. De asemenea vizam o crestere a business-ului de 45% care ar respecta trendul din ultimii 2 ani.

In 2021 ne-am propus cateva obiective mari, unul din ele fiind revenirea la birou in sistem hibrid dupa 18 luni de full-remote work. De asemenea am avut obiectiv sa crestem numarul de membrii ai echipei cu 40% si cifra de afaceri cu 50%.

 

Planuri si obiective in 2022

Asa cum mentionam la punctul anterior, ne dorim sa consolidam echipa actuala cu know-how tehnic in asa fel incat sa putem continua procesele de automatizare si optimizare care sa ne ajute sa mentinem rata de retentie care depaseste 90% in momentul de fata si sa reusim sa atragem in portofoliu proiecte pentru care sa punem in aplicare retetele de promovare care au succes pe multe din business-urile pe care le aplicam.

 

Transformarile pietei

Desi am auzit multe situatii in care bugetele de comunicare au fost taiate, piata pe care activam noi (ecommerce & performance) a avut o crestere mai mult decat spectaculoasa. Ce am putut observa a fost o crestere masiva a bugetelor in Google, in special in campaniile in motorul de cautare care, cel putin pentru sectorul de ecommerce, dar si pentru B2B aduc mai bine de 90% din rezultate (vanzari / leads). Doar in cazul portofoliului nostru am vazut o crestere Year over Year de 88% a bugetelor in Google.

De asemenea am putut observa o stagnare a bugetelor Year over Year in Facebook Ads, pe fondul noului update iOS14. Majoritatea proiectelor, in special cele de ecommerce folosesc Facebook Ads ca o componenta suport cu ~20% din total buget de promovare.

Cativa factori care au influentat in sens negativ performance marketing-ul in 2021 au fost:

(1) iOS14 update care a venit cu un necesar destul de neclar si in acelasi timp dificil pe parte de configurari care sa limiteze impactul.

(2) Apetitul major pentru vacante in perioada Aprilie - August care a pus putin frana cresterii achizitiilor magazinelor online.

(3) Un black friday slab si taxat de consumatori din cauza multor reduceri false.

 

Previziuni

Vad ca piata de ecommerce si performance marketing continua cresterea, insa aici un cuvant greu de spus il va avea dinamica preturilor la energie, materie prima si transport. Acesti factori vor aduce o corectie ritmului de crestere. Puterea de cumparare a consumatorilor si nivelul preturilor vor avea un impact atat asupra bugetelor de performance marketing cat si asupra vanzarilor din sectorul de ecommerce.

 

Trenduri

In sectorul de performance marketing in continuare cuvantul care se va auzi cel mai des va fi automatizarea. Cu toate ca se vorbeste de ceva timp despre acest fenomen al automatizarii, mare parte din business-urile de orice fel doar au incercat marea cu degetul pe tema aceasta. Sunt putine business-uri care au facut din asta o misiune. Dupa ce simti, in mod real beneficiile automatizarii incepi sa pui pe lista automatizarea. Automatizarea proceselor este la inceput de drum si va fi in continuare un trend.

Vad din ce in ce mai mult o nevoie a consumatorilor de a primi produsele comandate rapid. Mai rapid. Si mai rapid. Si tot vedem inovatie pe zona aceasta din partea noilor livratori (glovo, bolt, tazz).

 

Sa ramana in 2021

Inflatia sa ramana in 2021.

 

Un fel de bilant

2021 a fost un an in care am planificat bine. Chiar daca veneam dupa un an 2020 cu incertitudini majore, am planificat un obiectiv indraznet care sa ne ajute sa fim mai stabili si sa putem oferi mai multa predictibilitate si perspectiva de crestere echipei. L-am atins si am avut cateva milestone-uri importante care au dat incredere si mai mare echipei ca putem trece si la urmatoarele nivele.

In continuare partile rele sunt legate de achizitia de talente. Dar ma bucur ca suntem in situatia in care putem investi si putem forma specialisti si ma bucur mai mult ca gasesc inspiratie la alte agentii care fac mai mult pe tema asta.

 

Proiecte interesante

Ma bucur ca WebDigital a fost parte dintr-o campanie de informare UNICEF cu care sper sa fi adus ceva mai multa claritate sau cel putin sa fi combatut sau incetinit fenomenul neclaritatii legat de pandemie, Covid si sanatate mentala. De asemenea, ma bucur ca am reusit pentru multe proiecte din sectorul de ecommerce sa depasim asteptarile in ceea ce priveste cresterea si predictibilitatea cresterii.

 

Campanii care ti-au atras atentia

In Romania, de departe cea mai vizibila campanie a fost cea desfasurata de Tazz by eMag. Se vede ca a prins aderenta business-ul, deci cu siguranta si rezultatele sunt pe masura.

In afara, chiar daca nu ar fi incadrata la categoria "campanie", cred ca listarea UIPath la bursa, cu tot fenomenul de comunicare izvorat de aici, a fost ceva ce a atras atentia multora.

 

Ce ai invatat cel mai important in 2021

Oricat de bine ne-am adaptat la contextul remote work, discutiile live in echipa au un efect pozitiv mult mai mare cu o claritate la fel de mare.

 

Un cantec pentru 2022

 

2022 SIGUR va fi anul... 

Echilibrarii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related