In urma cu noua ani, din apartamentul in care locuia, Mihaela Tudor punea prima caramida la visul ei de a crea o agentie de PR. Acum, cele trei companii pe care le are, TUDOR Communication, 2value.ro si TUDOR Media Productions, ofera servicii in zona de comunicare bazate pe performanta.
Cand munca pe care o faci presupune sa lucrezi cu oamenii, de aici vine cea mai mare provocare. Asa a fost si pentru Mihaela in 2021, anul in care experientele traite au pus-o fata in fata cu provocari neasteptate. Simte ca 2022 va fi cel mai bun an de pana acum, iar printre rezolutiile agentiei se numara si extinderea serviciilor in cat mai multe tari.
Companiile încep să recunoască tot mai mult nevoia de a avea un partener strategic de comunicare și explorează cu mai multă curiozitate diverse servicii de promovare. Pandemia a fost, cu siguranță, cel mai important catalizator – nevoia stringentă de a ieși cu ceva în evidență, de a-și face cunoscute serviciile sau produsele, de a își crea sau consolida reputația – pentru o retenție mai mare a clienților, pentru a câștiga atenția publicului țintă.
Pentru freelanceri si companii mici, digital si content marketing-ul par sa fie cea mai potrivita lampa de lansare. Mihaela intuieste ca 2022 dorinta companiilor e aceea de a castiga public prin continut inteligent mai degraba decat prin reclame, de asta multi vor apela pentru prima data la servicii de PR si promovare. Mai multe despre ce se intrezareste in 2022 pentru piata de PR si rezolutiile agentiei ei ne-a povestit Mihaela in cele ce urmeaza.
Ce aduce 2022
2022 înseamnă pentru mine anul în care scalarea devine realitate, în care încep să culeg roadele muncii din ultimii zece ani, în care visurile mele nebunești devin realitate. În urmă cu nouă ani am pornit cu ideea de a-mi face o mică agenție de PR, cu focus pe media, din apartamentul în care locuiam, iar azi am trei companii (TUDOR Communication, 2value.ro, TUDOR Media Productions) ce oferă servicii conexe în zona de comunicare și promovare, performante și competitive, cu peste 25 de angajați și colaboratori, și proiecte naționale și internaționale foarte faine.
Sunt mereu o optimistă pragmatică, plină de energie, care crede că ceea ce gândești se transformă în realitate, mai ales dacă ai o viziune, un plan și te ții de acestea.
Cele mai mari provocari din 2021
2021 a fost încă un an dificil, un an în care mă așteptam să cresc mai mult, dar în care încă o dată mi-am dat seama că baza trebuie gândită și organizată mai bine pentru ca acea creștere sănătoasă pe care mi-o doresc să devină realitate. În continuare cea mai mare provocare rămân oamenii pentru că am avut tot felul de experiențe – de la oameni care pretind a fi altceva decât sunt, la seniori în alt domeniu decât postul pentru care au aplicat, de la libertate greșit înțeleasă până la agenții mari pentru care am devenit locul preferat de recrutare. Finalul a fost pe plus, am crescut puțin, am pus baze sănătoase, am consolidat echipa.
Rezolutii vechi si noi
Mi-am propus multe în 2021, cele mai multe s-au întâmplat. Financiar se putea și mai bine, dar m-am axat pe construcție pentru scalare. Cel mai important lucru este că viziunea mea a căpătat un contur și mai amplu, chiar neașteptat, și că am claritatea care mă poate conduce la cele mai înalte obiective. Cred că 2022 va fi cel mai bun an de până acum, cu multe valențe internaționale și datorită faptului că voi prelua country managementul unei rețele internaționale de afaceri.
Planurile pentru 2022
Planurile pentru 2022 vizează extinderea serviciilor agenției în mai multe țări și internaționalizarea aplicației 2value.ro și cu ajutorul investitorilor cu care suntem deja în discuții. Pe lângă obiectivele de scalare și expansiune a business-urilor, mă preocupă foarte mult stabilitatea și confortul echipei și, mai ales, atragerea de persoane valoroase alături de care să construim.
