[Marcom 2022] Diana Minea: În 2022 la nivel global se anunță o creștere fără precedent a investițiilor în marketing și comunicare. Sperăm că acest trend va include și Romania

[Marcom 2022] Diana Minea: În 2022 la nivel global se anunță o creștere fără precedent a investițiilor în marketing și comunicare. Sperăm că acest trend va include și Romania

După doi ani de pandemie și 5 valuri de variante Covid, Diana Minea, Client Service Director ICON Advertising se simte ca într-un remake Ziua Cârtiței. Un film care a stat prea mult în realitate și poate ar fi timpul pentru altele. Marcomul are și el filmul lui anii aceștia. Unul în care diversitatea își face loc din ce în ce mai bine, iar brandurile înțeleg că oamenii nu au nevoie de promisiuni de la ele, ci de fapte și experiențe. 

”Pentru 2022 este important să revenim la ritmul creativ pe care îl aveam înainte de pandemie. Să dezvoltam proiecte noi în zona marketing-ului digital și să convingem brandurile că nu este de ajuns să aiba doar vizualizări”, spune Diana.

Vorbim cu ea în rândurile următoare despre obiectivele agenției pentru 2022, rezoluțiile personale, trenduri, previziuni și facem, pe scurt, bilanțul lui 2021.

 

Cum ai început 2022 față 2021

În 2022 am intrat mai prudent decât in 2021. Anul trecut l-am început mult mai entuziast cu gândul că lucrurile vor reveni la normal. Din păcate suntem înca în roller coasterul pandemiei și trebuie să rămânem atenți la sinusoidele brandurilor generate de această realitate.

 

Ce te-a încântat în 2021, ce te-a bulversat, ce te-a enervat

M-a încântat faptul că am scăpat de 2020 și că am reușit să-mi păstrez optimismul și speranțele pentru 2022. M-a bulversat constatarea că val dupa val părea că suntem protagoniștii remake-ului “Ziua Cîrtiței”.

Mă enervează acest “film” care pare că nu se mai termină.

 

Cum stai cu rezoluțiile

Pentru 2022 mi-am propus să rămân sănătoasă. La propriu și la figurat. Am atât de multe obiective personale și de business restante din 2021 încât sănătatea este singurul obiectiv care mai încape pe lista pentru 2022!

 

Planuri & obiective 2022

Pentru 2022 este important să revenim la ritmul creativ pe care îl aveam înainte de pandemie. Să dezvoltam proiecte noi în zona marketing-ului digital și să convingem brandurile că nu este de ajuns să aiba doar vizualizări.

Consumatorul se câștiga cu un conținut de calitate ( a se citi creativ ).

 

Piața de comunicare în 2021

În 2021, piața de comunicare a fost condusă de media digitală, în special de rețelele sociale, de search și video.

Industria a încercat să-și revină și a reușit să obțină câștiguri semnificative, în timp ce multe branduri se pregăteau proactiv pentru un viitor ce înca nu este foarte clar.

S-a confirmat faptul că oamenii sunt cei mai importanți, fie ei clienți, angajați sau consumatori.

Consumatorii sunt mai predispuși să cumpere produse și servicii de la branduri care oferă experiențe personalizate și care le “spun o poveste”.

 

Previziuni, trenduri

În 2022 la nivel global se anunță o creștere fără precedent a investițiilor în marketing și comunicare. Sperăm că acest trend va include și Romania.

Am observat faptul că brandurile au contestat percepțiile „tradițional” sau „majoritar” asupra normelor culturale în mesajele lor și acesta este un indicator pozitiv că schimbarea are loc.

Diversitatea și-a găsit un loc in comunicarea din 2021 și sperăm ca aceasta să se păstreze.

Ne dorim ca și în 2022 mărcile să se îndepărteze de dependența de a folosi reduceri mari pentru a dobândi clienți noi și, în schimb, să identifice oportunități de a oferi valoare prin produsele lor și prin rolul pe care îl joacă în viața consumatorilor.

Un trend care va continua și confirma este formatul VIDEO. Acesta va înlocui vizualurile statice și va deveni piatra de temelie a campaniilor de marketing.

Brandurile care explorează tactici precum gamification, recompense surpriză și personalizarea ofertelor împreuna cu oferirea de experiențe vor construi relații care depășesc cu mult campaniile de sales din trecut- bazate pe reduceri.

 

Un fel de bilanț 2021

Partea buna a fost că am reușit să ne adaptam din mers și să avem eficiența atât în procesul creativ cât și în execuția proiectelor. Am confirmat încă odată faptul că ideea creativă este singura care face diferența într-o campanie și am caștigat pitch-uri și proiecte conform acestui principiu aflat în AND-ul nostru.

Rea este lipsa de predictibilitate a evoluției pandemiei, fapt ce induce nesiguranța în planurile de bussines ale brandurilor și implicit ale agențiilor.

 

Proiecte interesante

Un proiect special și cu multă “adrenalina” a fost realizarea campaniei pentru lansarea pe piața din Romania a primului produs de tip  “Abonament auto” exclusiv digital, pentru Porsche Finance Group Romania. De la identitate, strategie de comunicare, ton și stil de comunicare și până la execuțiile creative video și digital, totul a fost dezvoltat atât pentru faza de awareness/ conștientizare dar și pentru sales într-un timp record de 3 saptămani.

În industria dezvoltatorilor imobiliari am realizat un proiect de suflet pentru HAGAG DEVELOPMENT EUROPE: crearea Identității brandului, branding și comunicare digitala, brand book și linie design incorporată.

 

Campanii care ți-au atras atenția în 2021

Campania BRICO. Pentru că a găsit calea renunțării la indispensabilul MEȘTER omniprezent în toate campaniile din domeniul construcțiilor. Mai ales componenta radio a campaniei a fost foarte inspirată.

 

Cea mai misto carte de specialitate pe care ai citit-o in 2021

Liviu David, “Pauza de publicitate”.

 

Ce ai învățat cel mai important în 2021

“Mens sana in corpore sana” e de actualitate mai mult ca oricând.

  

2022 SIGUR va fi anul

Confirmărilor :) Și pentru campaniile memorabile dar și pentru cele ratate.

Și pentru brandurile inovatoare, dar și pentru cele “încremenite în proiect”. Și pentru vaccinați, dar și pentru cei nevaccinați. La Mulți Ani!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related