O gluma proasta despre 2022, vazuta pe undeva in social media, este ca acesta se citeste twenty-twenty-too. Ceea ce nu va dorim si dvs.! Pe noi cel putin 2020 ne-a scuturat bine si speram sa nu mai servim ceva similar. Astfel ca ne dorim ca 2022 sa fie anul relansarii, pe mai multe planuri. Cum se va intampla asta, haotic sau nu pe plaiurile mioritice, ramane de vazut…
Pana una alta, un an bun sa avem cu totii si pentru ca am ramas cu o restanta privind articolele interesante din Decembrie, le trecem mai jos in revista.
Toata lumea stie ca Outdoor-ul livreaza. Ceea ce a fost intotdeauna delicat a fost de cuantificat cumva audienta acestui canal. Iata, insa, ca de cativa ani incoace a fost constientizata mult mai pregnant lipsa cifrelor din Outdoor, pe fondul redistribuirii bugetelor catre mediile cuantificabile, in special catre Digital. Astfel, astazi avem SAO (Studiul de Audienta Outdoor), un tool ce reglementeaza piata de Publicitate Exterioara, in proportie de 70%. Despre SAO am stat de vorba zilele trecute cu George Floricel Head of OOH @ MMS Communications (Zenith Media).
Un interviu de Marian Costache, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness
Andrei Bucureci este curator, muzicolog, art director și antreprenor cu o experiență de peste 10 ani în radio, muzică și artă. Portofoliul lui include proiecte diverse precum Tunesinourheads, Abator Industries, Crowd Control, Creionetica, Black Rhino Music & Radio și A4Activism. Bucureci a fost colaborator Radio Guerrilla, Electronic Beats by Telekom, Metropotam și este absolvent de arhitectură, artă și design. L-am prins pe Andrei fix la lansarea albumului său From Transylvania, de data asta sub titulatura Lil Obeah.
The Sound of Art to Come Records este proiectul său și al partenerei sale, Cristiana Bucureci, o platformă transilvăneană, editură și casă de discuri, unde sunt reuniți artiști de dub, electronic și experimental din toată lumea. Din adâncul inimii României, Andrei și Cristiana oferă lunar o selecție unică de lucrări de artă, colaje, muzică și remixuri inspirate de intersecția dintre Pop Art, multi-culturalitate și coloane sonore de filme de groază. Interviul pe larg aici.
Si-a inceput cariera la 19 ani in echipa lui Marius Tuca la Jurnalul National in cadrul departamentului recent lansat Constructie de marca. Au urmat 8 ani de comunicare in cadrul trustului Intact. Dupa 10 ani de mass-media, fara sa tina cont de nimeni si de nimic, dupa un declick, Anita Panait „s-a aruncat in abisul antreprenoriatului”, asa cum ii place sa spuna.
Au urmat 3 ani de antreprenoriat in asociere, pe zona de organizare de evenimente private și corporate, la KOON. Din 2018 a continuat povestea antreprenoriala dedicandu-si experienta exclusiv zonei de comunicare si evenimentelor corporate, din postura de organizator si, la nevoie, din cea de amfitrion. Brandelligence este un mic butic de consultanta in marketing si comunicare, specializat pe industriile HoReCa, constructii, agricultura, turism.
Am avut o discutie placuta, lejera si interesanta despre viata de antreprenor in pandemie si nu numai, decizii de business si cariera, formare, mentori, lectii si multe, multe altele. Un interviu de Romanita Oprea, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness
De cativa ani incoace, vedem din ce in ce mai multe actiuni de reciclare in jurul nostru. Climate change-ul e noua religie, asadar, economisesti, deci traiesti. Parca n-ai mai vazut asemenea incrancenare in a refolosi chestiile uzate de pe vremea lui Ceausescu, cand asta era norma, sa duci cartonul si hartia la scoala, sa bei din sticla de sticla sau din cana de tabla sau portelan. Un articol de Marian Costache
Oamenii potriviți, la locul potrivit. Oamenii pregătiți, din punct de vedere profesional, dar și emoțional, care să facă față schimbărilor bruște, să ia fiecare provocare ca pe o ocazie să învețe și să inoveze, chiar și când echipa lucrează de acasă.
