Dacă în 2021, cuvântul anului a fost ”incertitudine”, 2022 sigur va fi anul transformărilor, crede Angelica Adamcsik, Managing Partner Hueman. Incertitudinea de anul trecut a fost o ocazie bună pentru adaptare, testare și învățare, așa că Angelica e optimistă. Motto-ul ei pentru anul acesta este ”orice are o soluție”.
Părerea mea este că Social Media se va transforma, treptat, la fel și modul în care comunicăm pe aceste platforme. Conținutul video devine o necesitate, în primul rând datorită platformelor precum TikTok. Dar toate aceste lucruri nu schimbă cu nimic fundamentul pe care cred că trebuie să ne bazăm în continuare, spune Angelica.
În ciuda elefantului din cameră - pandemia - și a planurilor date peste cap, anul 2021 a fost bun pentru piața de comunicare. Ce va aduce 2022 pentru marcom, care sunt trendurile și așteptările, vedeți în rândurile de mai jos, în discuția cu Angelia Adamcsik.
Cum intri în 2022 față de 2021
Intru în 2022 cu optimism, pentru că acum știu sigur că pot face față aproape oricărei provocări. Dacă anul trecut ne-a testat capacitatea și, uneori, răbdarea, acum știm că sunt puține lucrurile care pot să ne dea mari bătăi de cap. Orice are o soluție.
Ce te-a încântat în 2021, ce te-a bulversat, ce te-a enervat
Cred că „incertitudine” a fost cuvântul anului. Nu a fost ușor, dar dacă e să privesc partea bună a lucrurilor, ne-a și învățat cum să ne adaptăm rapid și eficient și cum să ne folosim inteligent resursele pe care le avem la dispoziție.
Cum stai cu rezoluțiile
Îmi fac mereu planuri dar, pe scurt, planurile mele vizează oamenii și creșterea. Îmi doresc să avem în continuare o echipă solidă, o relație apropiată și o comunicare deschisă cu clienții. Cred că dacă reușim aceste două lucruri, restul vin de la sine.
Noutăți
Nu vrem să schimbăm ceva la modul în care ne desfășurăm activitatea, doar să îmbunătățim sau să dezvoltăm ceea ce facem deja. Ca noutate pentru Hueman, ne-ar plăcea să explorăm mai mult zona video.
Piața de comunicare în 2021
Lucrurile s-au mișcat și în 2021, contrar unor așteptări. Mi se pare că a fost (și încă este) o perioadă de transformare/tranziție, în care de multe ori s-a comunicat cu o frică de a nu deranja, de a nu fi părtinitori unei tabere. Sper ca anul acesta să ne permită să fim mai relaxați. :)
Factorii care au influențat cel mai dramatic piața
Cred că piața a fost puternic influențată de elefantul din cameră: virusul care de doi ani încoace cam dictează ce și cum comunicăm.
Trenduri
Părerea mea este că Social Media se va transforma, treptat, la fel și modul în care comunicăm pe aceste platforme. Conținutul video devine o necesitate, în primul rând datorită platformelor precum TikTok. Dar toate aceste lucruri nu schimbă cu nimic fundamentul pe care cred că trebuie să ne bazăm în continuare și anume conținutul de calitate - fie că vorbim de o campanie bine gândită, de o simplă postare pe Instagram, de un site structurat coerent, fie că suntem atenți la ceea ce își dorește publicul nostru și ne străduim să le oferim mereu ceea ce își dorește și ceva în plus.
Bilanț
Per total, 2021 a fost un an bun! A fost un mix de succese și mici fail-uri, dar cu siguranță ambele ne-au învățat niște lecții importante.
Proiecte speciale
Pentru noi, fiecare proiect la care am lucrat a fost special, în felul său - campaniile Casa Rusu, acțiunile de employer branding pregătite pentru DTSE România, campaniile periodice pentru Shopping City Timișoara, Shopping City Deva și Shopping Buzău, acțiunile online realizate pentru Monte Banato, dar și toată comunicarea în Social Media, pe care am reușit să o dezvoltăm exact așa cum am dorit și să obținem unele dintre cele mai bune rezultate de până acum.
Cea mai mișto carte de specialitate
„How to make it as an advertising creative”, de Simon Veksner, ca să-mi reamintesc motivele pentru care am ales să activez în domeniu. E o carte pe care o recomand colegilor mai tineri din creație, celor la început de drum.
Ce ai învățat cel mai important în 2021
If you're explaining, you're losing. Nu neapărat că am învățat asta acum, dar mi s-a reamintit constant că oamenii sunt conduși de emoții, de sentimente, nu de logică.
Un meme pentru 2022
2022 SIGUR va fi anul...
Transformărilor.