[Marcom 2022] Nic Rotaru: Feeling-ul meu este că trendul de creștere din zona de digital va stagna la un moment dat, consumatorii sunt puțin obosiți de interacțiunea online

[Marcom 2022] Nic Rotaru: Feeling-ul meu este că trendul de creștere din zona de digital va stagna la un moment dat, consumatorii sunt puțin obosiți de interacțiunea online

2021 a fost anul incertitudinii legislative, mai ales pentru agențiile din BTL. Nic Rotaru, Managing Partner Touch Agency, povestește despre cele mai grele momente ale anului trecut, când au fost nevoiți să anuleze evenimente cu 2 zile înainte de lansare, iar asta a însemnat atât pierderi financiare, cât și frustrarea oamenilor implicați.

Pot spune ca a fost anul în care am dat „SKIP” de foarte multe ori, încercând sa ajung cât mai repede la final de an. In același timp trebuie să recunosc ca este și anul în care pot spune că am zărit „luminița de la capătul tunelului” după doi „ani nenormali”, spune Nic.

 În ciuda haosului din domeniu, Nic începe anul optimist. Chiar dacă ar vrea să vadă înainte termenii și condițiile lui 2022, este antrenat cu răbdare pentru orice va veni. Despre trendurile și previziunile din următoarele luni, povestim cu Nic mai jos:

 

Cum intri în 2022 față de 2021

Anul trecut am fost mult mai prudent și reținut, însă în 2022 am intrat cu mai mult curaj, optimism și ....recunoștință.

Sunt optimist că anul 2022 ne va aduce noi oportunități de care trebuie sa profităm la maxim.

 

Ce te-a încântat în 2021, ce te-a bulversat, ce te-a enervat

In 2021 au fost mai multe lucruri care m-au enervat versus încântat!

Pot spune ca a fost anul în care am dat „SKIP” de foarte multe ori, încercând sa ajung cât mai repede la final de an. In același timp trebuie să recunosc ca este și anul în care pot spune că am zărit „luminița de la capătul tunelului” după doi „ani nenormali”.

Lipsa unei suficiente predictibilități legislative, în special în zona în care ne desfășurăm noi activitatea, a fost principala problemă sensibilă pentru agențiile BTL (promotions & events). Măsurile pe care guvernul le-a luat în sprijinirea economiei, modul în care au reglementat această industrie, de multe ori s-au arătat a nu fi cele mai „profitabile” pentru noi.

In toată nebunia acestui an, sunt mega încantat că am învățat sa mă adaptez destul de rapid la noul normal, la noua realitate din piață.

 

Cum stai cu rezoluțiile

Am fost genul de om care își făcea rezoluții la început de an, însă in ultimii doi ani am schimbat acest obicei: m-am limitat la mai puține obiective pe termen lung și am încercat să-mi creionez mai multe obiective pe termen scurt.

Cel mai important obiectiv pe termen lung a fost să-mi mențin aproape oamenii importanți. Mă bucur că toți sunt sănătoși si ca am trecut împreuna prin Roller Coaster-ul anului 2021.

In ceea ce privește obiectivele agenției mă declar încântat ca am reușit ce ne-am propus pentru 2021 : menținerea portofoliului de clienți și extinderea lui, creșterea în zona de online,  o echipa #touchteam cât mai unită, creșterea indicatorilor financiari versus last year.

 

Planuri și obiective în 2022

Pentru 2022 ne dorim să ne păstrăm linia strategică de agenție BTL, de a găsi pentru brandurile din portofoliu cele mai bune strategii, offline sau online, atât în retail cât și la evenimente.

Ca orice business, ne dorim creșterea indicatorilor financiari atât din creșterea volumului cu clienții din portofoliu, cât și din clienți noi.

 

Piața de comunicare în 2021

Dacă ne raportăm la 2020, piața de comunicare a crescut în 2021, și da a fost anul în care zona de digital a explodat în sensul „pozitiv”.