Pare din ce în ce mai greu să îi găsești, iar companiile apelează la specialiști cu multă experiență pentru a selecta candidații perfecți. Miza este mare: responsabilități multe, salarii și beneficii pe măsură. Alexandra Ene, Executive Search Consultant la Signium Stein & Partner, a discutat cu sute de candidați încercând să evalueze de fiecare dată gradul de potrivire dintre așteptările lor și cele ale companiei, dar și compatibilitatea cu cultura organizațională. Am încercat să aflăm de la ea, pentru WeInvent, care sunt calitățile principale ale unui candidat în industrii creative, dar și dacă, sau în ce mod, contextul pandemic a afectat dorința oamenilor de a face schimbări pe plan profesional. Un interviu de Andreea Retea
Ne plangem adesea ca Invatamantul e uitat si imbatranit, ca nu se fac destule lucruri, pentru educatia tinerilor, in Romania. Din aceasta perspectiva pare cu-atat mai interesant interviul cu d-na Diana Udrea, Profesor Informatica @ Colegiul National Mihai Viteazul. D-na Profesor Udrea conduce un program aplicativ, cu implicatii multiple. Elevii care intra in acest program ajung sa participe la competitii internationale de Robotica si nu numai, iar astfel sa-si clarifice optiunile de cariera mai devreme si in cunostinta de cauza. Un interviu de Marian Costache
La inceputul acestui an, Euronews Romania a finalizat recrutarea echipei de management care va conduce redactia canalului de stiri din Bucuresti. Silviu Calangiu este seful departamentului Digital. Mereu in cautare de noi tehnologii si tehnici de livrare a continutului prin social media, cu o gandire creativa si o experienta editoriala solida, Silviu lucreaza in televiziune din 2004 si in digital din 2008, abordand new media si integrare de continut pentru ambele platforme. El s-a dezvoltat ca manager editorial si a integrat mesajul din programele de televiziune si digital. Silviu cauta mereu subiecte cu potential de viralizare si este intotdeauna interesat sa gaseasca o noua abordare in subiectele de interes pentru public.
Am vorbit cu Silviu despre inceputirile in jurnalism, mentori, cele mai importante etape ale carierei sale, precum si ce urmeaza acum in cariera si isi propune. Un interviu de Romanita Oprea
Confruntati cu costurile crescande asociate cu pandemia-nebunia, grupurile alimentare (si nu numai…) fac in liniste schimbari „delicate”. Cum sa camuflezi o crestere de pret? Trisand putin…
„Shrinkflation”, o contractie a cuvantului englezesc shrink (diminuare) si inflatie. In spatele acestei „barbarii” inventate in SUA la inceputul anilor ’70, se ascunde reteta producatorilor de alimente si produse de larg consum de a limita impactul cresterii costurilor (materii prime, ambalaje, transport) fara a fi nevoiti sa ridice prea mult preturile. Un articol de Cezar Baciu
De cativa ani realizam acest top, pe care-l publicam in general in ultima zi a anului. Anul acesta avem de mentionat aici doua chestiuni speciale.
Prima dintre ele este ca articolul de pe Locul 5 a fost publicat abia in 15 Decembrie si totusi a prins topul intr-o pozitie onoranta. Daca l-ati ratat, inclusiv in recapitularea ce ruleaza de 10 zile incoace, il aveti mai jos.
O a doua este legata chiar de articolul situat pe Locul 1. Interlocutorul nostru din interviul respectiv facea la inceputul acestui an neasteptat de multe predictii despre piata de publicitate exterioara, care iata ca pe final de an s-au confirmat. In acest context, va intrebam: un om poate schimba fata OOH-ului romanesc? Probabil ca in mod natural primul raspuns care va vine este “Nu!” Noi va spunem, insa, ca depinde. Depinde cine este acel om si cum se numeste compania pe care o conduce.
Nu mai lungim asteptarea, va prezentam articolele in ordinea in care s-au asezat in acest Top 10, in cel mai bun an pentru WeInvent, de la lansarea sa in 2008. Multa inspiratie si putere de munca sa avem cu totii si in 2022! La multi ani!