În peisajul digital de astăzi, TikTok capătă din ce în ce mai mult avânt. Așa că desigur, cea mai populară platformă până la momentul actual - Instagram - caută constant moduri prin care să se adapteze la cerințele din ce în ce mai mari ale consumului de conținut video, și să își mențină utilizatorii ancorați cu funcții inovative.
Pentru a face față competiției, Instagram caută noi modalități de a se reinventa - dovada este înlocuirea IGTV-ului cu noul format de Instagram video.
Deși această schimbare pare să fie apreciată de utilizatorii platformei, cele mai populare două funcții (cel puțin deocamdată) rămân cele de tip Reels și Stories. Poate datorită duratei mai scurte de vizionare.
Dintre cele două, la momentul actual, brandurile românești încă fac uz preponderent de conținutul de tip Story. Asta probabl și pentru că sunt postările cu cea mai mare rată de conversie, atât dintre conținutul de tip organic, cât și dintre cel sponsorizat.
Motiv pentru care adaptarea la trenduri este esențială. Deoarece nevoile consumatorilor se schimbă, modul în care marketerii utilizează rețelele sociale și funcțiile existente în acestea trebuie să fie optimizat conform obiceiurilor curente.
Pentru că tendințele globale sunt importante pentru a prevedea și înțege trendurile locale, vom arunca în continuare o privire peste felul în care utilizarea conținutului de tip Story s-a schimbat în anul 2021.
1. Brandurile cu un număr mare de followeri și-au dublat utilizarea de Instagram Story
Motivul pentru care conținutul de tip Story este atât de popular este datorat caracteristicii sale efemere și de capacitatea lui de a genera FOMO.
Acesta este probabil și cauza care a făcut ca utilizarea de Instagram Stories să crească considerabil de-a lungul anului trecut, in procente masive chiar pentru brandurile mari.
Conform datelor unui studiu realizat de Socialinsider, brandurile folosesc conținutul de tip Story după urmează:
- conturile mici (sub 5000 de followeri) postează în medie între 5-6 Stories pe lună, iar cele până la 10000 de followeri între 6-7
- conturile medii (între 10000 - 50000 de followeri) au o frecvență de 15-16 Stories pe lună, iar cele cu o mărime de 50000-10000 de followeri) între 28-29
- conturile mari (peste 100000 de followeri) postează în medie 40-50 de Stories pe lună
Dacă în cazul brandurilor mici, numărul mediu de Stories pe lună nu este cu mult mai mare față de anul trecut, situația nu se aplică și la cele mai mari.
Totuși, asemenea rezultate sunt explicabile prin bugetele de marketing alocate de branduri - care sunt în concordanță cu gradul de expansiune al acestora.
2. Postarile de tip Story au un reach rate semnificativ mai mic comparativ cu postarile din feed
Odată cu noi funcții introduse de către Instagram, oamenii de comunicare trebuie să examineze cu atenție schimbările în comportamentul utilizatorilor pentru a înțelege în ce direcție strategia de social media ar trebui modificată și adaptată la noile trenduri.
Interesant de observat este cum o asemenea schimbare în comportamentul brand-urilor - dublarea numărului de Instagram Stories - se reflectă la nivelurilor metricilor pe baza cărora marketerii evaluează performanța în social media, precum reach și engagement.
Poate surprinzător sau nu, conținutul de tip Story reușește să atingă doar jumătate din potențialul de reach pe care îl au postările din feed.
3. Postarea a până la 5 Story-uri pe zi asigură o rată de retenție de 70%
Motivul pentru care conținutul de tip Story este atât de popular în rândul brand-urilor la ora actuală este cel al facilitării procesului de storytelling.
Dar pentru că attention span-ul userilor crește de la an la an, brandurile trebuie să își optimizeze bugetele și să creeze conținut numai și atât cât este nevoie.
Cu fiecare Instagram Story adăugat, rata de retenție a followerilor scade, iar după cum arată datele, postarea a până la 5 Story-uri pe zi asigură o rată de retenție de 70%.
Consistency is key, indeed. Dar pe de altă parte, nimeni nu apreciază spam-ul.
4. Userii rămân mai ancorați în Story-urile de tip video
Fie că vorbim de feed, ori de Stories, diversitatea în content este dezirabilă.
La momentul actual brand-urile încearcă să ofere diversitate în Story-urile lor, postând în proporții egale imagini și conținut video.
Dar totuși, atunci când vine vorba de taps-forward rate, conținutul de tip video, fiind mai dinamic și mai imersiv, reușește mai bine să capteze atenția utilizatorilor. Motiv pentru care, rata de taps forward este cu 0,80% mai mare pentru imagini.
Concluzie
Cu Reels și TokTok care iau un avânt din ce în ce mai mare, se întrevăd multe schimbari în peisajul digital de-a lungul lui 2022. În ce măsură va afecta asta scena marketingului din România nu este încă foarte clar, dar destul de probabil.
Chiar și la nivel global multe branduri sunt încă reticente în a se avânta cu conținut pentru TikTok.
Dar cu siguranță către orice direcția s-ar îndrepta Instagram în 2022, we can trust data will reveal.