A fost anul în care piața s-a reașezat: cei puternici s-au reinventat și au rămas în picioare, cei slabi au plecat acasă.

Anul acesta am reconfirmat cât de importanți sunt oamenii (angajați, clienți, furnizori, consumatori) în industria de comunicare.

Surpriza plăcută a fost reluarea organizării major event-urilor (Untold, Electic Castle, etc.).

 

Factorii care au influențat cel mai dramatic piața

Factorul care a influențat cel mai dramatic piața de publicitate in 2021, în special cea BTL, a fost lipsa predictibilității legislative. Au fost foarte multe cazuri când a trebuit sa anulăm campanii/evenimente cu 1-2 zile înainte de lansare, iar aceste situații au dus atât la pierderi financiare însemnate, cât și la acumularea de frustrare a oamenilor implicați (agenție-client).

 

Trenduri

In comparație cu trecutul, prezentul și viitorul apropiat au devenit foarte imprevizibile, iar acum este momentul oportun de a ne redefini prioritățile. Un lucru este aproape sigur, viața noastră nu va mai fi la fel ca cea până în 2019, însă brandurile continua să se reinventeze și bineînțeles vor trebui să găsească cele mai bune strategii de comunicare.

In 2022, piața de publicitate va continua trendul de creștere.

Feeling-ul meu este că trendul de creștere din zona de digital va stagna la un moment dat, consumatorii sunt puțin obosiți de interacțiunea online, își doresc să iasă afara să interacționeze „face to face” cu brandurile preferate.  

In contextul actual, responsabilitatea socială și etica vor deveni subiecte tot mai importante în strategia de comunicare a brandurilor.

In zona de social media, Facebook va pierde din ce în ce mai mult teren în fața Tik ToK care zilnic generează trenduri.

 

Un fel de bilanț 2021

Cred că pentru foarte multe agenții, anul 2021 nu a fost unul ușor. Pentru noi a fost un an foarte interesant. Am învățat multe lucruri noi, ne-am reinventat din mers, ne-am adaptat situației de moment și cel mai important am rămas acea echipa minunata #touchteam.

Anul 2021 a venit cu un mix mult mai mare de campanii versus 2020. Am implementat  zeci de campanii offline, online, hibrid, indoor, outdoor, corporație, brand, CSR, etc. pentru mai bine de 40 clienți la nivel local si regional. Amintesc mai jos o mica parte din acestea :

“Prin educație, investim in viitor!” Back to School NCP Romania & Bulgaria– BIC

“Valuri de premii! Valuri de distracție!” Seaside Summer Beach Activations - Alexandrion

„Alege sustenabil pentru un viitor mai bun”– Henkel Romania

Caravana Huawei 5G – Huawei

„Explorează o lume cu gust” NCP– Kamis Romania

„Săptămâna Roz a luptei împotriva cancerului la sân” – Asociatia Casiopeea

Burn Brand Activations EC 2021 – Monster Energy

„Câștigă un Fiat 500 cu Burn Energy” NCP – Monster Energy & Coca-Cola HBC Romania

 

Campanii care ți-au atras atenția

Din afara tării urmăresc mai mult ce se întâmplă în piață din US, iar de acolo mi-au atras atenția 3 campanii :

Amazon - Alexa’s Body, Lucky Generals

M&M - Come Together, BBDO New York

Toyota - Jessica Long's Story, Saatchi & Saatchi

Din păcate din Romania nu pot să spun că am o campanie preferata din 2021.

 

Ce ai învățat cel mai important în 2021

In 2021 am învățat multe lucruri importante, însă aș aminti următoarele: am învățat sa-mi păstrez calmul în situații de criză, sa-mi înving fricile și cel mai important am învățat că „Sănătatea e cea mai de preț avuție”.

 

Un meme pentru 2022

”Before I agree to 2022, I want to read the terms and conditions “

 

2022 SIGUR va fi anul... :)

„Primăverii”. Anul revenii la viață, va fi anul verde, al sustenabilității.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Campanii

Oameni

Sectiune



Branded


Related