Când numele tău e asociat cu titluri precum “cea mai tânără jucătoare care” sau “prima jucătoare de tenis care”, ești propulsată instant în atenția publicului larg. Asta înseamnă că ești privită cu multă admirație și, bineînțeles, la fel de multă reticență. Aprecierea și comentariile descurajante se țin de mână, în timp ce trebuie să te concentrezi la joc fără să îți legi self worth-ul de opinia publică.
Emmei Răducanu i s-au atribuit titlurile de care vorbeam mai sus după performanța de la US Open. Reușita ei a fost celebrată de unii și pusă pe seama unei întâmplări de alții. Pentru că în sport există cultura asta a performanței și presiunea faptului că, odată ce ai reușit, trebuie să te menții mereu pe linia de plutire, îmi imaginez că pentru o tânără de 20 de ani e greu să navigheze prin marea asta de opinii.
Emma are însă un mesaj clar pe care l-a transmis în noua campanie Nike: cu sau fără comentariile care se îndoiesc de abilitățile ei, ascensiunea nu se va opri. Pentru că jocul e cel mai important, iar atâta timp cât e pe teren, cel mai mare adversar e versiunea ei din trecut, iar cel mai fidel aliat, ea de astăzi. Așa că, atunci când se dă START JOC, întreaga lume se pune pe pauză.
Ad-ul realizat de Wieden & Kennedy-London are o execuție simplă, dar care se potrivește prefect cu mesajul Emmei. Cadrul larg prin care începe spotul devine din ce în ce mai strâmt, cu focus pe jucătoare și nu ne mai lasă să vedem cuvintele din spate, indiferent dacă sunt complimente sau îndoieli.