Suntem în continuare o agenție de PR și marketing full service, oferim și servicii de social media și digital marketing. Ne bucurăm să vedem că odată cu trecerea timpului tot mai mulți clienți optează pentru comunicare strategică, iar obiectivul noastru de anul acesta este să fim în continuare alături de antreprenori și să îi ajutăm să-și crească afacerile. Nu e o schimbare, ci mai degrabă o abordare care mă caracterizează și pe care o voi aplica și anul acesta, și anume Think Big.
Schimbarile pietei de PR
Companiile încep să recunoască tot mai mult nevoia de a avea un partener strategic de comunicare și explorează cu mai multă curiozitate diverse servicii de promovare. Pandemia a fost, cu siguranță, cel mai important catalizator – nevoia stringentă de a ieși cu ceva în evidență, de a-și face cunoscute serviciile sau produsele, de a își crea sau consolida reputația – pentru o retenție mai mare a clienților, pentru a câștiga atenția publicului țintă. Iar faptul că tot mai multe companii văd rezultate concrete în business îndeamnă și alte companii să încerce aceste servicii până acum necunoscute pentru ele. Digital marketing-ul și content marketing-ul sunt rampa de lansare pentru foarte mulți freelanceri, profesii liberale și companii foarte mici, cu rezultate foarte bune, în combinație cu conținutul organic.
Previziuni pentru 2022
Piața e într-o continuă creștere, tendință care se va păstra și în acest an. Ne așteptăm ca tot mai multe companii să contracteze pentru prima dată servicii de PR și promovare. În continuare oamenii sunt cei cu care empatizăm cel mai bine, și atunci când vorbim despre reprezentarea publică a unei companii. Video-ul și emisiunile online sau podcasturile vor prinde și anul acesta foarte bine, promovarea plătită pe Facebook va pierde teren, întrucât tot mai multe companii își propun să devină creatori de conținut și să câștige publicul prin conținut inteligent și atractiv mai degrabă decât prin reclame.
Responsabilitatea socială, regulile ESG (environment, social, governance) și etica în business vor deveni subiecte tot mai importante în PR, întrucât pandemia și vulnerabilitățile sociale și climatice au ridicat standardul și aici.
Ce a insemnat 2021 pentru agentia voastra
Am crescut mult, ne-am diversificat serviciile, aducând o componentă puternică de marketing, am pus bazele internaționalizării Tudor Communication. Am trecut printr-un proces de accelerare a business-ului 2value.ro prin InnovX BCR. Am încheiat anul în agenție cu peste 30 de clienți activi, din mai toate domeniile de activitate. A fost un an în care am îndrăznit mult, am participat la pitch-uri importante. Cea mai mare provocare a reprezentat-o recrutarea de oameni cu experiență și senioritate, care să livreze servicii și consultanță la standarde înalte. Însă finalul de an ne-a prins într-un vârtej de proiecte, cu clienți noi foarte mari și cu un potențial extraordinar.
Principalele proiecte din anul precedent
2021 nu a fost anul proiectelor glamour pentru noi, ci mai degrabă anul în care am ajuns să colaborăm mult cu antreprenori medii, în scalare, pe care i-am ajutat să își crească rezultatele semnificativ. Iar asta, dincolo de orice, contează cel mai mult.
A mai fost anul în care am continuat campania premiată #respectjurnalistii, prin care am organizat traininguri gratuite pentru dezvoltarea personală și profesională a jurnaliștilor, ajungând la un număr de 25 de traininguri, cu peste 300 participanți și cu noi dezbateri online, urmărite de zeci de mii de spectatori, despre cum putem susține presa responsabilă. Iar de departe cea mai mare realizare este lansarea aplicației de comunicare în media, 2value.ro.
Campanii care v-au atras atentia in 2021
The Climat Store by Felix mi s-a părut foarte faină, prin felul în care a corelat prețul alimentelor cu impactul (costul) asupra mediului, cu rezultate senzaționale văzute în educație, expunere, creștere în vânzări și preluare a ideii la nivel global.
Cea mai importanta lectie
Anul trecut am învățat că trebuie să lucrăm doar cu oamenii din companiile cu care putem construi integrat și pe termen lung. Și cu companiile care sunt dispuse să investească timp în eforturile de comunicare.
Cuvinte pentru inceput de 2022
Impossible is nothing.
2022 SIGUR va fi anul... :)
Celor mai mari împliniri profesionale