Pentru orice afacere, începutul anului înseamnă planificare. În timp ce provocările și schimbările aduse de pandemie vor continua să ne afecteze atât din punct de vedere personal cât și profesional în moduri neașteptate și în anul 2022, există câteva subiecte în aria noastră de expertiză, adică marketingul online, ce trebuie luate în considerare pentru a putea îmbunătăți performanța rezultatelor. Google vine în întâmpinarea noastră cu o mână de ajutor în ceea ce privește strategia de marketing pentru 2022. Ce trebuie să luăm în considerare? Evoluția digitală, confidențialitatea și sustenabilitatea.
Digital: Ține pasul cu ritmul schimbării
Pandemia a accelerat trecerea oamenilor către digital, iar companiile au fost nevoite să-și transforme operațiunile pentru a ține pasul cu noile comportamente, nevoi și așteptări ale consumatorilor în mediul online. Digitalul este acum cu normă întreagă și așa va rămâne!
Acest lucru înseamnă că transformarea marketingului digital este unul dintre cele mai importante lucruri pentru afaceri în anul 2022. Deși poate fi descurajant să îți dai seama de unde să începi, nu lăsa natura copleșitoare a procesului de transformare să te împiedice să faci modificările necesare pentru a-ți asigura viitoarea strategie digitală. Stabilește-ți obiective realiste pentru anul acesta și atinge-le pas cu pas!
Îmbunătățirea maturității digitale necesită o implicare a tuturor departamentelor din cadrul unei companii și o concentrare asupra unor elemente cheie, inclusiv:
- Date primare: conectează sursele de date online și offline și creează un schimb de valori bidirecțional cu clienții.
- Măsurare end to end: concentrează-te pe măsurare și implementează strategii predictive, care pot fi utilizate pentru măsurători, cum ar fi atribuirea și conversia.
- Agilitate: reacționează mai rapid la comportamentele consumatorilor care se schimbă constant.
Confidențialitate: Respectă intimitatea consumatorilor și oferă-le valoare
Vestea despre schimbarea reglementărilor privind confidențialitatea și eliminarea cookie-urilor de la terți au pus confidențialitatea mai mult în atenția consumatorilor decât oricând. Pentru afaceri, provocarea este să rămână la zi și să se conformeze cu toate schimbările. În același timp, marketerii trebuie să asigure încredere și să ofere publicului țintă o experiență de confidențialitate. Pentru a face acest lucru, este esențial să respecți opțiunile de date ale oamenilor și să oferi valoare reală.
Google a dorit ca Ipsos să intervieveze 7.200 de persoane din Europa cu privire la preocupările lor legate de date și a constatat că oamenii sunt bucuroși să ofere informații personale companiilor în care au încredere. Atâta timp cât știu cum vor fi folosite și ce vor primi în schimb.
Pe măsură ce îți planifici strategia de marketing digital, fie că vorbim de Social Media, Google Ads sau Email Marketing, ia în considerare aceste acțiuni pentru a te asigura că marketingul este atât sigur pentru confidențialitate, cât și eficient:
- Marketing semnificativ: oamenii își doresc experiențe care să fie valoroase pentru ei ca indivizi.
- Marketing memorabil: pentru ca marketingul să fie considerat responsabil și memorabil, consumatorii trebuie să-și amintească că au împărtășit informațiile cu anumite branduri în mod activ și voluntar.
- Marketing ușor de gestionat: consumatorii doresc să păstreze dreptul de proprietate asupra informațiilor lor și vor să se simtă în control. Ar trebui să poată revizui și gestiona modul în care sunt utilizate datele lor.
Sustenabilitate: acțiunile vorbesc mai tare decât cuvintele
Sustenabilitatea este un subiect larg și poate fi o provocare să identifici cum să o încorporezi într-un plan de marketing. Sustenabilitatea nu se mai face doar prin vorbe, astăzi trebuie luate măsuri concrete în acest sens.
- Subliniază schimbările semnificative pe care le-a făcut afacerea ta și ia măsuri în moduri autentice, transparente și măsurabile. Evită „greenwashingul”, adică nu face declarații înșelătoare cu privire la sustenabilitatea produselor sau a afacerii în general, dacă știi că acest lucru nu este real.
- Include sustenabilitatea în valoarea existentă a afacerii tale, în loc să o poziționezi ca o caracteristică bonus. Enumeră beneficiile de sustenabilitate alături de alte beneficii ale produsului, astfel încât acestea să devină o parte coerentă a experienței brandului.
- Recompensează progresul, nu perfecțiunea: marketerii pot consolida comportamentele pozitive existente ale consumatorilor, arătând modul în care aceste mișcări contribuie la eforturile de sustenabilitate.
Marketingul digital nu a fost și nu va fi niciodată ușor, dar pașii pe care îi faci acum – și pe tot parcursul anului 2022 – îți pot duce planul de afaceri la următorul nivel.